לקוחות!
איך נשיג לקוחות חדשים?
היכן מתחבאים להם הלקוחות?
אולי הם ברחו מאתנו וחזרו אל המתחרה?
אולי אנחנו לא אטרקטיבי כלפי הלקוחות?
יש לנו עוד מה למכור ללקוחות?
ניתן להרחיב באין ספור לקוחות, ולשאול את השאלה המתבקשת "היכן הלקוחות" "היכן אני משיג עוד לקוחות" "אני זוכר שהלקוח ההוא כבר הרבה זמן לא ביקר אותנו" (אני מדבר בעיקר על לקוחות קיימים ולקוחות שרכשו בעסק" או קיבלו שירותים מהחברה. והשאלה מכוונת ונעוצה בהתנהלות שלכם, אתם אלה שמחפשים את הלקוח השכם והערב ומוכנים להשקיע אלפי שקלים בפרסום על מנת להביא את הלקוח!
ובכן, לא אפתיע אתכם שאומר לכם כי הלקוחות נמצאים בידיים שלכם, אתם רק פשוט צריכים לפנות אליהם!
שאלה? האם אתם חוזרים ללקוחות אשר השארתם להם הצעת מחיר?
למרות שאני טוען כי איש מכירות עושה מכירה כאן ועכשיו ואין צורך בלהנפיק הצעת מחיר.(נכון לא בכול של עסק זה ניתן) אבל ברוב העסקים זה כך. חוג הלקוחות שלכם חייב להיות במסגרת הלקוחות "השבויים" שלכם. ואתם כעסקים המשווקים מוצר או שירות חייב שיהיה לכם את רשימת הלקוחות שביקרו אצלכם. (לא אני לא מתכוון שתהפכו למועדון 365 של המשביר לצרכן) כאן במקרה זה נעשתה עבודה חכמה מאין כמוה אבל המתחזקת בפרסום יקר במדיה על מנת להביא את המבצע או את החגיגה לצרכן חבר המועדון. כן, אני כן מדבר על כי אתם צריכים להחזיק רשימה מסודרת של הלקוחות שלהם וכול חודש לדוור אותם במבצע חדש או בתחפושת חדשה שהלבשתם מוצר חדש!
אני מכיר עסקים קטנים ובינוניים שמכוח האינרציה הם עובדים, ותאמר להם לנהל רישום של לקוחות הם יתעצלו ויסמכו על זה כי נפרדו יפה לשלום עם הלקוח שביקר אותם, לעומתם אני מדריך עסקים המנהלים רשימות של לקוחות ובעסקים אלה מספר הלקוחות החוזרים הוא גבוהה בהרבה ממי שלא מנהל רשימה או מעקב לקוחות תמידי.
על מנת שיהיה לעסק שלכם הכנסה הנקראת הכנסת "עוגן" אתם צריכים שיהיו לכם לקוחות עוגן, לקוחות עוגן יוצרים מתוך רשימת לקוחות קיימת במאגר שלכם ועושים שימור לקוחות אפקטיבי כדי שלא יעזבו. היום כאשר השפע נמצא בכול מקום, רשתות השיווק מפרסמות מבצעים בחצי מחירים אם שאר העסקים הקטנים והבינוניים לא יתעסקו בשיווק עסקם ילך אחורה.
שיווק הוא לא רק מילת הקסם לעסקים גדולים או לרשתות גדולות, תהליכי שיווק הם קונספט נדרש לכול בעל עסק או לכול חברה החפצה חיים או יותר מזה חברה אשר מבקשת לשרוד ואף להמריא.