למה אין לי מכירות

אני כול הזמן נשאל בטבעיות ע"י בעלי עסקים: היכן הקונים? למה המכירות שלי ירדו? אין אנשים ברחוב? אנשים פשוט לא קונים!

יכול להיות שבעלי עסקים מדברים על תחושה? בעלי עסקים נעזרים בקולגות אשר אומרים להם "גם לנו אין לקוחות" "לא הכרנו חודש כזה בעבר" "מעולם לא היה לנו מצב כזה" "וכך כול שנה הופכת להיות עם פחות מכירות וחוסר גדול בכיס"

ואז עסקים מחפשים הלוואות, את המסגרות בבנק הם כבר ניצלו, ועכשיו הם הולכים לקרנות בערבות מדינה אבל גם שם בחלק מהבנקים נגמר התקציב, כי "כולם" הגישו בקשות לערבות מדינה כאשר לחלק אישרו ולחלק לא.

וכך מתקדמות להם השנים ובעלי עסקים מתחילים להבין שהמצב באמת לא טוב! ומגיעים לסיטואציה שאין בידם או בכיסם פתרון!

אם נלך לכמה נקודות סטטיסטיות (שהרי עם מספרים קשה להתווכח) נלמד כי מבחינת המשכנתאות ועלותם הציבור מיצה את היכולות שלו ומכאן הוא רק יתחיל להתדרדר מה שאומר שהמשכנתאות גברו על חלק התקציב של המשפחה הממוצעת מה שיגרום לו חוסר כסף לתשלום המשכנתא. וזו פצצה מתקתקת שבנושא שלנו לא תורמת לשוק העסקי ומפחיתה לקוחות או מפחיתה קניות. כאשר מדינה שלמה מבינה את הסטטיסטיקה שהתפרסמה על כול שער עיתון ופתחה מהדורות טלוויזיה ברור שהפאניקה והפחד מוריד את חשק ויכולת הקניה הפסיכולוגי וגם הפיזי.

נתון סטטיסטי אחר שגורם להאטה במגזר העסקי היא העובדה שפרסם בנק ישראל הקובע כי החוב הממוצע של משקי הבית בישראל עלה, לא עלה, "קפץ" ב-45% משנת 2005  וכ- 22% משנת 2009 ומצא כי כול משפחה בישראל חייבת היום 178.000 ₪ מה שאומר שחובות משקי הבית בישראל הוא למעלה מ ארבע מאות מיליארד השקלים! בנוסף החובות לחברות כרטיסי האשראי צמחו ב-10% (שהרי הישראלי הממוצע רוכש מוצרים היום ומחייב את כרטיסו בעד 36 תשלומים כלומר שלוש שנים קדימה-וזאת מבלי לקחת בחשבון את ריבית הנשך על השימוש בכרטיס של 12%) הסטטיסטיקה כבר מראה כי מתחילת שנת 2013 קפץ החוב של משקי הבית ב-55% (במהלך 7 חודשים)  

המרגיז ביותר בנתונים שאני מביא כאן ואני צועק השכם וערב "חברות כרטיסי אשראי מציעות לנו "קחו כסף" לבר מצווה, לטיול, לחגיגה, לקניית רהיטים, ואנחנו לוקחים, לוקחים הרבה והגידול של החובות האלה רק עולה וצומח שהעלות שלו היא רצחנית" אבל אנחנו עוד לוקחים, כי חלק מאתנו לא רק מכניס את ההלוואות שהוא לוקח מכרטיסי האשראי לעסק, גם מתנות ממסיבות משפחתיות בר מצווה, בת מצווה, ברית, בריתה אנו מזרימים לכיסוי הגירעונות שנוצרו בעסק.  

אין כסף אין ראש לעסק 

צרה נוספת שהזכרתי כבר קודם הוא נושא המשכנתא, שבכדי לרכוש דירה נאלצים היום אנשים לקחת הלוואות גם מקרנות הפנסיה שלהם שהרי מחיר הדירות גבוהה, בנק ישראל העמיד חוק אשר מגביל את גובה המשכנתא ובכדי לממן את עלות הדיור גם מתחייבים ופוגעים בכספים עתידיים וגם מחויבים במשכנתא ובהחזר גבוהה דבר שמפחית את הכסף הפנוי שנמצא אצל הציבור.  

ולא סיימנו כאן, מסתבר כי קצב גידול ההלוואות של הציבור מתחילת השנה עלה ב-4.5% כאשר חלק הארי הוא עבור הלוואות שנלקחו מכול גורם אפשרי מה שאומר שגופי המימון השונים גוזרים קופונים ענקיים על חשבון מצוקת האזרחים, הדבר הזה אני רואה כ יועץ עסקי או מי שנותן ייעוץ עסקי בלון שיתפוצץ בענק לנו בפרצוף.

כאשר מקשיבים לכלכלן הראשי של הראל, ולמשנה למנכ"לית בנק לאומי, הטוענים כי החוב של משקי הבית גדל בצורה מהירה מדי, ועבר למעשה את היקף ההכנסה הפנויה של הציבור – זו שמשמשת אותו לצריכה שוטפת ולהחזר חובות.

כאשר לוקחים את הנתונים המדאיגים האלה, ומבינים כי הציבור הגיע למיצוי ההלוואות שלו והיכולות שלו לגייס עוד כסף, וכאשר הציבור כבר ניפח את מערכת החובות שלו ולא יכול לשאת עליו יותר, העסקים ובעלי העסקים בכול תחום ובכול כוון סובלים ולצערי עם לא יעשו את השינויים הדרושים יסבלו יותר.

ראו, יש כאן מגמה מתמשכת משנת 2008, המגמה הזאת עד היום ריסקה תאגידים ענקיים, ריסקה בנקים בארצות הברית ובעולם, ריסקה מדינות שלמות והביאה לאבטלה של עד 26% בחלק מהמדינות האירופאיות, ומרסקת גם אותנו, יותר קריסות של עסקים וחברות, יותר אנשים מתרוצצים במסדרוני ההוצאה לפועל, יותר בקשות לפשיטת רגל, ואלה שהצליחו למשוך עד כאן בזכות הלוואות כאלה ואחרות, "מבלי לעשות את השינוי המתבקש והדרוש" "מבלי להקשיב לצלילי הפעמונים המובאים לאוזנם בדמות יועצים עסקיים שיווקיים כאלה ואחרים, יקשה עליו לשרוד, והחלום להגיד "יהיה טוב" ימשיך בגדר האמרה ולא העשייה.

אין כאן במאמר זה להפחיד או לזרוע פאניקה, אך כול אדם בר דעת ובפרט מי שעוסק בתחום שנים על גבי שנים יבין שהגענו לשנות האמת וצינור המים הולך ונסגר.

 אנא קחו מאמר זה לתשומת ליבכם חברי בעלי העסקים בישראל  

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן