איך מותחים את המותג שלכם

מתיחת מותג

זהו מאמר שאני באופן אישי מאד אוהב לכתוב אותו. הוא עוסק במתיחת מותג צרכני באופן כזה שעושה "ואוו", נכון לא לכולנו בעלי העסקים יש את היכולת להשקיע בפרסום כל כך הרבה כסף אבל כן כל אחד מאתנו יכול ללמוד איך מותחים "מותג" גם אם הוא אזורי או שכונתי.

במקרה הזה אני מדבר על המותג "שופרסל" שהחליט ללכת ראש בראש כנגד מותג "סופרפארם"

זה לא שקודם רשת שופרסל לא מכרה מוצרי טואלטיקה על מדפיה אבל עכשיו הרימה הרשת את הקטגוריה לראש מעייניה ונכנסת "דוך" לתוך פעילות רשת "סופרפארם" מדגישה שהיא נלחמת מול "סופרפארם" (זוכרים את רשת 365 של המשביר לצרכן אשר קראה תגר על רשת רמי לוי) האמת שזה לא הצליחה לה והרשת דעכה אבל כאן מותג חזק כמו "שופרסל" מנצל את רצפת המכירה שלו, הקשר שלו עם הספקים, היכולת שלו ליצור מותג פרטי בתוך הרשת כמו "שסופרפארם" יצרה את LIFE ולהכריז קבל עם ועדה "בואו אלי במקום ללכת לסופרפארם"

ואני אומר למהלך הזה "שאפו" ועוד בזמן ששר הכלכלה הודיע שהוא הולך להוריד את מחירי הטואלטיקה בכלל.

מה אנו בעלי העסקים צריכים ללמוד מהמהלך הזה

א. כן, זה משחק לגדולים, זה משחק בין ענקים שיכולים להגיע לתודעה של הלקוח בחודש פרסום מסיבי.

ב. מבחינת "שופרסל" אשר יש לה את כל המערכות הניהוליות, סניפים בכל הארץ, קהל לקוחות ענק, הוצאות קבועות, מערכת לוגיסטית, גב כלכלי, ומערך שיווקי אדיר ומגוון אדיר של מוצרים למכירה אזי המלחמה שלה מול סופרפארם הרבה יותר קלה מאשר סופרפארם העוסקת במכירה של מגוון מוצרים אחידים.

ג. גם לנו יש עסקים, אומנם יותר קטנים אבל עסקים מוכרים, גם אנו יכולים לצאת מהקופסה ולהגדיל את רצפת המכירה שלנו בשכונה, בעיר, ובמקום בו העסק שלנו קיים. גם אנו יכולים לצאת בקמפיין פרסומי מקומי, לקהל הלקוחות שלנו, לקהל הנמצא מסביב לעסקנו ולמתוח את המותג העירוני או השכונתי שלנו במוצרים נוספים.

עוד באתר קראו: למה חייבים יעוץ ארגוני

ד. אנו צריכים לעשות זאת בשום שכל ולגרום לקהל לקוחותינו "הפתעה" משהו "חדש" בשכונה. זה לא מספיק שנזרוק מוצרים באחת מפינות החנות, אנו צריכים להביא את זה להרמה שהלקוח הפוטנציאלי יחפש את זה אצלנו בבית העסק.

אנו כעסקים חייבים להמציא את עצמנו כל יום מחדש כי אם לא נמציא את עצמנו כל יום מחדש אנו נלך אחורה, אנו לא נעניין את הלקוח שלנו, אנו נקטין את המחזור שלנו ויחד עם זה את הרווחים שלנו.
מי שלא יפעיל את ראשו, מי שלא יבין שהעולם העסקי השתנה, מי שלא ינהג בחוצפה ובהעזה ויפחד לעשות מהלכים עדיף שיפרוש לפנסיה כאן ועכשיו.

לסיכום

בואו נסתכל איך פועלים חברות גדולות עם תקציבי פרסום גדולים ונשליך זאת עלינו רק ביותר קטן, האמינו לי מניסיון, זה יעבוד לכם.

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו