כול תזוזה היא הוצאה

עסקים לא הולכים!

לא מצליחים לעמוד ביעד המכירות?

יש נסיגה של מכירות ובמקביל ההוצאות השוטפות מרקיעות!

מה עושים, מה עוד פעם רצים לבנק, עוד פעם מחפשים הלוואת גישור, ואם כבר אין מאיין לקחת הלוואות או גישור, מה אז עושים. האמת שמניסיון שלי בעסקים ועם עסקים תמיד מוציאים מקום "לגרד" ממנו כסף! זה לא בדיוק הפתרון! אבל היצר ההישרדותי של העסק עושה הכול על מנת להשאיר את העסק נושם ומפמפם.

כמי שנותן ייעוץ עסקי וכיועץ עסקי בפועל אני ער לחשיבה של מרבית העסקים כי בשלב השפל במכירות, שהעסק מתחנן למזומנים, אז עולים כול מיני רעיונות עם מבעלי העסק, עם מהצוות המוביל את העסק, אם מיועצים חיצוניים לעסק, כאשר המסקנה אומרת "בואו נעשה גם את זה" "בואו נכניס עוד מוצר למכירה" "הנה אנו מכניסים עוד מכונה לייצור והיא תביע עלינו את המזור" "בואו נשקיע X על מנת שנוכל לקבל Y  בתוספת עוד חודש חודשיים" "אם לא נשקיע עכשיו לא יהיה לנו עוד שלושה ארבע חודשים" ואז אנו רואים עסקים שנכנסים לקדחתנות של קליטת פעילות נוספת, או הכנסת מוצר נוסף.

 ובכן קוראי, זאת טעות ענקית. ברגע שהעסק שלכם מפסיד, ומדובר על עסקים שהפרוטה לא מצויה בכיסם, או שניצלו את כול מסגרות האשראי הבנקאיות או החוץ בנקאיות, כול קליטה חדשה של מוצר או שירות אשר "אמור" להכניס כסף "בעתיד" או ב"בלתי נודע" או אפילו עם נערכה לו תוכנת עסקית הכי מדוקדקת שאפשר אסור לעשותה במצב העכשווי.

 האם לקחת הלוואה בכול מחיר

בעלי עסקים חייבים להפנים כי כול פעולה או תזוזה שהם עושים בעסק כמוה כהוצאת כסף מהקופה (קופה שאין בה כסף) ולכן הפעילות מרחיקה את העסק ממעקה הביטחון שלו ומאפשרת לו ליפול עוד יותר חזק ממה שהיה קיים בהתחלה, עסק אשר אין לו מקורות מימון וכבר נמצא במשבר תזרימי שסך המכירות שלו אינם מכסות את הפעילות השוטפת שלו ובטח את החזר ההלוואות השוטף שלו אסור לו בתכלית האיסור להישען על זרי דפנה עתידיים, כי במצב זה העסק עוד יותר מתדרדר ויוצר פערים בין ההכנסה שלו להוצאה.

 טעות אופטית היא החשיבה כי אם יתווסף במצב הזה שירות או מוצר נוסף אזי מכאן הפתרון לבעיות התזרים והרווח וההפסד, ההפך הוא הנכון, התזרים הוא זה שימשיך לפגוע בעסקים כאלה.

 עסקים במצב כזה צריכים לעשות "עצירה" להתאים את ההכנסה להוצאה, לתת לזה מספר חודשים לאיזון ואז אולי אם התפנה כסף לעשות ולבצע את תהליך קליטת המוצר או השירות הנוסף.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן