לצלוח את המים בתקופת חגי תשרי

כיצד ניתן לרכך במעט את התזרים השלילי בחודש ספטמבר!

חגי תשרי נכנסו חודש ספטמבר 2013 טומן בחובו 13 ימי עבודה.

ההוצאות נשארו כפי שהם,

שכר העבודה נשאר כפי שהוא,

ולמעשה ההכנסות הם אלה שיפגעו בחודש זה!

אז מה עושים?

כיצד מתקיימים?, כיצד שורדים?

 בואו נבחן מספר פרמטרים.

תזרים המזומנים שלנו הולך להיפגע החודש אלה אם אלה אשר הייתה בידם האפשרות להתכונן חודשים ארוכים קודם לתקופת החגים לעומת רבים אחרים שגם כך לא היו להם מספיק רזרבות כספיות על מנת לשמר אותם בתקופת החגים.

 מיד לאחר החג הראשון מגיע יום תשלום המשכורות לעובדים, ואני מאמין כי יהיו מספר לא קטן של עסקים שלא ימצא בידו בדיוק את המזומנים לתשלום השכר, במקרה כזה היה טוב אם העסק היה מבקש ממחלקת האשראי בסניף הבנק שלו העמדת מסגרת נוספת זמנית לחודש ימים על מנת לאפשר לעסק לשלם את משכורתו, ברור לי כי בסוג בקשה שכזה אפילו שהעסק במיצוי מלא של האשראי הבנקאי שלו והבטוחות לכיסוי האשראי, עדיין הבנק ייענה לבקשתו במידה והעסק בדרך כלל עומד בהתחייבויות שלו.

 הגדלת מכירות, כיצד נגביר מכירות

כמי שעוסק בייעוץ עסקי ברכתי על החלטתו של שר האוצר להאריך את יום הדיווח למוסדות מע"מ ניכויים ומקדמות לסוף חודש החגים, פעולה זאת של שר האוצר תקל במעט על תזרים המזומנים של העסקים.

 מכה נוספת לבעלי עסקים מצד אחד החייבים להם כספים, והקלה לעסקים אחרים החייבים כספים זאת חוסר האפשרות לבצע גבייה מלקוחות כפי שנהוג בשאר חודשי השנה. האמת שזאת דרך התחמקות אלגנטית אך מה יעשה עסק אחד שהשני לא משלם את חובותיו כיצד הוא יעמוד מול תשלום לספקיו ועוד בחודש כול כך קשה לעסקים.

 הקפאת תשלומים לספקי חו"ל, הקפאת תשלומים לספקים בארץ שלצערי יוצרים מעגל שלילי במאזן התשלומים בין עסקים, אך הברירה לא נותרה לאותם אלה אשר התזרים כה לחוץ להם וכול פעולה נורמטיבית מתבקשת הופכת להיות ל-זיז או מדרגה בסולם ליציאה ממשבר תזרים המזומנים בתקופת החגים.

 שכר דירה, זה החודש בו אפשר לבקש גרייס מ-משכיר הנכס או המבנה אשר עסקנו יושב בתוכו, כן, זה לא שמשכיר המבנה לא התחייב גם הוא לתשלום משכנתא על הנכס או תשלומים אחרים אבל כאן יצטרכו פעם בשנה לפני יום הדין הלוא הוא יום הכיפורים להיות אח לרעו ולהתחשב אחד אצל השני.

 לא בטוח כי בתום תקופת החגים הוקוס פוקוס והכול יחזור למקומו, תקופת חגי תשרי 2013 גם יכולים לבשר לנו חוסר ודאות בקשר עם התקיפה בסוריה שעלולה לגרור אותנו לעוד כמה ימים ישיבה בבית. והרי זה רק יוסיף לתזרים השלילי.

 החשוב מבחינת בעלי העסקים והעסקים הוא להישאר ולצוף על פני המים, ואם יצליחו לעבור גם את זה אני תפילה כי ימשיכו ויצליחו לשרוד להתקיים ואפילו לשגשג לאחר החגים. 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן