איך מגלגלים רעיון לפתיחת עסק חדש

איזה עסק כדאי לי לפתוח

רבים הם האנשים המחפשים לפתוח עסקים, לכל אדם יש את החלום שלו, משהו שהוא קשור אליו, או מקצוע שלמד ורוצה לפתח את זה לעסק מצליח. האמת שאנשים צודקים "עסקים שהם חושבים עליהם יש בהם כדי להצליח אם בונים אותם נכון, ובכלל בכל פינת רחוב אפשר למצוא רעיון  והזדמנות של עסק שאפשר לפתוח, בפרט היום שקטגוריות שלמות של עסקים נעלמות ואיתם נפתחות הזדמנויות כל כך חדשות ומרתקות פתיחה של עסק עכשיו בעשור הקיים הוא רק עניין של מציאת הנושא ופיתוחו.

מה הטעויות שאנו עושים כאשר אנו רוצים לפתוח עסק?

  1. הולכים להתייעץ ומשתפים ברעיון את מי שרוצים לגייס כשותף.
  2. פונים לחבר שמכיר רואה חשבון שייתן חוות דעת האם כדאי לפתוח עסק בתחום זה.
  3. קובעים פגישה ומשלמים כסף לעו"ד בכדי שייתן הוא את דעתו על הרעיון.
  4. שואלים את אבא אימה סבא ספתה אחים וחברים: "מה דעתם"
  5. נגשים לפגישות עם מוכרי זיכיונות כי מחשבתם ש"זכיון" זה העסק הכי קל.
  6. בודקים באינטרנט על הלוואות, הלוואות בערבות מדינה, והלוואות חוץ בנקאיות.
  7. יש כאלה שאפילו מתחילים להשקיע במוצר כסף לפני שבכלל יודעים את העסק טוב, מצב השוק שלו, התחרות, וכל השאר.
  8. בקיצור כל מה שלא צריך לעשות עושים!

איך אנו צריכים לפעול כאשר אנו רוצים להקים עסק? 

  1. להחליט לעצמנו מה העסק שחשבנו, מצאנו, תכננו, היה לנו בראש זמן מה, חלמנו לעשות את העסק הזה ועכשיו עלינו לצייר אותו על דף נייר כאשר כל הפרמטרים המרכיבים את העסק מצוירים פנימה.
  2. לאחר שהכנסנו לעצמנו למוח את הציור שעשינו אנו נתחיל לגשש בסביבה העסקית לגבי עסקים דומים, עסקים סינרגטיים, במידה ויש כאלה ואם לא נמשיך שבוע שבועיים חודש לפתח אותם במוחנו.
  3. אסור לנו לשתף כל גורם פנימי או חיצוני בחיינו לגבי רעיון העסק מלבד מי שתרצו שיהיו שותפים שלכם לעסק. צריך לזכור לכל אדם יש את המחשבות שלו, את מה שהוא אוהב או לא אוהב, את הרגשות שלו וכאלה אנשים יכולים להשפיע על היזם בצורה משמעותית ביותר גם להניע אותו מפתיחת העסק או מהרעיון שלו לפתיחת העסק.
  4. לקבוע פגישת ייעוץ עסקי, פגישת עבודה בה יוכלו שניהם לקחת את הציור, לפרק אותו, לתמחר אותו, כאשר תפקידו של היועץ כתוצאה מהמקצועיות והניסיון שיש לו (תלוי מי היועץ ומה הרקורד שלו) ויחד יוכלו להכין תכנית מקיפה: מוצר, שיווק, עלות, מימון, רווח וכ"ד תובנה שתצא מפגישה זאת לצאת לדרך ביחד או המלצה לגניזה וחוסר כדאיות.
  5. שלב 4 בתהליך הוא הדבר הכי נכון שצריך לעשות מי שרוצה לפתוח עסק/יזם או אחר.
  6. אסור להשקיע אגורה אחת בקידום רעיון העסק לפני שפונים ליועץ מקצועי.
  7. מניסיוני אני יכול לספר לכם שאנשים השקיעו הון כסף בתחילת תהליך לפני שהיה להם המשך וסגירת תהליך (ואני לא מתכוון לתכנית עסקית) תכנית עסקית לצערי לא מחזיקה מים (למרות שאנו כותבים אותה) היא אולי טובה למימון אבל לאמת בשטח היא סוטה בגדול, בטח באקלים עסקי שאנו נמצאים בהם עכשיו.

קראו: איך מתנהלים בייבוא מוצרים לארץ

הרבה מאד פעולות צריכות להיבדק טרם השקעה ראשונית בעסק 

+          עלות ייצור או רכישה של המוצר המדובר (אותו כנ"ל במידה והמוצר הוא שירות)

+          מימון הפרויקט על כל מה שכרוך בו ייצור, קנייה, אורך נשימה, שיווק, מכירות, החדרת המוצר.

+          אסטרטגית המוצר ויצירת ביקוש למוצר.

+          טקטיקה מכרתית ופרסומית.

+          מיקום או בסיס מכירת המוצר חנות, משרד, אינטרנט

כל אלו ואחרים מועלים בפגישת העבודה של היועץ ביחד עם היזם/ים להגיע לתובנה מהירה כי בעולם העכשווי ובעיקר בעולם  העסקים דבר רודף דבר ולא ניתן לדעת אם מה שהיזם חשב עליו כבר לא הפך למוצר אצל יזם אחר.

ראשוניות של הצגת מוצר יוצרת בידול אצל היזם הראשוני ואם יש באמת רעיון טוב או פתח למוצר או שירות שעדיין לא קיים מהירות הביצוע חשובה.

לסיכום והמלצות

יש מקום לעסקים חדשים, או עסקים מחודשים, או החזרת מוצרים רטרו לקדמת הבמה שהם משופרים ויעילים יותר כולל תחום השירותים "בגדול" הדור הזה הוא דור יצירתי מאין כמוהו וכמו שהבנו שלימודי כלכלה ומנהל עסקים מלומדים במודלים ישנים הם לא אלה שיקדמו יצירתיות, דמיון, רעיון להקמת עסק מ"כלום"

בהצלחה

D08_006_383090554

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו