צפון הארץ הוא אחד האזורים בולטים ביותר בפריחת העסקים הקטנים לאורך השנים האחרונות. כאשר מדברים על הנושא, הדבר הראשון שעולה בראש הוא הצימרים ובתי ההארחה. כמובן שלצד הפריחה התיירותית יש גם עסקים אחרים נלווים ולכולם יש את הרצון להצליח ולקחת חלק בהתהוות תרבות של תיירות פנים. האפשרות להתפתח מבחינה עסקית בתחום התיירות ובכלל קשורה לא מעט להבנה בעולם העסקים הגדול וכמובן עם דגשים מאוד ייחודיים שיש לצפון הארץ להציע.
כאשר מתכננים תכנית עסקית למתחם צימרים או בית הארחה, יש לבדוק את פוטנציאל ההכנסות לעומת ההוצאות השוטפות. המחירים יכולים תמיד לנוע בין עממיות ובין יוקרה ולכל אחד יש את הזכות לקבוע את תעריפי החוויה המוצעת. ללא ספק צריך לומר כי כניסה לתחום של צימרים ודומיהם אינה יכולה להיות מהלך קצר מועד, משום שההשקעה היא גדולה וצריך לעבוד קשה כדי להחזיר אותה. לכן, התכנית העסקית חייבת להיתמך בייעוץ אסטרטגי מאוד מבוסס ומי חוקר לעומק יכול לראות את ההבדלים בין עסקים שהתבססו באמצעות איש מומחה בנושא ובין עסקים שביקשו לעשות את הכל לבד.
לצד התכנית העסקית, חשוב לתכנן גם מבחינה שיווקית. אם יש דבר אחד בטוח הוא שהשיווק יכול להגדיר עסק מצליח ומעבר לכך, שיווק טוב יגדיר עסק מוצלח. על כן, בניית תכנית שיווקית דורשת התמקדות בקהל היעד הפוטנציאלי. יש צימרים שמצעים את עצמם לזוגות צעירים ולרומנטיקנים בנשמתם ויש את מי שמציעים חופשה משפחתית מלאה שתיתן מענה לכל מבוגר וילד. לכן, כדי להבין את משמעות השיווק הנכון כדאי לחקור וללמוד, לקבל עד כמה שניתן עצות מאחרים וכמובן שייעוץ עסקי טוב מגיע מאדם שמכיר את הנושא ואת התחום, יודע להפריד בין התפל ובין העיקר ולהתמקד אך ורק בדרך הטובה והאפקטיבית ביותר למקסם את הרווחים.
מכיוון שתיירות בצפון לעיתים נחשבת עונתית, תמיד יש מקום לבחון את הגדלת והרחבת פרקי זמן התיירות לאורך השנה ואם הדבר מצליח, כולם מרוויחים. הדבר הפשוט הוא כבר לגלוש על גל החוויה התיירותית בצימרים בצפון וכך כולם מרוויחים.