עסקים קטנים קורסים ועולם השכירים מתרסק

שכיר או עצמאי
מי שראה את הכתבה בערוץ 12 "המערכת" לא יכול שלא להזדהות אם הנושא: הבעיה: הראיה קדימה של עולם העסקים הקטנים, המסקנה לגבי שוק העבודה (עולמו של השכיר) ולהרבה הרבה אנשים עצמאים וגם שכירים הכתבה הזאת הדליקה כפתור בתוך ליבם, כפתור שלא יניע אותם לפעולה כי כתבה אחת לא יכולה להעיר אנשים המעדיפים ורגילים להישאר באזור הנוחות שלהם אבל לעניות דעתי הם יתחילו לגשש באפלה במסקנות הכתבה.
לא ראיתי את הכתבה ביום ששודרה אבל הביאו בפני מאוחר יותר את הווידאו של המאמר, ביקשתי ממי שהביא לי את המאמר 10 דקות על מנת שאכתוב על הכתבה הזאת ושייקח אותה לפרסום.

לא שלא ידעתי או הרגשתי את המצב שתואר שם ומי שידפדף בין המאמרים שכתבתי בשנים האחרונות ימצא אין ספור של מאמרים בנושא המדברים בדיוק על מה שקורה או מה שיקרה..
קרוב ל-50% מתל"ג מיוצרים ע"י העסקים הקטנים, אותו אחוז זה מספר העובדים המשרתים את העסקים הקטנים והבינוניים והיחס של המדינה לעסקים קטנים זה כאילו מדובר "בעניי עירך אשר לא תורמים דבר למען כלכלת המדינה"
הפתרון של המדינה בעזרה לעסקים קטנים היא "לדחוף להם הלוואה" לא משנה איך קוראים לה הלוואות בערבות מדינה, או הלוואות מקרנות כאלה ואחרות הלוואות שרק מעמיסות על העסקים ומכבידים עליהם הרבה יותר ואולי משפרים את מצבם ל-3 חודשים עד שהחור התזרימי חוזר להיות היכן שהיה קודם.
הלוואות לעסק נועדו להשקעה נכונה בעסק, השקעה אשר גם תחזיר את עלות ההלוואה וגם תייצר יותר כסף ורווח לבעליה,
כל הלוואה אחרת באה לכסות רק את ההוצאות הקימות, החובות, תשלום לספקים, ותרומה ל תזרים השוטף.
כאשר אנו יודעים כי 50 אלף עסקים נסגרים בשנה ואילו 60 אלף נפתחים אנו מבינים שיש כאן משהו "חולה" משהו לא בריא, כי אלה שקרסו השקיעו הון וכסף בפתיחת העסק שלהם ומה שהם הפסידו נהנים אלה שפותחים עסקים במקומם שגם הם יעברו את אותו גלגול! אז מה החוכמה כאן, להוציא אנשים ממעגל החיים, ממעגל העבודה, וזאת בלי פיצוי כמו העובד השכיר. היכן החוכמה כי עסקים קטנים לא מאוגדים כמו הוועדים הגדולים או המפעלים החזקים.
עסקים קטנים ובינוניים לא צריכים סתם כסף
הם צריכים:
1. להפסיק את היבוא המתחרה ולהעלות מכסים על ייבוא אישי.
2. להפסיק את מרוץ הגלובליזציה ולא כפי שעושה ראש הממשלה מזמין את WALMART ענק הסופרמרקטים מארצות הברית לפתוח סניפים בישראל
3. התבשרנו כי 50% מהישראלים רוכשים את מוצריהם (ביגוד-קוסמטיקה) בעקבות השמיים הפתוחים בחו"ל. (להגביל את הייבוא ולדרוש מכס מעל סכום קניות מסוים)
4. להפסיק להכריח רשתות לפתוח חנויות בכל בעל קרקע נדלן מסחרי שמקים קניון ודורש מהרשתות לפתוח סניפים אפילו סניפים ש-100 מטר מהמתחם החדש נמצא סניף של אותה רשת.
5. להעדיף ספקים ישראלי על פני ספקים מחו"ל במכרזים המתפרסמים.
6. כל מכרז ממשלתי או עירוני שמתפרסם להכריח שיופיע בעיתונות המקומית בדיוק כמו שמכריחים פושטי רגל לפרסם על דבר פשיטתם בעיתונות.
7. לבטל מיסים מטופשים כמו אגרת חברה, אגרת שילוט, להכיר בהוצאות של עסקים (להכיר בכל ההוצאות העסקיות ולא רק בחלק מהם כמו רכבים או דלק)
8. להחיל תנאים סוציאליים גם על עצמאים שווה בשווה עם עובדים שכירים.
מדינת ישראל אומנם מחויבת לקריטריונים של ה-OECD ומחויבת להסכמי סחר עם מדינות העולם, אבל, אנו נמצאים בזמן מלחמת הישרדות, אנו מאבדים יום יום אנשים ועובדים של העסקים הקטנים ושולחים אותם להוצאה לפועל או "לרעוב"
חשבו כמה אנשים זה 50 אלף עסקים שנסגרו
חשבו כמה עובדים רצים למדינה "לביטוח לאומי" לתבוע את שכרם (זה עולה למדינה כסף)
אפשר להקטין את יוקר המחייה לא רק באמצעות ייבוא וגלובליזציה
אנו מדינה קטנה, כוח הקניה יורד עם כל עסק שמתרסק, כי גם לבעלים וגם לעובדים בפרט אם עברו את גיל ה-40 לא יהיה מהיכן להביא כסף לקנות ובמקרים האלה כולם מפסידים כולל המדינה.

קיימים בישראל ארגונים של עצמאים אבל חוץ מלגבות דמי חבר ואחרים הם לא יכולים לעמוד מול המפלצת הזאת שהורסת את ענף העסקים הקטנים והבינוניים. אם לא תהיה כאן רגולציה חדשה, הבנה חדשה, לא גמגומים לא לעשות 4 דברים מתוך 12 שהחליט שר הכלכלה לטובת העצמאים.
חייבת להיות כאן מהפכה אמתית, חייבת להיות כאן הבנה שאומנם המדינה מנסה להקטין את יוקר המחייה מצד אחד אך מהצד השני גורמת לכך שלא יהיה מי שיקנה, המדינה משלמת הון על הקריסות של העסקים יותר הרבה ממה שיכלו לעזור ולתמוך את העסקים הקטנים. די! זה בלתי נסבל!
ולעובדים השכירים, אנא הדליקו את המנורה האדומה במוחכם! עדיין לא מאוחר לעשות שינוי! רק בשכל, בהדרכה, בכיוון, בהכוונה שאם לא תמצאו את עצמכם ללא עבודה עוד לא הרבה זמן.
אנא, בבקשה, צפו שוב בכתבה

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן