מפסיקים להיות שכירים

עובד שכיר שעוד לא יתעורר… שיתעורר!

מאמר זה מכוון לעובדים שכירים, לכאלה שיש להם חלום לפתוח עסקים ומיזמים, לאנשים חסרי מקצוע, לאנשים שעובדים במקומות עבודה כאשר לא ברור שהסקטור שהם פועלים בו יישאר לאורך ימים כמו שהתחזיות מראות לנו לעתיד לדוגמא (65% מנהגי המשאיות יאבדו את עבודתם עד לשנת 2030) וזאת דוגמא אחת מני רבות שיקרו בהווה קראו בעבר ויקרו בעתיד.

למה אנו צריכים לשים לב?

+ ראו את המהפכות הסקטוריאליות מה שקורה בעולם ומשפיע באופן ישיר על מה שקורה כאן בישראל היום ומה שיקרה בעתיד לנו ולילדינו ואלה שאחריהם.

+ ראו איך הטכנולוגיה מפטרת עובדים לדוגמא (רכבת ישראל בתחנותיה היו קופות מאוישות ע"י כ"א. היום רכישת הכרטיסים נעשת ע"י מכונה) וזו שוב דוגמא אחת מני רבים.

+ אנו היום בישראל חיים ב-4 דורות: הדור המבוגר שהפך להיות צעיר, דור הביניים, דור ה-Y ודור הילדים. מה שהיה פעם כבר לא קורה היום ואנו חייבים לחשוב מחוץ לכל דבר הגיוני מה נעשה מחר.

+ ראו מה עושה טראמפ "מנהיג העולם החופשי" חוזר אחורה, מקפיץ את מה שהקפיץ לפני עשרות בשנים את התעשייה בארצו על מנת לספק מקורות עבודה שווה מזון לאזרחי ארצות הברית, הוא מחזיר את תעשיית הרכב, הפחם, האנרגיה המזהמת כל זה על מנת שתושבי ארצות הברית לא ימצאו את עצמם ללא פרנסה ויכולת להאכיל את משפחותיהם (מה שטראמפ עושה זה התכנסות ולא פיזור)

+ ארצות חדשות נכנסות לתחום הייצור והעסקים בעולם לדוגמא: אפריקה זה כבר לא רצפת הזהב והיהלומים, אפריקה הופכת ותהפוך להיות מדינות מייצרות לעולם הגלובלי, ויאטנם, כל מזרח אסיה, כולם רצים קדימה.

+ עולם ה-עשה זאת בעצמך תופש תאוצה בשביל לבנות אתר אינטרנט אתה רוכש טמפלט באינטרנט וכבר לא צריך בונה אתרים, הדור הצעיר במדינה גדל על מחשבים וטכנולוגיה והוא מסוגל בעצמו להרכיב חלקים הפזורים באתרי האינטרנט והנמכרים בנזיד עדשים.

+ מעסיקים, קבלני בניין, יזמים, מעדיפים לעבוד היום אם מיקור חוץ (Outsourcing) זה יותר זול, זה חוסך "תקורות למעביד" וזה מצוין לעובד שיכול להתפתח מתחום התעסקותו הלאה לדברים חדשים בתחום ומחוץ לתחום. "חייבים להיות יצירתיים"

אתם הרי שמים לב שבכל דבר אנו משתנים, לא רק במוצרים או בשירותים, בכלל, כל אחד רוצה להמציא משהו מחדש כי החובה שלנו היום בכדי לשרוד זה להמציא את עצמינו מחדש.

קראו: למה היועץ העסקי שבחרתם רוצה להיות שותף שלכם

נכון, יש קטגוריות שהם יציבים כמו ענף המזון, ענף הבניה, ענף השירותים עורכי דין, רואי חשבון, אבל ענפים אלה נאלצים להתחרות מכניסת שחקנים ישראליים חדשים לענף השכם והערב ויותר מזה לכניסה של גורמים המגיעים מהעולם הגדול (היום אפשר לבנות ביית, בית מלון, מוסד ציבורי, רכבת תחתית ביבוא) ומזון ניתן לרכוש גם כן בחו"ל ראו את הייבוא של הירקות מחו"ל לישראל.

אז כמו שאמרנו. זה הזמן לחשוב שונה, זה הזמן לזרוק את כל המוסכמות שהיו נכס צאן ברזל של הקיום האנושי במדינת ישראל ולפתוח בחשיבה דרכים ומהלכים חדשים שגם הם לא יתקיימו לאורך זמן ומחייבים חשיבה כל תקופת מה לאן הכוון!

אז מה אני צריך לעשות

אנשים עובדים כשכירים בואו אל המעביד והציעו לו לעבוד כמיקור חוץ לחברה, למעביד זה הרבה יותר זול, לעובד זה פותח פתח גדול לתת שירותים למעסיקים נוספים, ואסור לפחד שייקחו לך את האוטו או הפלא פון, (בכל מקרה עובד המקבל רכב מהמעסיק משלם שווי רכב)

עובדים שכירים מפחדים, על הפנסיה, על הרכב שייקחו להם, ועל חוסר היציבות אם יצליח או לא. הדבר היחידי שהם צריכים לפחד ממנו זה מתי המעביד יפטר אותם וישתמש במיקור חוץ או מתי הסקטור של המעביד יעלם או גרוע מזה אם החברה של המעביד לא מנוהלת ברוח התקופה, אז מתי עסקו ייסגר.

אנשים ככלל חייבים להבין שעבודה מסודרת היא כבר לא בטחון, וביטוח זה כבר לא ביטוח, ופנסיה עדיף שתחסוך לעצמך ועל תהיה שבוי בתוך חברות אם הוצאות דמי ניהול גבוהות. זכרו! מעמד השכיר נפגם מיום ליום ואנשים בני הדור הזה שהם הרבה יותר אינטליגנטים, מבינים עניין, נולדו לתוך עולם הטכנולוגיה חייבים להבטיח את עתידם או יותר נכון לקחת את עתידם בידם ולא להשאיר אותו אצל "אף אחד"

תמיד טוב להתייעץ עם יועץ מתאים לפני שעושים מהלך.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן