יש בסדר, יש טוב, יש טוב מאד, ויש מצוין

יש בסדר, יש טוב, יש טוב מאד, ויש מצוין.

ואני מתכוון לסוגיה של יועץ עסקי!

כבר הגענו להבנה כי עסקים "בוודאי" בתחילת דרכם, "בוודאי" כאשר רצונם לנסוק וברור כאשר יש קשיים בעסק הנובעים מניהול לא תקין, עייפות החומר, התעסקות במוצר או בשירות ולא בניהול, חייבים יועץ עסקי.

כפי שמצטייר אצל אנשים בתודעה הרי שיועץ עסקי צריך שיהיה כלכלן, צריך שבאתר האינטרנט שלו יהיו ממליצים כאלה ואחרים, צריך שתהיה לו את היכולת לנווט בעולם העסקים וכול הנושק לו, כאשר מדובר על יועץ היודע מה הוא עושה.

האמת שלא כך אני רואה את הדברים, אני חושב שהתובנה המתבקשת מתפקיד של היועץ שהגדרתי כאן היא תובנה סטנדרטית ואין לה שום קשר עם המציאות העסקית "העכשווית". מודלים כלכליים כאלה ואחרים ממזמן עברו את זמנם ואין להם אחיזה במציאות בדיוק כמו שלא הייתה אחיזה במציאות למסקנות הכלכלנים הגדולים בעולם שניבאו הצלחה, שגשוג, ובנו הרים וגבעות שבסוף היום ריסקו חברות מדינות ומעצמות.

 בעיני התעסקות בתחום ה ייעוץ העסקי אין לה כול קשר ועניין לתחום המספרים (שהרי מספרים זה מספרים) אפשר לכתוב אותם בדוחות אקסל ארוכים ואפשר לחשב אותם על נייר טואלט ומחשבון ולהגיע לאותה תוצאה! את המספרים אנשים יוצרים, הפעילות העסקית יוצרת, לחיוב או לשלילה, ומי שלמעשה יכול לבוא לידי ביטוי בעשייה, ביצירה, במעשה, בחשיבה, בקריאטיביות, בלהמציא את עצמך מחדש כול יום, בלהיות שונה זה רק יועץ עסקי מצוין ולא ייעוץ עסקי טוב.

כן, אנשים ובעלי עסקים לא מסוגלים להכיל כי ייעוץ עסקי יצא ממזמן מתחום המספרים, האקסלים, המודלים הכלכליים, המודלים השיווקיים והפך להיות לוליינות לשמה! בכדי להניע עסק היום להישרדות והצלחה המוח היצירתי של היועץ העסקי שנולד מתוך העשייה, הפיתול, הגמישות הוא המודל של היועץ העסקי העכשווי בעולם הזה כאן ועכשיו.

תודו! ניהול עסק זה לא משימה קלה 

אנשים לצערי לא יודעים לבנות את ההבדל במוחם, קשה להם להבין מה מחבר את תחום העסקים, תחום המשחק, תחום הפסיכולוגיה, יכולת האלתור, הדמיון והניסיון, להצלחה בעולם העסקים, אנשים עדיין מתייחסים לייעוץ עסקי כאל אוטוריטה מספרית שהיא זאת שקובעת את המהלכים בעסק.

כפי שאמרתי ההבדל בין הטוב למצוין הוא רחוק, רחוק עד כדי כך שאנשים לא מפנימים ולא מעכלים את השינוי והשונה, אנשים מודדים יועצים עסקיים על פי פרמטרים "לא נכונים" "לא עכשוויים" לפעמית הם מסתכלים ובוחנים לא במקומות הנכונים, ואת זה מאד קשה להסביר לאנשים בכול קשת הגילים ויותר נכון כאלה שרוצים לפתוח עסקים, רוצים להצליח, רוצים להתקרב לנקודת ההצלחה כמה שיותר מהר, וחושבים כי הייעוץ העסקי הקונסרבטיבי הוא זה שיוביל אותם לשם.

ובכן חברי אם טועים. הקונסרבטיביות לא תוביל לשום מקום שיש בו הישרדות או הצלחה, הקונסרבטיביות בעולם החדש של היום תיקח עסקים למטה ולא תמצא את מה שנדרש מיועץ עסקי עכשווי לתקופה!

 לא, אין זה סוד, שהעולם העסקי שינה את פניו לבלי הכר, אין זה סוד שהקיום וההישרדות תלויים בכמה תהיה שונה, אחר, ומיוחד, ואת זה לא יכול להביא יועץ עסקי מהאסכולה הישנה בדרגה של טוב את זה יכול להביא יועץ עסקי "מצוין" ועם תשאלו אותי איך בוחנים מצוינות, אני מבטיח לכם שבפגישה אישית המוח ההישרדותי שלכם כבר יגלה לכם!. 

כותב המאמר: דורון עמית מבכירי היועצים בארץ

רוצה ללמוד מדורון עוד? לחץ פה לכניסה לאתר

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן