איך בוחנים את העסק שלנו

איך בוחנים את העסק שלנו

איך אנו בוחנים את העסק שלנו?

מה עלינו לקחת בחשבון כאשר אנו רוצים לבחון את העסק שלנו מההיבטים השונים שלו.

אז נכון, בדרך כלל בעלי עסקים מבקשים את מאזן הבוחן שלהם לתקופה מסוימת ועל סמך מאזן זה הם קובעים את הנתונים של העסק שלהם.

 פעולה זאת אינה נכונה למחשבה.

בראש ובראשונה מאזן הבוחן שאנו מקבלים מרואה החשבון או מיועץ המס אינו משקף נכונה את תוצאות הרווח וההפסד שלנו בשני פרמטרים חשובים!

עם זה עסק שיש בו מלאי-אזי מאזן הבוחן לא משקף את ערך המלאי עם הוסף לו מלאי או נגרע ממנו מלאי.

 אני מרויח ולא רואה את הכסף-קראו

החזרי הלוואות לא נכללים במאזן הרווח וההפסד.

יכול להיות מצב שעסק מרוויח ע"פ נתוני מאזן הבוחן אבל לא מספיק בכדי לכסות גם את ההלוואות שמחזיר העסק.

במקרים כאלה מוטב שייעשה בדק ביית רציני בתחום ההוצאות של העסק וניסיון מסיבי של הקטנת ההוצאות השוטפות, הקטנת המלאי הנמצא בעסק ואי חידושו רק על פי תחזית מכירה של שלושה חודשים קודמים לו (בנטרול תקופת החופשים או החגים) כמו כן הוצאות קבועות חובה שייבדקו, ניסיון להעלות את המכירות בכול הדרכים העומדים לרשותנו, ואולי פריסה מחודשת של החזר ההלוואות.

עסקים חייבים שיהיו להם תאום תזרימי בין ההוצאות לבין ההכנסות, לפעמים נוצר מצב בעסקים ש"הגלגול" (הווה אומר קבלה של תקבולים בזמן קצר יותר של תשלום לספקים) יוצר אצלם עודף תזרימי מזויף אשר נותן את התחושה כי העסק מרוויח חשבונאי ותזרימי. וממצב מסוכן כזה צריך להיזהר.

אחד הפתרונות לכך הוא ניהול תזרים מזומנים או בתוכנה ייעודית לכך או בבניה של גיליון אקסל, תזרים המושתת על ארבעה חודשים קדימה כאשר ההוצאות נכתבות וידועות ואילו ההכנסות צריכות להיעשות על פי הערכה  (הערכה הניתנת לביצוע ע"פ סכומי המכירות בחצי שנה אחורה או כבר ע"י חשבוניות אשראי שהוצאו והתקבולים עליהם ידועים (פחות או יותר מראש).

כמי שנותן ייעוץ עסקי הפרמטרים האלה של:  הפסד או רווח במאזן הבוחן, דרך ותהליך תזרים המזומנים, הסתמכות על יותר או פחות מלאי, תשלומי הספקים, ותקבולי הלקוחות עושים לו בלבול רציני בלבול אשר מערפל חושים ויוצרים מצגי שווא ובלבול בהחלטות של בעלי העסקים.

לדוגמא: נתקלתי כבר בבעלי עסקים אשר רואים כי הם נמצאים בשולי המסגרת התחתונים, וכביכול עומדים לרשותם כול המסגרת הבנקאית וכתוצאה מכך הם מרשים לעצמם לשחרר רסן, לבצע קניות, או לשלם עבור אלמנטים לא מתוכננים מבלי לקחת בחשבון את המשך תזרים המזומנים.

חובה! על עסקים להיות עם תזרים מזומנים ל ארבעה חודשים קדימה כפי שציינתי ולו רק בכדי להיות מוגנים מפני הפתעות, ואם יש הפתעות תזרים המזומנים אז עדיף להתכונן להם.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
יועץ כלכלי

העסק שלכם לפני סכנה

עסקים בשנת 2021 והלאה חייבים להיות הרבה יותר זהירים. השפע הירד עלינו והגלובליזציה גרמה שהעסקים חיים על אדי כסף וזה מסוכן מאד יש לקרוא את המאמר המצורף בזה

פרסום
ייעוץ עסקי

פרסום: האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות

חברת APLE הכניסה אפליקציה המאפשרת ללקוחותיה בעולם לא לאפשר הופעה של פרסומות, ההחלטה דרמטית למפרסם בישראל כאשר הוא מאבד קהל של כמעט מליון איש ואישה, אז מה עושים?

הלוואת

יצירתיות בעסקים

יצירתיות זה מה שדרוש בעסקים בתקופה של תחרות קשה יצירתיות פותרת בעיות

יועץ כלכלי

עסקים! הכינו את עצמכם לתקופה קשה

עסקים הכינו את עצמכם לתקופת האטה כן, לא נעים לי לנבא את זה, ועוד יותר קשה לי להעביר לכם את החשיבה שלי אבל זו האמת.

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

מה אתם מצפים לקבל מיועץ עסקי

מה אתם מצפים לקבל מייעוץ עסק. האמת, אנשים לא יודעים כיצד לפנות לייעוץ עסקי אני בוחן שנים את הפניות של לקוחות ל"ייעוץ עסקי" ואת אלא

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן