ניהול משבר בעסק

משבר, איך מנהלים משבר בעסקים!

ישנם אנשים נלחצים, וישנם אנשים אשר הלחצים הופכים אותם לאדישים.

בדרך כלל בעסקים כאשר העסק נמצא במשבר או נמצא בסכנה, בעליו מתנהלים בייתר לח. והפעולות שהם נוקטים הם הרי אסון לכול מה שיבוא דרך, יותר נכון לתאר זאת שכאשר בעלי העסקים נמצאים בתקופה של משבר התנהגותם היא לא צפויה, לא נכונה, החלטות שגויות, ומעשים שלפעמים מובילים לקריסה ולא להצלה של העסק!

רק כאשר עסקים מרגישים סכנה קיומית לעסקיהם הם פונים ומבקשים עזרה מ ייעוץ עסקי או מ יועץ עסקי ותולים בו את כול התקוות כי אכן הוא זה שיעשה את מעשה הקסמים להציל את החברה ממשבר כזה או אחר, נכון יש מצבים של עסקים אשר ניתן להציל אותם מקריסה חס וחלילה אבל כמובן שהיה עדיף לטפל בחברה כבר בתחילת המשבר או טרום המשבר.

משבר בעסק קשה לגלות הרבה מראש, העניין הוא שכול בעל עסק צריך להפנים שהמכירות נופלות, שההלוואות ממוחזרות, שהחובות נצברים, או אפילו לפני שכול הדברים האלה קורים ומנורות אזהרה נדלקים באמצעות מצב שוק, מתחרה חדש, מתחרה מוריד מחירים, רגולטור קובע מדיניות אחרת, מיקום שהיה טוב אתמול כבר לא טוב היום, אזי המנורה האדומה צריכה לדלוק מבלי שתכבה עד שהעניין לא יטופל! ויש מה לעשות! זאת בפרט שהקופה עדיין מלאה, שעדיין העובדים הטובים נמצאים, המכירות עדיין לא בנסיגה, ובבנק נשאר קצת מקום לעוד אשראי קטן.

 פשיטת רגל, מה עושים, קראו 

כ יועץ עסקי אני לא משלה את עצמי כי פתאום לאחר מאמר זה ירוצו אוצו כול בעלי העסקים ויזמינו להם ייעוץ עסקי או יועץ עסקי, (זה לא יקרה כי בעלי עסקים לא הפנימו במלואו שזה מה שהם צריכים) המאמר הנוכחי מתייחס רק לבעיות ולמשבר שקורה עכשיו בעסק והוא דורש טיפול שרק אדם מקצועי חיצוני יוכל להעניק אותו לעסק.

 אני חייב לספר לכם כי מפולת או קריסה זה לא מצב שאי אפשר לצאת ממנו אבל אדם צריך תעצומות נפש אדירות על מנת לצאת ממשבר בפרט באקלים העסקי של היום, לא הרבה אנשי עסקים או בעלי עסקים בהתאגדויות שונות "עוסק מורשה" או "חברה" באמת יכלו לקום לאחר קריסה, שמגיע בסופו של דבר עם המנורה האדומה בעסק לא נכבתה, אין צורך לחכות לניסים כי הם לא יקרו, אבל על מנת שלא ליפול, שלא להגיע למצב לא נעים של קריסה, חייבים לעשות הרבה, ויותר, ומהר.

 שלט תטעו משברים יש לכולם

לא כולם יכולים לפתור משברים

ובכלל משבר מוריד את מצב הרוח והחשק בדיוק כמו קבוצת כדורגל אשר מובסת כבר 4-0 והחשק להמשיך לשחק את המשחק דועך והולך ובאמצע חוטפים עוד שני גולים.   

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן