מילים נשמעים יפה, מילים יש בהם חוזקה אדירה.
מילים שמקורם באקדמיה גם הם נשמעים יפה שהם נאמרים בפני אנשים שפחות מבינים את השפה.
כן, כולנו מכירים את המילים, מקרו, מיקרו, חזקות, חולשות.
גם החנווני מלפני שנה ידע את המהות אך לא את המילים.
מילים שכאלה שנוצרו באקדמיה באו ליפות את מה שאנחנו אנשים מהשורה יודעים, מבינים, מבצעים אך במילים פשוטות יותר.
ישנם שמהלכים עלינו אימה כאשר "אלה" בוגרי התואר, ההכשרה במנהל עסקים ובשיווק מפציצים אותנו בכול כך הרבה מילים יפות, מראים לנו דוחות מחשב מעניינים, (היום שרוב המדפסות צבעוניות) אנחנו גם מתרשמים מכול המצגות הן אם הם מודפסות הן אם הם מוצגות לנו על הקיר בחדר הישיבות המפואר במשרד לייעוץ עסקי או יועץ שיווקי.
האמת, גם אני עבדכם הנאמן הייתי מתרשם מכול המצגות, ההדפסות, המילים המפוצצות, רק שבתוך תוכי אני מכיר את תרגיל המספרים הקטנים ללא האפסים. 1X1 זה פשוט 1 ו-1.000.000.000 X 1.000.000.000 שווה 1.000.000.000. אז למה צריך ללכת ולנפח כול דבר. הרי זה נורא פשוט.
ייעוץ עסקי או יועץ עסקי מכיר את הדרך בא הוא צריך להנחות וללוות עסק במגוון התחומים שלו, מספרים מפוצצים, סכמות כבדות, גיליונות אקסל , הם רק לשם ההצגה, הניפוח, להראות שאני יודע, להצדיק את תקופת הלימודים שלמדתי במכללה שבא לימדו אותי שהלוואה זה מילה יפה, שמינוף הוא גורם חיובי, שהמרצה מטעם הבנק לימד אותי "בנקאות" מה היא? אבל זה לא בדיוק מה שבעל עסק או חברה צריכים. מה שהם צריכים זה הרבה דמיון, חזון, מקצועיות של בעל המקצוע הלוא הוא היועץ העסקי או השיווקי.
חשבונות רווח והפסד, או רווח גולמי, או איזון העסק, או כול חישוב אחר ניתן לעשות באותו מחשב כיס פשוט וקטן, המספרים היוצאים מדוחות האקסל היפים הם אותם מספרים היוצאים מהמחשב השחור שנמצא על כול שולחן, השאלה והפתרון היא מה עושים אם אותם מספרים וכיצד מכוונים אותם במקצועיות לכוון הצלחתו של העסק או החברה.
אנשים בדרך כלל הם חכמים, הם מבינים שמי שיוצר את המספרים זה העסקים עצמם ומי שמייפה אותם או מכער אותם זה אותם יועצים המסתמכים על דוחות אקסל משובחים.
נר לרגלו של כול עסק צריך להיות! את המספרים, העסק יוצר, בכדי לשנות את המספרים ולא לשמוע כול הזמן את אותו ניגון, צריך שיהיה יועץ ומלווה עסקי בעל דמיון, יצירתיות, מקצועיות, ניסיון בהובלה של חברות להצלחה, במומחיות ולא במספרים או בהכנת מצגות פאוור פוינט ואקסל.
לפני שאתם מחליטים על יועץ שיווק או יועץ עסקי. נטרלו את המילים הגבוהות הנלמדים באקדמיות.