עבודה מהבית טוב לעובד מצוין למעביד

האם עובד צריך לעבוד מהבית

רקע

בעולם תחרותי כמו שהמשק העולמי נמצא אנו חייבים להתנהל וליעל את תהליכי העבודה שלנו בדרך אפקטיבית חסרת מעצורים אך יעילה ומביאה גם חסכון וגם מוטיבציה של האורגנים המועסקים בחברה.

העובד העולמי השתנה משנות ה-50 ומי שחשב אז שאדם (עובד) צריך להתנהג כמו מכונה מוגדרת, ותפקידו במערכת הוא (בורג) כל שאם יעדר מהעבודה אזי כל אחד יוכל להחליף אותו בתפקידו, במפעלי ענקי המכוניות "פורד" התנהלה העבודה בדרך זאת ובגלל השכר הנמוך של "הבורג" הצליחה "פורד" למכור מכוניות בזול לכל עובד.

מאש עברו למעלה מ-60 שנה והעולם התעסוקתי והעסקי התהפך מיליון תהפוכות בכל מגזר אפשרי ועוד נכונה לו להתהפך עוד כמה מיליוני תהפוכות.

למעשה ההבדל בין העובד של האתמול לעובד של היום הוא שהעובד של אתמול הלך לעבודה, קיבל בגדי עבודה, אכל ארוחת צהריים, חזר לעבודתו למלא את משימת ה"בורג" וחזר לביתו ומשפחתו כאשר לא חשב על מה שעשה או לא הפעיל מחשבה או אמפטיה למה שעשה בעבודתו, למעשה העובד הלך לעבודה.

ואילו היום העובד כבר לא הולך סתם לעבודה, ביגוד וארוחת צהריים כבר לא מעניינת אותו כל כך, וכל רצונו הוא שהמעביד יטפח אותו, שהעבודה תקדם אותו לקראת קרירה, השכר חשוב אך לא ב-100% הוא רוצה להיות מעורה בעשייה, הוא רוצה להיות חלק ממערכת יוצרת כאשר תרומתו נראית לעיני כל ועתידו הינה פונקציה מרכזית בתרומה שלו לארגון או לחברה.

העובדים של היום מחפשים משמעות בעבודתם ודורשים כי יעריכו אותם וגם יאמרו להם את זה.

אין זאת קלישאה שהדור הנוכחי הוא דור שלא חשוב לו לשמור על מקום עבודה רק בגלל שהוא מפרנס אותו המשמעות ועשיית הקרירה האישית גוברת על הרצון לקביעות ובטחון.

מכאן אני מגיע לסיבת כתיבת המאמר

אם שמתם לב (ובטח שמתם לב) כי לאט לאט נעלמים המשרדים המסורתיים ומתפתחים להם משרדים או חללים אורבניים בעשרות אם לא מאות מקומות אשר לשם בעלי המקצועות החופשיים נהנים ללכת לעבוד, אצלי הדבר הזה מסמן "דרור" להרבה מאד פרילאנסים שמאסו במשרדים המסודרים, ולא משנה היכן "תקעו" אותם ויותר רצון להרגשה של חופש, עשייה בסביבה מפרגנת ובדיוק כמו שצייר חייב השראה ליצור את עבודתו ויוצא עם מכחול וצבע לשטח הפתוח כך אנו בני האדם מחפשים את החופש, הסביבה, לא רוצים לבלות את רוב יומם בדרכים, להגיע בשעה קבועה, לצאת בשעה קבועה ולנהל סדר חיים מונוטוניים (נכון יש הטוענים כי האדם צריך הכוונה ופקודה לעשות משהו) בדיוק כמו בעולם הפרסום בו אנו נותנים הוראות במסר חבוי אל מי שאנו רוצים שיבוא או יקנה את מרכולתנו.

המרחבים האורבניים האלה נותנים פתרון והשראה ליצירתיות מדהימה, וזה מה שהיום אנו צריכים לפתח בתחום המקצועי פחות מדע יותר יצירתיות.

אז למה לעבוד מהבית

מעסיקים רבים הגיעו למסקנה כי למעשה לא משנה היכן יושב העובד (נכון אנו לא מדברים על פועלי ייצור, מנהלי חשבונות, או עובדים שכלי העבודה הפיזיים שלהם נמצאים על רצפת הייצור) מדובר על אנשי מכירות, בעלי המקצועות החופשיים, אותם אנשים אשר צריכים ליצור דברים, ואחרים, כל אלה יכולים לעשות את עבודתם מביתם או באמת ממקומות אורבניים ייעודיים לכך.

הם חוסכים זמן נסיעה לעבודה וממנה, הם חוסכים מטרים יקרים של משרד, הם מונעים פטפטת ורכילות בתוך הארגון, והתקשורת איתם קלה יותר ואפקטיבית הרבה יותר בצאט, במייל, בוואטסאפ, ובכל כלי התקשורת האינטרנטיים הקיימים היום לרשותנו, ולא צריך לעשות זאת כל השבוע אפשר מספר פעמים בשבוע כי בכל זאת צריך את הקשר האישי, האנושי, אם שאר אנשי החברה והיציאה מהבית גם כן חשובה אם עובדים מהבית ולא מהמרחב האורבני.

חשבו מה חוסך העובד?

+ אין צורך לדאוג לילדים כי את/ה בבית
+ חסכון נפשי רב במציאת הדרך לעבודה דרך פקקי הבוקר ההולכים ומתגברים גם בתחבורה הציבורית.
+ הגעה לעשייה מתוך רצון אמתי וחופשי "לחפש" מה עוד לעשות.
+ כאשר המעביד מאמין לי שאני לא עושה משהו אחר ביום העבודה המחויבות שלי מוכפלת ומשלשת.
+ אני הרבה יותר מרוכז, מפוקס, יש לי זמן למחשבה וליצירה.
+ חסכון כספי, רכב, תחבורה ציבורית, מזון,

ומה זה נותן למעביד?

+ חסכון במקום-חסכון בעלויות-לא צריך להחזיק שטחים מבוזבזים שעולים רבות
+ תפוקה ויצירתיות מוגברת של העובד.
+ סכסוכים אנושיים בתוך החברה ושקט תעשייתי.
+ והכי חשוב יצירת אמון עם העובד שמעריך את האמון שניתן לו.

נכון, לא לכל משרה או עובד זה מתאים אבל חשבו מה יקרה עוד עשור עשוריים בעולם התעסוקה שהיא תעבור למיקור חוץ, האם זה לא אותו דבר.

בהצלחה לרואים את הנולד!

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן