מה ההבדל בין יועץ עסקי לרואה חשבון

הפרדוקס בין הרואה חשבון ליועץ העסקי

במאמר זה אכתוב על סוגיה נפוצה מאד במערכת היחסים בין רואה החשבון ולקוחו לבין הלקוח אשר גם הזמין לעסקו ייעוץ עסקי.

ברור היא כי לא ניתן לקיים עסקים ללא רואה חשבון בתוך המערכת או רואה חשבון או יועץ מס הנמצא מחוץ למערכת ומשרת בין השאר את עסקו של הלקוח.

למעשה מהו תפקידו או מקצועו של רואה חשבון/יועץ מס?

לעוסק מורשה מספיק יועץ מס מנהל חשבונות!

לחברה בע"מ מחייב רואה חשבון!

בקישור תוכלו ללמוד על ההבדל

תפקידה של הנהלת החשבונות ובראשה רואה החשבון הינו לנהל את מערך החשבונות של העסק מבחינת הבאת החומר או הגשתו כל סוף שנה למשרדי מס ההכנסה. רואה החשבון או מנהל החשבונות כפוף לחוקי מס ההכנסה, עובד על פי פרמטרים של המוסד הישראלי לתקינה חשבונאית וכפוך להחלטותיהם בנוסף שהוא מדריך את הלקוח כיצד לפעול בעסקו, נפגש אם הלקוח לכל הפחות פעמיים בשנה (יש כאלה שנפגשים עם רואה החשבון אחת לשנה בכדי לחתום על מאזן שנתי להוציא פנקסי שיקים ולשלם את המוסדות) לעומת זאת במהלך השנה משלם מנהל החשבונות מפנקס השיקים שהלקוח משאיר אצלו את התשלומים בשוטף  כמו : מע"מ, מקדמות, משכורות, רשויות , פנסיה, ניכויים וכ"ד.

קראו עוד ההבדל בין חברה לעוסק מורשה

למעשה אין אינטראקציה בין רואה החשבון ללקוח בניהול השוטף של העסק, זה הרואה חשבון ממשיך לקיים את חובתו לרישום בספרים (יש כאלה שעושים זאת יום יום ויש כאלה שרישום בספרים לוקח להם חודשים) את זה ירגיש הלקוח בסוף שנה כאשר מהנהלת החשבונות ישאלו אותו על עשרות ומאות פעולות שבוצעו במהלך השנה מה שמצביע שהעבודה לא נעשתה בזמנה. יכול להיות שהלקוח יתייעץ פה ושם עם רואה החשבון ויתכן שלא, רואה החשבון יכין את כל התשלומים מבלי שהוא יודע בכלל אם ניתן לשלם את התשלומים, ובכלל רואה החשבון אין לו כל נגיעה עסקית למה שקורה בעסק, כיצד הוא מתנהל, מה תזרים המזומנים שלו, האם הוא מרוויח או מפסיד, ואם הוא מפסיד האם זה חשבונאי או תזרימי ולמעשה כל מה שקורה בעסק נעלם מעינו של רואה החשבון כי את הנהלת החשבונות עושות מנהלות החשבונות (כמובן שמה שציינתי כאן הוא לא גורף אך ברובו זה המצב)

תארו לכם שרואה החשבון היה מתעסק גם בניהול העסק ואז לא היה יכול לטפל בכלל לקוחותיו.

אז על מה מסתמכים הלקוחות בתחום הנהלת החשבונות וניהול העסק?

ואני שומע הרבה מאד דעות:

הרואה חשבון שלי הוא חבר של הפקיד במס הכנסה, המנהל חשבונות שלי יודע איך לסדר את הדברים, אני סומך על מנהל החשבונות שלי שהוא כבר יגיד לי אם משהו לא בסדר בעסק, אני עובד עם המנהל חשבונות הזה שנים! ועוד סיפורים כאלה ואחרים.

מכאן אני רוצה שנסתכל על התנהלות העסק!

אני אתחיל מסיפור" נקראתי למפעל יצרני הקיים כבר 25 שנה באזור התעשייה בפתח תקווה, הבעיה הייתה שהמפעל עובד, החברה מרוויחה חשבונאית, אך מצוקת התזרים שלה הוא כרוני כתוצאה מהתנהלות לא נכונה, החברה מממנת לקוחות באשראי גדול, והחברה משלמת סכומים גבוהים למשכורות הבעלים היוצרים חבות גבוהה של מס הכנסה, ביטוח לאומי, ניכויים, מאחר והחברה היא רווחית שאלתי את השאלה מדוע השכר כל כך גבוהה שהרי בסכומים שמשלמים את חבויות המס של העובד הפרטי הביטוח הלאומי שלו מס הבריאות שלו אפשר בסוף שנה לשלם רק 30% דיווידנד וליהנות מהכסף חופשי מבלי להוציא מאות אלפי שקלים בשנה לחינם מס הכנסה שכירים, ביטוח לאומי במדרגה הכי גבוהה, מס בריאות במדרגה הכי גבוהה, וכמובן הביטוחים המיוחסים לגובה המשכורת "והחברה נחנקת כל חודש"

לא מצאתי מענה הגיוני לסיטואציה הזאת.

וזה מה שקורה להרבה מאות חברות ועסקים שאני מבקר אותם, רואה אותם נחנקים, והם אפילו לא יודעים מדוע הם חנוקים "איך הם אומרים" אנחנו מרוויחים אבל לא רואים את הכסף" וזה רק בנקודה הזאת מכיוון שאנו יודעים שהחוקים הסוציאליים שלנו מאד גבוהים!

יש הבדל עצום בין רואה חשבון אשר מחויב ללכת לפי הספר על פי החוק לבין יועץ עסקי המלווה את העסק ואשר החשיבה שלו והכוון שלו להביא את העסק בדרך חוקית גם כן להישרדות ולהצלחה. בסך הכול יש הרבה עסקים טובים רק שנושא התפקידים בעסק מבולבל אצל בעלי העסק. מבחינתם מה שאומר רואה החשבון הוא "קדוש" וכתנאי בל יעבור, כאשר יועץ עסקי מגיע לאותה תוצאה חוקית רק בדרך אחרת.

אין רצון למס הכנסה בישראל שעסקים יפלו מניהול לא נכון, ההפך, מס הכנסה רוצה עסקים פעילים ומרוויחים שמשלמים מס הכנסה וגורמים הכנסה למדינה. ככל שהאקלים העסקי יותר קשה והתחרות מזוויעה והקושי לנהל עסק כפי שנוהל במשך שנים הוא לא נכון כך הלקוח צריך להבין מה תפקידו המכובד של רואה החשבון לבין יועץ עסקי שהוא אחראי על הניהול התקין של העסק מכל הבחינות, בשקיפות מלאה, וע"פ כללי החוק.

אין כאן הטלת דופי על מי מהמוזכרים כאן במאמר

יש כאן תולדה של מציאות אחרת המחייבת עסקים וחברות

 

תוכלו לקרוא מאמרים נוספים והמלצות

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן