אזהרה אסור למכור בזול

כמה עוד סיבות נצטרך להציג לחברינו בעלי העסקים והחברות שתחרות מבוססת מחיר נועדה לכישלון ולקריסה בטח כאשר לא מתאימים את ההוצאות להכנסות.
הנה לא עברה שנה מאז ההחלטה על "שמיים פתוחים" ואנו שומעים על שלוש פשיטות רגל לחברות תעופה שהובילה אלפי אזרחים ישראליים שחלק מהם איבדו לחלוטין את כספם ויותר גרוע מכל נשארו על מזוודותיהם בנמלי תעופה בחו"ל תוך שהם מחפשים פתרונות טיסה לחזרה לארץ. ומה אנו שומעים על חברות ה-LOW COST שתחזוקת המטוסים היא כזאת, שהטייסים צוברים את שעות הטיסה שהם מחויבים לעמוד בהם בהטסת מטוסי נוסעים (שמורידה את עלות השכר המשולמת לטייס) על חשבון בטיחות הטיסה שלנו. שהרי אנו גאים וסומכים מאד על טייסי החברות הישראליות יוצאי חיל האוויר ובקיצור "הזול" הזה הוא מאד יקר עבורנו.

 

קראו: למה אנו צריכים מנטור
אסור למכור בזול!
ישנם כמה נוסחאות שניתן למכור בזול ולהתחרות וגם לשרוד ולהרוויח.
כאשר מתאימים את ההוצאות הגולמיות והתפעוליות להכנסות ויוצרים רווח תפעולי.
כאשר רוכשים יותר בזול את העלות הגולמית
כאשר המחיר בא במקום האיכות
כאשר מקטינים את ההוצאות התפעוליות ביחס ישיר להכנסה/המחיר
כאשר בודקים את נקודת האיזון של העסק ויודעים שעד-x פרטי מכירה אנו מכסים את העלות הגולמית והתפעולית וממספר המוצרים או הסכומים העוברים נקודת איזון זאת אנו מרוויחים.
כאשר אנו מוכרים מדוון של מוצרים ומעמידים מוצר אחד כמבצע כאשר במוצר השני והשלישי העלות הגולמית והתפעולית מוכפלת ברווח סביר אשר מכסה על מכירת המוצר היחידי במחיר עלות/הפסד.(בדיוק כמו בשיטת הסופרמרקט (מוכרים את העוף בשקל ואת המוצר שלידו ברווח גולמי של מאות אחוזים)

מה קורה כאשר מוכרים בזול!

האמת ש-זול הוא לא הנקודה החשובה כאן, יכול מאד להיות שמה שאנו קוראים לו זול זה מוצר שיכול להימכר במספר אחוזים בודדים ממה שנמכר אצל המתחרה, אבל אם נדע ליצור סיטואציה עסקית בה אנו מתמחרים נכון את העלויות הגולמיות והתפעוליות יכול להיות שמה שאנו קוראים לו זול הוא מחיר נכון לצאת ולהתחרות בו.

היכן הסכנה שהביאה להתרסקות של אלפי עסקים וחברות כל שנה. השוק צעק "בזול בזול" העסקים רצו למכור ב"זול" כי היו עם התחייבויות ואז לא התאימו את העלות הגולמית והתפעולית אבל את המחיר הורידו דבר שהצריך מהם לגייס אשראי בכדי לממן את המכירות! וזאת טעות איומה בתחום העסקים.

אף עסק קמעונאי או שירותי לא יכול להוריד מחירים בגלל שהמתחרה הוריד מחיר. צריך לזכור שהלקוחות כבר למדו שמוצר שנמכר להם בזול הוא מוצר לא טוב, איכותו ירודה, הן בתחום הקמעונאי והן בתחום השירותים שם עורכי דין, מנהלי חשבונות, יועצים עסקיים, מכריזים על מחיר נמוך וכמו כל מה שעולה בזול יקר כך זה גם שם.

העולם הגלובלי הביא עלינו שואה כלכלית, שואה שמרסקת עסקים וסוגרת קטגוריות כמעט בכל תחום, כפי שכתבתי בפתיח חברות התעופה ה-LOW COST באמת מראות לנו את האמת שמאחורי ה"זול" וזה מחלחל לאט לאט לקהל הלקוחות הפוטנציאלים בכלל.

עסקים חפצי חיים אסור שיורידו מחירים רק בכדי להתחרות עומדים לשירותם עוד הרבה מאד מהלכים מכרתיים שלא יצריכו אותם להחליף הלוואות במכירות.
זכרו! תחרות על מחיר אסורה על עסקים חיים נושמים ובועטים.

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו