אז איך שורדים בעסק

אני רוצה שנדבר על נושא השיווק והפרסום. יותר נכון אני רוצה לדבר על הנושא החשוב ביותר והוא "מכירות" אני מבקש לחלק את נושא המכירות לשני שטחים האחד הוא מרכזי הקניות, הקניונים, הדיוטי פרי, רשתות המזון שהקנייה בהם תמשך לאורך זמן כי אנשים לא אוהבים לאבד את חווית הקניות שלהם כחלק מבילוי ובידור לכל המשפחה.

מהצד השני יש את שאר הסקטורים כמו עסקים, בעלי מקצוע חופשי, חברות, וקהל לקוחות רחב אשר מחפש את הקניות או את הצרכים שלו בעולם האינטרנט הרחב, המלא והשופע.

כאן נכנסים לתמונה קרוב ל-90% מהעסקים במדינה.

אז מה עושים? יופי יש לנו אתר ואפילו יש לנו דף בפייסבוק וזה בסדר. אבל? מי רואה אותנו?

זה שיש לנו אתר או דף בפייסבוק לא אומר שלקוחות ייכנסו.

אז האם לפרסם בעיתון "זה יקר" האם לפרסם במקומון "איך נדע שבאמת אנשים ראו את הפרסום שלנו" איך בכלל יכול להיות לנו מעקב על הפרסום הזה שברקע אנחנו יודעים כי הפרסום היום עבר טוטאלי אפילו לא למחשב אלה לסלולרי.

אני מסתובב בין המאמרים והכתבות של מומחים כאלה ואחרים בתחום הפרסום באינטרנט ואני פשוט נחרד.. חוסר הידע והבורות שהם מגלים בתחום השיווק באינטרנט הוא לא יאמן, יותר מזה כאשר האינטרנט נולד לעוצמתו כהיום נולדו אלפי חברות שהתיימרו לדעת את כל רזי הסודות הכמוסים של "גוגל" לדוגמה או "פייסבוק" אחר כך והתחילו מסעי פרסום לשכנוע לקוחות לשווק את מרכוליהם בפרסום באינטרנט.

אלפי חברות נפתחו, אלפי חברות נסגרו, ואנשים נשארו עם בשורת הפרסום של עסקיהם כחלום.

האמת שזה גם נכון להיום.

כמה עובדות.

1. מערכת הפרסום הטובה ביותר לכל עסק הינו "גוגל"

2. מערכת הפרסום בהפרש גדול אחרי "גוגל" זה פייסבוק.

3. אנשים מבלים היום בתוך הסלולר "כל היום" (מערכות הפרסום של שתי הענקיות האלה חודרות במהירות מטורפת אל תוך הסלולר)

4. היכולות שמערכת הפרסום של "גוגל" יכולה לתת מענה לעסק הם בלתי מוגבלות.

5. חברה לקידום או לפרסום אתרים באינטרנט לא מסוגלת לנצל עבור הלקוח חצי מהאפשרויות שניתן להשתמש במערך הפרסום הזה ולכן יש הרבה מאד בעלי עסקים אשר מתאכזבים מרות מהתוצאות שהם מקבלים מאותם חברות.

6. מערכת הפרסום של גוגל היא מקיפה וניתן לקבל ממנה תוצאות יפות רק שמניסיון עבודה שוטף עם מערכת הפרסום של גוגל במשך העשור האחרון אני יכול להכריז כי בכדי להיות אפקטיביים וגם בעלות נמוכה העבודה על מערכת הפרסום של "גוגל" חייבת להתבצע מדי יום ביומו מתוך העסק ולא מחוצה לו ולשרת את העסק בפרסום שגם יביא תוצאות. מה שאומר שליטה על מערך הפרסום שלך. היום שהמכירות זה בעליונות הכי גבוהה חייבים להשקיע מחשבה בעניין. (חברות לקידום אתרים ממומן לא יכולות לעשות זאת בשלמות. נקודה. סוף פסוק)

 

הרבה מאד החלטות חשובות וקרדינליות חייבים לקבל בעסק/בחברה. השתנות פני השוק 360 מעלות מדי יום ביומו והתקדמות הכלים הטכנולוגיים מחייבים חשיבה אסטרטגית וביצועית שאחרת העסק/חברה פשוט יכולים לא להיות אטרקטיביים יותר. עד כמה אפשר לרדת במחיר המוצר או השירות (ראו מקרה גולן טלקום) (ראו מקרה פרטנר) יש מקומות שבו ניתן להתחרות במחיר (דוגמא של רשתות המזון או כמו שאנו קוראים לזה שיטת הסופרמרקט) שם 40 מוצרים מובילים יכולים להימכר בהורדת מחירים ושאר המוצרים מכסים על ההפסדים., בעסקים וחברות מן המניין זה לא ניתן.

קחו לכם למחשבה את הנאמר במאמר

 

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו