ה'משהו שיקפיץ לנו את העסק

קצת מדאיג גל הפיטורים שאנו חווים בימים האחרונים ספטמבר 2013

האם אנו לפני מיתון?

האם אולי רק סקטור אחד עומד בפני מיתון? או שאולי המשכורות הגבוהות הניתנות בענף הטכנולוגיה בישראל היא זאת שמביאה לפיטורים.

לאחר ש-ECI פיטרה למעלה מ-1/3 מהעובדים שלה וזאת בתואנה כי אינה יכולה להתחרות מול השוק הסיני (ואני בהחלט מבין את המצב הזה) מאחר וסין או יותר נכון המזרח הרג את כול התעשיות לא רק בישראל אלה בכול העולם כולו. עכשיו אנו שומעים כי ענף המחשבים נמצא  בפיטורים של למעלה מ 1070 עובדים מתחילת השנה. כול זאת בגלל ירידת התפוקה בענף המחשבים ב-למעלה מ-16%.  

כ יועץ עסקי ומי שנותן ייעוץ עסקי זה ברור כי שער הדולר הישראלי אינו מאפשר לחברות ישראליות להתמודד במכרזים ובמכירות מול המזרח וכפי שאנו כבר יודעים מקדמן דנן הרי שמספר החברות היצואניות בישראל רק הולך וקטן ונהייה בין שתי ספרות בלבד, שלא לדבר על הקטנת הייצוא גם בין אותם חברות המייצאות. התיסוף בשקל וירידת ערך המטבע היא גורם רציני המשפיע על הפעילות של חברות האלקטרוניקה בישראל אשר מרבית תוצרתם מוכרים בחו"ל.

אין עוררין על כך כי ענפי המשק השונים מאבדים מקומות עבודה בקצב מסחרר עם זה בתעשייה שם הביקוש לעובדים גדל בפחות מ-2%  שזה נתון זעום לעומת שנים שמנות בתעשייה, או נאמר שהייתה תעשיה בישראל עד שהחל השוק הירדני לקלוט תעשיה מישראל והשוק במזרח ש"גמר" ממשית על התעשייה הכללית בישראל.

לבנות מותג פרטי קטן שלך

גם אם נכוון את פעמינו אל ענף השירותים נמצא ירידה משמעותית בביקוש לעובדים, על כול ענפי השירותים מתחיל בעסקים קטנים דרך מסעדות וחברות ירידה אשר תלך ותגבר עם גמר חגי תשרי אשר הביאו מזור מסוים לסקטורים שונים בקמעונאות ובשירותים הבידוריים בעיקר.

אני שובר את הראש ממה ניוושע, מאיין תגיע הבשורה, מאיזה ענף ובאיזה ענף ניתן לשים היום את כספנו או השקעה שלנו על מנת שתישא פרי  מבלי הצורך להוריד מחירים, להתכופף בפני כול לקוח, ולשחוק את ההשקעה והעבודה המושקעת ומגיע למסקנה כי חובה על כול עסק ועסק לטפל פרטנית בעסקו ולא להיות קשור לשום מגזר מה שאומר במילים פשוטות למצוא את הברווז היפה (לא המכוער) בכול עסק ועסק על מנת להביא בידול מיתוג ומזור כספי לבעליו.

בתקופה העכשווית וזו שתגיע אחריה ועוד לפני המדפסות החדישות אשר ידפיסו לנו מהמחשב את כול מה שנצטרך חובה עלינו למצוא את ה' משהו שיקפיץ לנו את העסק, וכזה משהו יש לכול עסק רק צריך למצוא אותו. 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן