הא אפשר לשפוט את בית המשפט

האם בית המשפט יש לו ראייה עסקית
האם שופט אחד היושב בדיון יכול להכריע בנושא קיום עסקים, כדאיות קיום עסקים, החלטה על מכירה במחיר כזה או אחר, ובכלל האם בית המשפט יכול להחליט בסוגיות עסקיות שלא קשורות לתחום הכלכלי הנלמד באקדמיה או בתחום המשפט אשר אין לו כול קשר בינו לבין ניהול ספינת העסקים בים הגועש.

אם לשפוט מקרים אשר הייתי מעורב בהם בנושא של "חדלות פירעון" "מכירת פעילות חברה בחסות בית המשפט" "החלטה על מכירת פעילות" "התמקצעות ברזי העסק הצדקת קיומו או המשכיותו" או אינטרסים כמו "השארת עובדים ומניעת פיטורים תוך כדי מכירת עסק בנזיד עדשים ופגיעה אנושה וכואבת לבעלי המניות או הערבים לפעולתה הקודמת של החברה" כול אלה משאירים פתח גדול בתובנה כי לא בטוח שבית המשפט יכול או מסוגל להכריע בסוגיות מסחריות, עסקיות, מצב שוק, התנהגות צרכנים וכ"ד.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני יכול לציין רק כמה מההחלטות "הגרועות" של בית המשפט במכירה של חברות שביקשו את הגנתו של בית המשפט, החלטות שנבעו לא משיקול עסקי, מסחרי, אובייקטיבי, אלא משיקולים צרים כפי שהוצגו לבית המשפט ע"י אינטרסנטיים עסקיים "לבלוע כמה שיותר"

יותר מזה, בגלל חסרונו של בית המשפט ביידע העסקי, ברוח השוק, בהתנהלות השוק, ישנם "כרישים" בדמות אנשי עסקים המגיעים לרכוש עסקים טרם כניסתם למהלך כזה או אחר בבית המשפט, מובילים אותם אל תוך המהלך של בית המשפט, ומופיעים כ"דון קישוט" בפני בית המשפט ורוכשים את פעילות החברה או העסק באחוזים בודדים לעומת הסכומים שהיו מוכנים לשלם לחברות או העסקים טרם דחיפתם לזרועות בית המשפט ולכול תרועות בית המשפט כי "כול הכבוד ל"דון קישוט" שהגיע והציל את העובדים "המסכנים" תוך שהוא מותיר את בעלי החברה הקורסת לאריות פעורי הפה המחכים לטרוף ולהטיל את הפגרים לאותם "מתחזי" דון קישוט " בפני בית המשפט.

כ יועץ עסקי נקח לדוגמה רק את סיפור הרשת לציוד משרדי בישראל שהגיע לחדלות פרעון מספר פעמים, וכול פעם שוגה בית המשפט בהחלטות שלו ולו רק בגלל שתפקידו לעסוק בענינים משפטיים וסוגיות משפטיות ולא להפוך להיות לבעלי עסקים, או מנתחי שוק, או הסוחרים עצמם המתנהלים באקלים עסקי שטובי הכלכלנים בישראל ובעולם לא יכולים להסביר אותם.

בתי המשפט בישראל הם גוף שיפוטי לשבט או לחסד, בתי המשפט בישראל לא יכולים לקבל החלטות שיש בהם מן הגיון העסקי והתנהלות השוק בפועל, בתי המשפט מחויבים בגלל הכוח הרב שיש להם להפנים ולהבין כי כול מה שמוצג או כתוב בניירת או בבקשות ובטיעונים לרכישת חברות הנמצאות בהליך "חדלות פירעון" נובעות מאינטרסים כלכליים גרידה של אלה המבקשים לרכוש את העסקים בנזיד עדשים ויעיד על כך אותו איש עסקים אשר רצה לרכוש פעילות עסקית הנמצאת תחת כנפיו של בית המשפט ועוד לפנות אל המדינה בבקשה שתממן לו ערבות מדינה לניהול העסק בתואנה כי ימשיך להחזיק את העובדים.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי וטיפול בחברות במשבר ובעצמו ניהל מאבק בתחום היכן ההיגיון לשוב ולמכור במחיר נמוך חברה כושלת שעברה במהלך תקופה כול כך קצרה תהפוכות והחלפת בעלים שכול בעל חדש מודיע לבית המשפט כי הוא יצליח, הוא ישקיע, הוא יחזיק את העובדים ואחרי שנה גם הוא קורס. היכן שיניו של בית המשפט, היכן בית המשפט יכול לעקוב אחרי הדברים מה שמביא אותי למסקנה כי בתי המשפט בארץ בתחום זה הם עקרים ורוב החלטותיהם שגויות.

מהי קריסה עסקית 

אבל מי אני שאלין על בתי המשפט בארץ הפוסקים בתחום לא להם העובדות הם אלה שמדברות בעד עצמם ואולי יהיה מישהו שירים במשרד המשפטים או בכנסת ישראל את הנושא מעלה. בינתיים יש המרוויחים ויש המפסידים.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן