המלצות לקביעת מחיר מכירה

לפעמים אנו שואלים את עצמנו שאלה "אני מוכר אך לא מרוויח"

איך זה יכול להיות? שהרי עם אני מוכר אני אמור להרוויח כסף, כסף צריך להישאר בקופה שלי, (אלה עם כן מכרתי את המוצרים שלי באשראי גבוהה, אבל אז הכסף יכנס עוד חודש חודשיים ובינתיים אני מממן את הסחורה שנמכרה) אבל לא בזה העניין, העניין הוא בזה שאני מוכר ולא מרוויח כלל.

 כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי בואו ננסה לראות עם אנחנו מתמחרים נכון את עלות המוצר בעסקנו:

ניגש אל שלב עלות המוצר עד למכירה הווה אומר נחשב את עלות המוצר (אם זה מוצר מוגמר, אם זה תרכובת של כמה מוצרים, אם זה מוצר המורכב ממחיר חומר גלם אך הוא מוצר ידני ואז עלות כוח האדם ליצור מוצר ספציפי ידני צריך להיות מתוחשב בעלות המוצר) לכול זה קוראים עלות גולמית הווה אומר כול הכספים ששילמנו עד שהמוצר עומד ויש לו מחיר מכירה.

 קרא על שיווק מקצועי בגוגל 

אחרי שבדקנו את העלות הגולמית ומאחר ואנחנו לא נמצאים בחלל ריק, יש מתחרים, יש מחירי שוק, יש מחירים מומלצים, אנו צריכים לקבוע מחיר מכירה שיעמוד בקריטריונים של השוק ובמחיר שוק (פחות או יותר) ואז אנו יודעים כי עלות המוצר היא 10 ₪ אנו גובים עבור המוצר 150 ₪ (והנה יש  לנו רווח של 50% על המוצר דהינו 150 ₪)

אבל!!! הלוואי והדבר היה כך!

למעשה מה שהחסרנו בכול החישוב הקל למעלה זה את הוצאות התקורה! ההוצאות הקבועות! שכר הדירה, החשמל, האריזה, הפרסום, השינוע, התאורה, עובדי המכירה, הנהלה, הנהלת חשבונות וגם כמובן רווח. הרווח נוצר בהפרש שבין מחיר המכירה לבין העלות הגולמית והתקורה (ההוצאות השוטפות)

ואז אנו בודקים מה היא עלות חומר הגלם דהיינו ההפרש בין חומר הגלם למחיר המכירה (לדוגמה עם קבענו שמחיר שמלה הינו 115 ₪ ועלות חומר הגלם ליצירת השמלה הוא 60 שקלים אזי מפחיתים את מחיר העלות ממחיר המכירה, מחלקים את התוצאה במחיר המכירה ואז מקבלים את אחוז הרווח התפעולי במקרה זה 60%. מה שאומר שעל כול שמלה יש לנו רווח גולמי של 60% דהיינו 75 ₪.

ובכן אם זה כך אז מדוע אני מפסיד.

התשובה נמצאת בעלות הקבועה הלוא היא התקורה.

אם סך הוצאות התקורה הם מעבר ל-65% סימן שהתמחור לא נכון (מחיר של 115 ₪ הוא נמוך מהעלות) אם סך ההוצאות הקבועות יורד מ-65% אזי המחיר סביר, ואם המחיר יורד הרבה מעבר ל-65% אזי המחיר סביר וגם נשאר רווח תפעולי בסוף המכירה.

כמובן שהבאתי כאן דוגמה אחת מיני רבות אבל כול אחד או בעל עסק שיעשה את בדק הבית שלו על מנת שייגע באיזה מצב הוא עומד.

כ יועץ עסקי אני לא רואה את המספרים בעסקים ומקדש עליהם, לא, השאיפה להגיע לחבילת מחיר יותר גבוהה ולעלויות יותר נמוכות.   

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן