איך לא לאבד לקוחות

איך לא לאבד לקוחות

האם אנו צריכים שירות הודעות לעסק שלנו

רקע

התקשרתי לאחד מנותני שירותים בתחום מסוים, נשארתי על הקו עד שהאדם מהעבר השני אמר לי את שם החברה ושאל מה אני מעונין, התחלתי לשטוח את בקשתי שעד מהרה גיליתי שאני מדבר בכלל עם חברה לשירות הודעות, והבקשה שלי תעבור לעסק שביקשתי לדבר אתו יחזור אלי. כבר שהבנתי שמדובר בטלפן או טלפנית של חברה לשירותי הודעות התאכזבתי ועברתי לנותן שירותים אחר בתחום שחיפשתי.

למה התאכזבתי?

מרוב השפע המוצע לנו "לקוחות מכל הסוגים" הפכנו לדרוש מענה "כאן ועכשיו" אנו כלקוחות מבקשים את הסיפוק המידי לתאוותינו הצרכנית, מרוב המפרסמים או העסקים באותו תחום אנו רק צריכים לגשת למנוע החיפוש ואם הראשון לא עונה אז מיד פונים לשני ואם לא לשני אז לשלישי וכך הלאה עוברים את כל הספקים בדף הראשון במילת המפתח שחיפשנו בגוגל.

מענה חיצוני מתאים לחברות גדולות אשר את שירותם הייעודי אנו חייבים לצרוך כמו חברות הסלולר, הטלוויזיה בכבלים וחברות אשר מוצרינו באחריות חברתם.

בעולם השפע וריבוי העסקים, אנו יודעים כי חייבים לספק את צרכי ודרישות הלקוח מיד עם הגיעו למרכזת הטלפונים שלנו, כל עיקוב של "מגילת אסתר או פרסום" בתחילת השיחה כבר מרחיק את הלקוח מהעסק המבוקש ומעביר אותו לעסק שיענה לו אדם אנושי שיודע לתת מענה ללקוח בכל דרך אפשרית: מכרתית, שירותי וכ"ד.

חברות לא מפנימות במערך שלהם את "הלקוח של היום"

חברות ועסקים מאד רוצים להתייעל, הם רוצים שהלקוח שלהם יקבל מענה מידי ולא יצטרך להמתין רבות על הקו או להיות מדויקים בהכוונת הלקוח למחלקה או לאיש הנכון שהם רוצים לדבר אתו בעסק, מצאתי כבר שחברות קטנות בעלת 2 עובדים מחזיקים מרכזיה אשר עונה אוטומטית ומקריאה 7 סוגי מחלקות אשר על כל מחלקה שתלחץ יענה לך אותו בנאדם, בעשייה כזאת חושבים בעלי העסקים הקטנים כי יטעו את הרושם ללקוח כי מדובר בחברה גדולה, וזאת טעות, הלקוח לא טיפש, הוא מבין את הטריק הזה ואף מזלזל בגישה הזאת של העסקים.

באמת! עסקים חייבים להפנים שהלקוח של היום מבקר בחנויות, עובר אתרי אינטרנט, נמצא כמעט פעמיים בשנה בחו"ל, והוא לא טיפש. "אי אפשר לעבוד עליו"

קיראו עוד

האם הסטארטאפ  שלי יצליח

שנו אסטרטגיה פן יהיה מאוחר

טכנולוגיה

נכון שהטכנולוגיה באה לעזור לנו לעסקים לחברות ולארגון, אבל אסור לנו לשכוח שמכירות ושירות לקוחות מתקיימות מתחושות אישיות, הטכנולוגיה לא יכולה לשנות אצל בני האדם את הטבעיים האישיים ההישרדותיים שאיתם הם חיים אלפי שנים העוברים מדור לדור. צריך להפנים שלא הכול "טכנולוגי" עדיין נשאר לבני האדם את המוח הפרימיטיבי הקשור לרגש ולצרכים.

לסיכום

אני מציע ב"רחל בתך הקטנה" לעסקים וחברות, העמידו גורם אנושי במענה הטלפוני שלכם, מי מכם משקיע כל כך הרבה מאמצים במכירות ובשירות לקוחות וכל שיחה שמתפספסת גוררת אחריה הפסד כספי רב.
כאשר ללקוח יש סיפוק מידי לבקשה או הדרישה או הפתרון לו הוא זקוק הוא ירצה לדבר מיד עם גורם אנושי (אדם לאדם בשפת האדם) ולא לחברה חיצונית למענה טלפוני ובטח לא למרכזיה המכריזה על מחלקות או אנשים, ובעמדה לא עונים, והשיחה מתנתקת והלקוח כבר עבר הלאה.

אני יודע שאני במקרה הזה מבטל את הטכנולוגיה אבל מקרב את הלקוח לספק כאשר בסוף התהליך הלקוח ירכוש מהספק שענה לו מהר, ישיר ולעניין וסיפק את רצונו מיידי של הלקוח…

חשבו על זה, אנו לא בתקופה של יותר לקוחות ופחות עסקים, היהפך.

לקריאת מאמרים נוספים היכנסו

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן