כך את המפתחות!
אין לי כוח לפתח את העסק!
נשבר לי, מה לא ניסיתי. אמרו לי גוגל, עשיתי גוגל, אמרו לי פייסבוק עשיתי פייסבוק, אמרו לי לינקדין, עשיתי לינקדין, אמרו לי להשקיע בלקוחות הקיימים, השקעתי, אמרו לי לחלק פליירים, חילקתי, אמרו לי לדבר יפה עם הלקוח, דיברתי, די, נמאס לי, אין לי כוח יותר, אין לי הכנסה קבועה, הלקוח של אתמול אני לא יודע אם לא יעבור לשכן, הלקוח החד פעמי אני לא יודע אם יגיע, היום חג, מחר שבת, מחרתיים מילואים, אחרי מחרתיים אירוע משפחתי, ואחרי זה ועוד זה. ואני לא יודע מה לעשות? איך יוצאים מהבלגן הזה, די כך את המפתחות ומכור לי את העסק.
כן, בהחלט, אני מכיר את זה, אני נחשף לזה ביום יום, בעלי עסקים וחברות מתקשרים וזה מה שאני שומע, גם מכאלה שההתקשרות איתם יכלה להיות לפני שנים, אלה הסיפורים שאני שומע מבעלי עסקים מנהלי חברות על כול מגזר העסקים במדינת ישראל.
כ-יועץ עסק, אני שומע מכול עבר איך החבר אמר לחבר השני תעשה ככה תעשה ככה, והחבר השני הציעה בחינם את עבודת בתו הגרפיקאית שתוציא עלון לחבר, לעסק שלו, שאולי יבואו הלקוחות, או הרואה חשבון שמתפתל עם התשובות ומדריך את בעל העסק לעשות כך או לעשות אחרת, ושום דבר לא עוזר, הזמן עובר, הכסף מתבזבז בלי כול תוכנת מסודרת, והאמת לבעל העסק כבר נמאס לשמוע על תוכנת מסודרת הוא רוצה כאן ועכשיו.
עם כול הכאב שבדבר ההסתברות לזכות בלוטו היא בדיוק אותה הסתברות שאם בעלי עסקים לא ילכו לפיה כך תהיה התוצאה העסקית שלהם זכייה אחד למיליארד…אחד למיליארד יצליח בעסקים שלו. למה?
כי- כיועץ עסקי אני פוגש אנשים, עסקים, שמשתמשים בכלים שהשתמשו לפני 30 ו-40 שנה, עסקים שאת השכלתם לבנות את העסק עשו כתוצאה מהתייעצות עם החבר הזה והחבר הזה, עסקים שעדיין תולים את הכנסתם על נוסטלגיה, על עצות אחיתופל. אבל מה אני בא בטענות לעסקים הקטנים שגם העסקים הגדולים, הממונפים, הענקיים קורסים כמו מגדלי קלפים. לכאן ההסבר שלי כ-יועץ עסקי הוא שלא משנה איזה עסק אתה מנהל גדול, קטן, הנושא החשוב ביותר זה הניהול והכוון, החידוש וההתחדשות, החיבור בין המציאות לדמיון, לראייה קדימה…מכאן יבוא ניהול עסק נכון, ולא מהמלצות כאלה ואחרות או מתפירה של טלאי על טלאי. השוק, כוחות השוק, התחרות, לא יכולה להשאיר את בעלי העסקים או החברות אדישים, האדישות הזאת תכניס אותם לסטטיסטיקה של הלוזרים…החיים ממשיכים להתקיים, אנשים ממשיכים לצרוך, צרכנים פוקדים את החנויות, ואנשים ממשיכים לחיות ולצרוך, השאלה אם אתה כבעל עסק תעשה מאמץ ותיקח לך עזרה או תעדיף לזרוק את המפתח לנהר ביחד אתך ועם משפחתך.