פרסום עסק!
כיצד נפרסם את העסק שלנו!
איזה פרסום אפקטיבי ואיזה פרסום לא אפקטיבי.
האם בכלל יש פרסום אפקטיבי אשר מביא תוצאות כאן ועכשיו!
נושא פרסום העסקים קיבל תפנית חזקה ולא דווקא בגלל הכניסה למדיות חדשות, כמו העולם הווירטואלי או עולם האינטרנט, הפרסום היום קיבל את התפנית שלו בזה שאנשים לא מתייחסים לפרסום כלל וכלל. מרוב יער הפרסום המופיע לאדם מ-הקימה שלו בבוקר ועד הליכתו לישון הוא כול כך מסיבי עד שהעין התרגלה שלא לראות אותו.
כ יועץ עסקי או מי שנותן ייעוץ עסקי אני יכול להביא דוגמא מסקר שהתפרסם דווקא במדינה קטנה כמו בלגיה שם הראה כי למעלה מ-86% מהנשאלים לוחצים בעכבר על ה-X בכול פעם שעולה להם באנר פרסומי באינטרנט, כלומר לכול פורטל שהם נכנסים למען מטרה מסוימת ועולה להם באנר בכלל בתחומים אחרים "הם פשוט לא רואים אותו-מבלי להסתכל עליו כך מיד הם מורידים אותו ב-X דבר שמחזק מאד את האמרה "מרוב עצים לא רואים את היער"
הגישה של בעלי עסקים שהם חושבים פרסום הם רואים עוד הרבה שקלים בקופה שלהם כבר למחרת יום הפרסום היא גישה מוטעית, לא נכונה, ואפילו מסוכנת מאד לעסק,
למעשה הפרסום הנכון היום הוא שילוב הפרסום עם יחסי ציבור של העסק, ושאני מתכוון ליחסי ציבור אני לא אומר לעשות מסיבות ללקוחות על חוף הים או בפארק ניצנים כמו שמרשות לעצמם חברות הענק, אני מתכוון למודעות הרצות בעולם הווירטואלי והנקראות בסל השירותים של ענק האינטרנט גוגל "שיווק מחדש"
בואו כולנו נסכים כי עולם הפרסום או הרצון להיחשף לפרסום עבר לשליטתו של הלקוח, הלקוח הפוטנציאלי מחפש מוצר או שירות הוא פונה למנוע החיפוש, כאשר החליט ללחוץ על העסקים או השירותים הנגלים לו כבר בדף הראשון הוא נחשף לשירות או למוצר, או שעובר לאתר הבא או שמבצע קנייה, או מתקשר, או מגיע למקום הקנייה על מנת לבצע את הרכישה שלו.
אנשי השיווק של ענק החיפוש לא הסתפקו רק בזב שהלקוח חיפש את המוצר או השירות והקליק על האתר המבוקש הם פתחו שיטה של הטמעת קוד ברגע שהלקוח נכנס לאתר, קוד אשר בעל האתר יכול להשתמש בו בהטמעת פרסום כול פעם שהלקוח יפתח אתר אשר לגוגל יש שיתוף פרסומי איתו ! וכאלה יש הרבה.
על מנת לא לבלבל אתכם, הפעולה היא פשוטה, אתם מכינים בפורמט של גוגל באנרים בתוכנית ה-ASWORDS של גוגל, מקבלים מגוגל קוד הטמעה, מטמיעים אותו באתר שלכם, ומעתה כול לקוח שביקר באתר שלכם תיחשף לפניו פרסום שלכם ברגע שהוא מבקר באתרים נוספים איתם לגוגל יש שיתופי פרסום! הליך קל, קליט, מהיר, ויוצר בזז רציני מאד דווקא בתחום יחסי הציבור ולא הפרסום, שהרי לקוח שרואה את הפרסום שלכם בכול מקום שהוא נכנס אזי הוא "אוטומטי" שוקל אתכם כחברה רצינית
אך בישראל כמו בישראל עלו חברות על השירות הזה של גוגל והתחילו להציע אותו ולמכור אותו ללקוחות בהרבה כסף, דבר שמקטין את הכדאיות של המפרסם להשתמש בכלי החכם הזה, חברות ייעוץ אשר בין שאר הפעילות שלהם גם מתמחות בשיווק ומכירות מקימים את מסע הפרסום הזה ללא עלות כספית ואילו הלקוח משלם רק עם הלקוח שלו לוחץ על הבאנר ומגיע לאתר שלו עלות זעומה.
כפי שכתבתי כול נושא הפרסום בישראל ובעולם כולו הופך ומתהפך ולכן לפני ששמים כספים על קרן הצבי בפליירים, בעיתונות המקומית והארצית, ובכלל באמצעי המדיה השונים התייעצות עם יועץ ומלווה שיווקי לא תזיק.