מה זה ייעוץ שיווקי ולמה זה כל כך חשוב בעסק בחברה או בארגון
ייעוץ וליווי שיווקי הכולל הדרכת אנשי מכירות, פקידות קבלה, פקידות מכירות וכל עובד בארגון שיש לו גישה על לקוחות החברה הקיימים או הפוטנציאלים
וזה מתחלק ל שתי קטגוריות
ייעוץ ללקוחות לחברות גדולות המעסיקות קבוצת עובדים העוסקים בשיווק ולעסקים קטנים המשווקים מוצרים או שירותים.
למה זה חשוב!
באקלים העסקי בו המשק הישראלי והבינלאומי נמצא כאשר התחרות "מטורפת" ועל כל קטגוריה "מאות עסקים" הלקוח הפוטנציאלי מעלים מעיניו מסרים שיווקיים הן במדיה הכתובה והאינטרנטית, ראו אני מציין כאן כבר את אי שביעות רצונו של הלקוח במדיות חדשניות ולא הפליירים או הפרסום בעיתון דבר שכבר אין לו אפקט מכירתי (והאינטרנט נחשב כמדיה חדשה) וזה לא שאני מוחק את האינטרנט, ההפך, אני טוען שיש דרך להציע את המוצא או השירות של כל עסק וחברה כן באינטרנט רק את שרביט המלוכה צריך לתת ללקוח הפוטנציאלי ולא למפרסם הדיגיטלי.
עסק או חברה אשר רוצה להצליח לא צריכה לשלוח את נציגיה (טלמרקטינג) (טלמיטינג) (הודעות טלפוניות) (מיילים) לרשימת לקוחות ולהתקשר אל הלקוח הפוטנציאלי, דעו! הלקוח שונא שמנדנדים לו. הוא יודע מה הוא צריך ושהוא צריך הוא יודע כיצד לפנות לספק. מי שפועל בשיטות אלה היום שם את כספו על קרן הצבי כי עלות תועלת נמוכה עד נמוכה מאד לעסק
מהלך שיווקי נכון הוא באינטגרציה מלאה של כל עובדי החברה עם זה בחברות גדולות או בעסקים קטנים השיווק מתחיל מעובדי הניקיון עד עובדי הלוגיסטיקה המזכירות הנהלת החשבונות המזכירה ובטח מאנשי המכירות.
משם זה ממשיך לטקטיקה של פרסום נכון (זכרו עסק או חברה הנשענת על לקוחותיה הקבועים או לא פועלת בשטח הפרסום בתבונה רבה זה עסק שהולך שני צעדים קדימה וארבע אחורה. ולכן אסטרטגיה שיווקית חייבת לכלול את מגוון העובדים בעסק או בחברה ועד האחרון שביניהם ביחד עם שיטות פרסום אפקטיביות.
אני יודע שאתם שומעים ברקע כל הזמן גוגל, פייסבוק, לינקדין, טוויטר, אינסטגרם, זה נכון אבל זה לא כמו שזה נשמע ויש עסקים וחברות ששופכים כסף בכניסה לאתרים אלה ללא תוצאה משביעה או הגברה של המכירות.
העסק או החברה והארגון שלכם מחייב חשיבה שיווקית.
הכותב הוא מומחה בתחום הייעוץ העסקי והשיווקי