הלקוח תמיד צודק האומנם?

האם הלקוח צודק?

מה זה למעשה "הלקוח תמיד צודק"

למה בכלל המציאו את האמרה הזאת?

יש הגיון בכול נושא, אין הגיון בהחלטה הקטגורית כי "הלקוח תמיד צודק"

 מבחינתי כאשר הלקוח לא צודק אז הוא לא צודק, ובטח החלטה קטגורית שכזאת לא יכולה להיות "קטגורית"!

למעשה האמרה כי הלקוח תמיד צודק נובעת מתוך החשיבה כי צריך לפייס את הלקוח, צריך להרחיק אמוציות וכבוד ולאפשר ללקוח להגיד את דברו, לרכוש וללכת. ואילו אני טוען כי יש גם לשים גבולות בין מערכת בין לקוח לספק.

למעשה, העסקים בישראל אימצו "בצדק" את הגישה האמריקאית של "הלקוח הוא מלך" והגישה אכן נכונה בפרספקטיבה מסוימת, כי בארצות הברית, הגישה והחינוך הם שונים מאשר בישראל, אמריקה כמדינה גדולה עובדת על פי קריטריונים מוסדרים מראש, עם חשיבה והתנהגות ממוסגרת על פי קודים חברתיים הייחודיים לחברה האמריקאית ואין כול קשר בין קודים שלהם להתנהלות שלנו כאן.

החיים בישראל לא דומים לחיים בארצות הברית (למרות שחלק מאתנו היה רוצה זאת) אנחנו הרבה יותר חמי מזג, מזרח תיכוניים, סחבקים, חברים, ולכן קשה עלינו עד מאד לחקות את ההתנהגות הצרכנית והקמעונית של האמריקאים.

אצלנו כאן בישראל, גם הלקוחות וגם הספקים הם בעלי אופי דומה! ולכן קשה מאד לרצות את הלקוח, ולרצות את הספק! זוכרים איך התנפלנו על סניפי החברות הסלולריות שקמו בישראל ופינקו אותנו בקפה, תה, שתיה קרה, ויחס המאפשר "להוציא את כול העצבים על הנציג" ולאיים עליו "אני יעבור לחברה המתחרה" (כאילו שזה אכפת לו) אבל זאת ההכשרה שהמוכרנים קיבלו לבעלי המניות בחברות הסלולריות היה מאד כדאי לספוג את "הקללות" מהלקוחות ולצחוק כול הדרך אל הבנק.

בחזרה לנושא של "הלקוח תמיד צודק" אז גם שכאן אני לא מקבל את הגישה כפי שכבר הצבעתי, ולקוח שצועק, מקלל, מתנהג לא ע"פ קודים חברתיים נורמטיביים, הוא לא לקוח…ואין צורך להתחנן בפניו כי יישאר להיות לקוח, כי לקוח כזה הורס עוד לקוחות הנמצאים באותו מקום וחוסר הנעימות מהתנהגות הלקוח ה"צודק" כביכול רק משפיע לרעה על המותג, החנות או נותן השירות.

יותר מזה, לקוח שמזלזל בספק שלו, מכול בחינה אפשרית, קובע פגישה ולא מגיע, רוכש בחנות ומחזיר כול יומיים, מושך סחורה ובתנאי האשראי לא עומד, לקוח שמתחמן, לקוח שמחזיר סחורה במקום לשלם עבורה ביום התשלום, לקוח שתשלומיו חוזרים, לקוח שמושך תשלומים ומספר סיפורים, ועוד רבים המקרים בהם צריך לקבל החלטה שעם לקוחות כאלה לא מתעסקים, יחסי לקוח ספק עובדים לשני הצדדים, ולכן לא צריך להיות כנועים.

קראו עוד על טיפים בשיווק

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן