כך תימנע מצרות בעסק העתידי שלך

אני בטוח שלהרבה מאד אנשים יש את החלום הזה לפתוח עסק, להיות עצמאי, להיות אדון לעצמך, להביא רווחה כלכלית לעצמך ולמשפחתך, ולראות בדמיונך חיים יותר עצמאים. לעומת זאת יש אנשים שלהיות שכירים זה בדמם ובעורקיהם, השכר התנאים השקט הנפשי ואזור הנוחות הם אלה שמשפיעים עליהם להתנהל כשכירים וחייהם ספוגים דבש.

האמת, שלהיות עצמאי זה עניין רווי מתח, הרפתקה, חוסר וודאות, חוסר בטחון, חרדה, לעומת היותך שכיר שם אתה מוגן מבחינת תנאים ומחייה אבל גם אפשרויות הקידום שלך די מוגבל.

אין אפשרות להצהיר כי להיות שכיר זה יותר טוב או להיות עצמאי זה יותר טוב, כול עניין או החלטה שכזאת היא החלטה אינדיבידואלית, החלטה אישית ויותר מכול יכולת אישית. יש אנשים שלא בנויים להיות שכירים ויש אנשים שלא בנויים להיות עצמאים.

האם חייבים להחזיק בעסק בכול מחיר

מאחר ואתר זה, והמקצועיות שלנו היא באנשי עסקים או בעלי עסקים וחברות נתרכז בנושא העצמאות של בעלי העסקים ובשאלה שלהם האם לפתוח עסק? איזה עסק לפתוח? ובכלל איך אני כך סתם יום אחד מחליט לפתוח עסק.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני נתקל במאות אנשים הרוצים להקים עסק אך ההבנה העסקית שלהם נמוכה וכול אשר הם יודעים ומצהירים זו הנכונות לפתוח עסק בסקטור אשר לדעתם ילך יפה וזהו! מכאן הם פונים ליועץ מס או רואה חשבון וממנו הם מנסים לחלוב את כדאיות העסק, חליבה אשר לא יכולה לתת פרי מאחר וסוג ההתמחות של יועצי המס ורואי החשבון זו התנהלות מול רשויות המס ובפתיחת תיקים כעוסק פטור, עוסק מורשה או חברה.

כולנו מכירים את הסטטיסטיקה היבשה כי בשנה נסגרים למעלה מ-50 אלף עסקים ונפתחים 30 אלף עסקים נפתחים כאשר הנקודה הקריטיים לקיום עסקם הוא בשנתיים הראשונות עד ה-5 שנים. יותר מזה פתיחה של עסק מחייבת תכנון מדויק ומוקדם, פתיחה של עסק זה כמו תוכנת מגירה היושבת במרתפי הצבא ומוציאים אותה לפעולה על כול תרחיש שתוכנן ומתקיים בפועל בשטח. אינני מדבר על תוכנית עסקית בה אנו מבקשים כסף או הלוואות מהבנק או ממימון בערבות מדינה, כוונתי היא תוכנית לעצמנו הכוללת את: סכום ההשקעה (אם במימון עצמי או מימון בנקאי) עלות הפעילות ב 6 חודשים לאחר פתיחת העסק, בחינת השוק, בחינת התחרות בשוק, תמחור, ותחום השיווק והמכירות הלוא הוא צינור הדלק של כול עסק ועסק.

במהלך עבודתי נתקלתי בעסקים אשר החליטו לפתוח עסקים, לא חישבו או חשבו הרבה, והנה הם נמצאים שבויים בתוך עסקם ללא יכולת להמשיך ולתפקד בלי חמצן ממקורות מימון מצד אחד ואילו מהצד השני אין ביכולתם למכור את עסקם, מצב זה הוא הגרוע מכול מאחר ובעלי העסק או מנהלי החברות יושבים כשבויים בתוך עסקם בלי חשק מי יודע מה להמשיך ולנהל את העסק או להתנהל בתוך העסק. ומיד הם מזעיקים יועץ עסקי על מנת שינסה להציל את פעילות העסק ואת עצמם.

מצב זה כמו  שתיארתי קורה בגלל אי תכנון מוקדם.

הצעתי האופרטיבית לבעלי עסקים, ליזמים חדשים בכול סקטור ותחום, לפני פתיחת העסק או ברגע שאתם חושבים על פתיחה של עסק, קבלו ייעוץ, שבו עם מספרים, שבו עם מקצוענים לא רואי חשבון לא יועצי מס לא חברים כאלה ואחרים אשר המלצתם לא יכולה להיות אובייקטיבית כי הם חברים והם רוצים לעזור והשיקול המניע אותם זה שווה לרצונה של אימא שבנה יהיה עו"ד רופא איש מחשבים. מצב זה בטח שלא יכול לקרות בימים טרופים אלה שעסקים מתמודדים מול קשיים אמיתיים וקריטים.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן