מה טוב לי שכיר או עצמאי

אנחנו נמצאים בפלונטר
מצד אחד אנו יודעים כי עולם התעסוקה מפנה את עצמו לטכנולוגיה, רובוטיקה, ועבודה במיקור חוץ (פרילנס) אם זה בארץ או בחו"ל. וכתוצאה מכך אנו מבינים שמה שאנו רואים היום בתחום התעסוקה בעוד 10 שנים כבר לא נראה אותה ואלפי עובדים יפלטו ממקומות העבודה או שיוחלפו מעבודה שכירה לעבודה קבלנית הווה אומר פרילנס.

כבר היום יש מגמה בחברות הגדולות לעבוד יותר עם מיקור חוץ ופחות עובדים שכירים אם זה בארץ ואם זה בארצות המתפתחות במזרח, דרום אמריקה, פלסטין המודרנית, ואפילו בחלק ממדינות אפריקה.

למעשה אנו היום מתבקשים "לחשב מסלול מחדש" ולחשוב היכן נמצא את עצמנו בעוד אותם 10 שנים והילך?.

המצב העכשוי מראה:

  • + מצד אחד יש התרסקות של הרבה מאד עסקים פרטיים כתוצאה מגלובליזציה.
  • + בעלים ומנהלים של עסקים לא מסוגלים לשנות את ההתנהלות והניהול שלהם ולהתאים אותו למה שקורה היום ומה שיקרה בעתיד.
  • + בשנים האחרונות שהטכנולוגיה ופתיחת השווקים הביאה עלינו אסון בדמות הורדת מחירים ושפע, עסקים וחברות השתמשו בהלוואות לכיסוי המכירות ויצרו חור תזרימי "ענק"
  • + תרבות השפע ערבבה את העסקים שלנו ביחד עם הצרכים האישיים שלנו.
  • + חברות הליסינג אשר פרחו וצמחו בבת אחת הכניסה מיליון איש למעגל של הלוואות כאשר שווי הרכב (הרכוש) ירד דרמטית תוך שנה ואילו ההלוואה עוד לא התחילה לשלם את הריבית שלה.
  • + אנשים אשר רוצים להגישם חלום ולפתוח עסקים חוששים מאחר והם מודעים למצב הכללי בשוק. אבל עדיין הרצון גובר על הפחד ומבחינת השקפתי הרי שהם צודקים.
  • +אנחנו חברה (כלל עולמית במדינות הנהורות) שרוצה להתפתח ולהביע את היכולות שלה בתחום העסקי כלכלי ולא להיות מטוטלת בידיו של מעסיק המנהל את עסקו בתבונה או אחר.

אנו חייבים להבין שהליכה לעסק ללא הכוונה וייעוץ עסקי (ולא בקורסים או בהכוונות המוניות) לא נוכל להצליח כי המהמורות היום הם הרבה יותר עמוקות ממה שהיה אי פעם. ואת זה צריך לזכור! אין מקום לנפילות כי ההשקעות הם לא גבוהות ויכולת ההשתכרות ופוטנציאל ההשתכרות הוא גבוה.

אני נתקל ביום יום באנשים אשר רוצים להיכנס לעסקים, מבקשים להיות עצמאיים, מבינים שהעולם הגלובלי יוצר סיכון אבל גם יוצר הזדמנות חדשה להרבה מאד סוגי פעילויות עסקיות בכל תחום, העניין המרכזי זה יציבות, אני יכול להצביע על כל אותם אלה שנכנסו לענף הנדל"ן בשנים האחרונות והתנודתיות שקוראת בשוק לא יציב זה מטלטל אותם מצד לצד כולל עורכי דין שגמרו משפטים והלכו לעריכת דין בתחום הנדל"ן ומשתכרים 15 אלף ₪ מקסימום כעו"ד שמחתים לקוחות במשרד עורכי הדין הגדולים, כמוהם כמתווכים, ואחרים.

קראו: כמה חשוב ההון האנושי העסק

למעשה מה שבא ללמדנו שיציבות זה לא הדבר המחכה לנו במהלך חיינו העצמאיים והגישה שלנו לעסקים צריכה להיות אמפירית ולא בנייה לדורות מאחר והשינויים במילניום הקרוב יכול להתהפך עוד עשרות פעמים.

עוד אלמנט שאנו צריכים לקחת בחשבון שכאשר אחד מאתנו חושב על רעיון או נושא לעסק יש עוד מאות בארץ ובעולם שחושבים בדיוק אותו דבר וזה שאנו חושבים על סוג העסק הזה הרי שנמצא אותו "בלעדי" שלנו, החוכמה להביא משהו מיוחד או דומה ולשווק אותו בחוכמה. הכלים השיווקיים העומדים לפנינו היום הם יותר זולים וזמינים ולא פלא כי חברת פייסבוק הרוויחה לאחרונה למעלה מ-10 מיליארד דולר.

אז בואו נפרום את הפלונטר ונגיע לנקודה הנכונה עבורנו.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן