איזה חברה לייעוץ עסקי תבחר

תכנית עסקית תומכת את העסק שלך.

תוכניות עסקיות למען הצלחת עסקך

תכנית עיסקית כצעד ראשון בעסק שלך

תוכנית עסקית למסעדה

הכנת תוכנית עסקית

תכנית עסקית לאתר אינטרנט

כיצד בונים תוכנית עסקית,

בכדי לבנות תוכנית עסקית לעסקים קיימים ולעסקים חדשים לא ניתן שלא להתחשב בנתונים המדויקים של אוכלוסיית ישראל, שהרי עסקים אנו פותחים בכדי למכור ולשווק ואם לא נדע בדיוק מי הם קהל המטרה שלנו או ההשקעה שאנו עומדים להשקיע גדולה על הצריכה אזי יש צורך לשנות פרמטרים רבים בתוכנית העסקית.

ובכן בשנת 2012 אוכלוסיית ישראל הגיע לממדים של קרוב ל- 8 מיליון תושבים. שזה גידול יפה ביחס לשנים קודמות ובעשור האחרון הסיבה לגידול האוכלוסייה נעוצה בחלקה בעליה בתוחלת החיים והגיל השלישי הפך את הקערה על פיה ששיעור התמותה עלה לגיל הרבה יותר מבוגר ממה שהיה קודם לכן.

בישראל אנו 5.907 מיליון בלאום הלאומי ו-1.611 בלאום הערבי.

עם נוסיף קרוב ל-2.5 מיליון ילדים (שהם כוח קנייה גדול למוצרים ייעודיים)  נגיע לכוח קנייה בוגר של בסביבות 3 מיליון נפש כולל המגזר החרדי.

אלה הם הנתונים אשר צריכים לעמוד לפנינו כאשר אנו באים לבנות תוכנית עסקית

עכשיו, לאחר שאנו יודעים על האוכלוסייה בישראל אנו נמפה את האוכלוסייה אשר תצרוך את השירותים או המוצרים שלנו. בעבר היו חברות משקיעות הון עתק בסקרים ייעודיים, בסקרי אומניבוס (סקר המצרף מספר ספקים המבקשים תשובות דבר שחסך מחברה לקיים סקר יקר רק למוצריה או שירותיה) היום לאור ההתקדמות הטכנולוגית האינדיקציה הטובה ביותר והמומלצת ביותר להשתמש בכלי החזק ביותר שהוא מנועי החיפוש באינטרנט . במנועים אלה אנו יכולים להקליק את הנושא או השטח בו נעסוק ולקבל במדויק את מספר הלקוחות הפוטנציאלים הדורשים את המוצר או השירות שלנו. מאחר ולמעלה מ-90% בישראל משתמשים במנוע החיפוש אזי התוצאה המתקבלת בהחלט יכולה להצביע על היצע וביקוש ולהעצים את דיוק התוכנית העסקית.

לאחר שיש בידנו את הנתונים שהזכרתי (וזה ניתן כפי שכבר אמרתי בלחיצת כפתור) אנו באים לבדוק את השוק שלנו הווה אומר את המתחרים, רמת הפרסום של המתחרים, רמת המודעות של המותג המתחרה בקרב צרכני ישראל וכמובן את מחיר השוק.)

לא תמיד אנו יכולים לאמוד את מחירי השוק שלמעשה אם מדובר במתחרה גדול שכוח הקניה שלו אצל הספק הוא משמעותי (כמו שאנו מכירים בענף מוצרי החשמל והמכולת) לא נוכל לקחת בחשבון מחירי רצפה שנמכרים באמצעות גורמים אלה ונצטרך לצמצם את המרווח בין הרווח הגולמי והרווח התפעולי שיתקרב כמה שיותר למחירי השוק.

האמת שבמצב שוק קיים היום מאחר והמחיר הפך להיות בסיס ההחלטה של הלקוח. חובה עלינו בבניית התוכנית העסקית להכניס אלמנטים ייחודיים שיהיו רק שלנו על מנת להחליף את המחיר האיכות ובערך ללקוח. ערך שהלקוח יבין ויידע לזהות בין מחיר לאיכות כפי שהוא יודע כאשר עומד לפניו רכב מסוג מרצדס לבין רכב מסוג סקודה..

כאשר הוכנסו ערך ייחודי לתוכנית העסקית שלנו אזי אנו יכולים להישען שיווקית על ערך זה מבלי הצורך להוריד את רמת מחיר השוק. רבים חושבים שסף כניסה לשוק הוא עניין של מחיר ולכן בחשיבה כזאת נסגרים כול שנה למעלה מ-35 אלף עסקים שלא שורדים את השנה הראשונה של עסקם.

כאשר אנו מוכנים עם תוכנית עסקית ע"פ ההבנות העכשוויות ולא ההבנות של פעם כמו קביעת יעדים, עמידה ביעדים, מלחמת יעדים וכ"ד דבר אשר לא מתאים להתעסק בו כול היום ולקיים ישיבות על גבי ישיבות לצורך העמידה ביעדים במקום לבצע את הדבר המתבקש והוא עמידה בתוכנית (בתבנית) העסקית מתוך התובנה שהיא חייבת להיות משווקת. אני יודע שרבים יחלקו עלי בנושא "המטרה" אך אני אישית לא מאמין בנושא המטרה, היום, כאשר השוק רותח.

מטרות ורתמות טובות לסוסים על מנת שיראו את המטרה אליהם הם צריכים להגיע מבלי להסתכל שמאלה או ימינה. היום באקלים השיווקי הקיים חובה עלינו להסתכל ימינה ושמאלה בתהליך המכירה ולא להציב מטרה ולחתור אליה בכלל מבלי יכולת. מטרה טובה למנהלי שיווק אשר רוצים להיות בטוחים כי המטרה או 90% ממנה תושג ותו לא. זאת לא ראייה שיווקית נכונה להיום.

תוכנית עסקית מוטב שתעשה ביחד עם יועץ עסקי, או עם יועץ שיווק וזאת על מנת להחיל את כול הטכנולוגיה החדשה בתחום השיווק והמכירות שהרי כול תוכנית עסקית היא בראש ובראשונה נושא השיווק והמכירות שלה

לאחר מכן נכנס תחום ההצגה של המספרים אשר רובם ככולם נגזרים כתוצאה מהמחקר וההכנה האדמיניסטרטיבית, קרי עלויות שכירת מקום, הציוד, כוח האדם שיידרש לתפעול העסק, הפרסום שיידרש להצגת העסק מצד אחד ומהצד השני את הערכות התקבולים קרי המכירות הצפויות מרגע פתיחת העסק.

מצוידים באינפורמציה זאת נגשים אל מלאכת המחשבת אותה עורך בדרך כלל כלכלן או רואה חשבון – הזול מהשניים על מנת שיציג מפה פיננסית הכוללת סכום השקעה, פתרונות מימון, צפי החזר ההשקעה, והכנת תקציב שנתי מבוסס על מנת לאחוז בהגה המטוס לבל ינסוק.

תוכנית עסקי הנערכת לפי פרמטרים יבשים של "אולי" נועדה לכישלון צורב.

תוכנית עסקית מבוססת עלויות ושיווק רוקמת עור וגידים ויכול שתחזיק לאורך זמן.

המלצה חמה לכול בוני תוכניות עסקיות כאלה ואחרות. לא לחשב הכנסה בחצי שנה הראשונה, אלה לראות את כול החצי השנה הראשונה כהשקעה. אלמנט זה יוכל לבטח את בעלי העסק בחוסן כלכלי ובסיכון נמוך להתרסקות.

לפני שמקימים עסק חייבים אבל חייבים לטובת העסק ובעליו לקבל ייעוץ והכוונה מלאים מיועץ עסקי ושיווקי ולא משנה באיזה תחום של עסק מדובר.

בואו התייעצו אם דורון עמית וצוותו

דורון עמית יועץ עסקי

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו