הלוואות לעסקים האם כדאי

והנושא שלנו הפעם הוא הלוואות.

פתאום נולדו להם קרנות לעסקים קטנים.

פתאום הבנקים הנאמנים כול כך ללקוחותיהם מחזרים אחרי הלקוחות הקטנים

לא. שלא. תתעו. הבנקים לא מחזרים אחרי הלקוחות שכול יום יש חשש ש-צ'יק יחזור מחשבונם!

הבנקים מחפשים לתת הלוואות בערבות מדינה ללקוחות חדשים, לקוחות שלא כתוצאה מהמשבר הכלכלי הענק חזרו להם צקים או הבנק לא כיבד את ההתחייבויות שלהם.

בל נדאג אנשי ובעלי עסקים שחווים קשיים כלכליים זה רבות השנים, כאן הבנקים לא יושיטו לנו יד, (למרות שמדובר על חלק הלוואה בערבות מדינה)

הבנקים פשוט מחפשים "פראיירים חדשים

נפילות הטיקונים החסירו רווחים רבים וחסרון בהון העצמי שלהם במיליארדי שקלים.

התוצאות העסקיות להם היו שותפים במיזמים נדל"ן גרנדיוזיים בחו"ל המיטו עליהם שולל.

התכווצות המגזר העסקי והחובות המסופקים גרעו מהכנסותיהם סכום לא מבוטל.

וגם התחרות בין הבנקים וחברות הבנק שלהם לא השאירו אותם עם הרווחים להם היו רגילים.

במקביל הרגולטור מקשה. והוא מבקש יחס הלימות הון עם פערים יותר גבוהים, מה שלא מאפשר לבעלי הבנקים למשוך דיווידנדים כרצונם.

ואז מה עושים:

כ- יועץ עסקי אני מבחין כי ראשית מקצצים תקנים של עובדים, מפטרים עובדים ארעיים, ומכניסים עובדים קבועים לסניפים.

שנית מחפשים פתרונות איך למכור יותר כסף. אבל ללקוחות פרטיים.

ומי הטרף הקל ביותר של המערכת הבנקאית? העובדים השכירים, אלה שיש להם ותק של שנים, אלה שקופות הגמל שלהם מלאות, אלה שעדיין יש להם חסכונות ובתים רשומים על שמם. זה הטרף הקל של המערכת הבנקאית ובכדי לכבוש טרף זה הם מגייסים את חברות הבת שלהם הלא הם חברות כרטיסי האשראי המבטיחים להעניק לנו הלוואות לכול מטרה ולפנק ויותר לפנק אותנו בקניות בכרטיסי האשראי.

כ-יועץ עסקי אני יודע כי חברות הבנק לא מחויבות לאחוז ריבית בו מחויב הבנק ולכן הבנק מעודד בפרסום, בסניף ובתחבולות כאלה ואחרות לצרוך את השימוש בכרטיסי האשראי המכניס להם הכנסה יפיפייה בדמות ריבית ועמלה שמנה.

ואנחנו, בעלי העסקים, שעדיין לא הפנימו כי מכירות והתייעלות היא זאת שצריכה להחליף הלוואות מהבנק ממשיכים וצורכים, וכאשר תפתחו את ארנקו של בעל העסק תגלו שם לפחות 5 סוגים של כרטיסי אשראי בצבעים מגרים ושונים (זה כול כך סקסי ומושך)

כ-יועץ עסקי אני מציע לא לתעות בדברים הבאים: , המחזורים שנגמרו, הווה אומר אלה שניצלו את כול המסגרות, את כול מסגרת כרטיסי האשראי, העמידו את כול הביטחונות שהיו להם, הם לא בחגיגה החדשה. החגיגה החדשה היא למחזור פראיירים חדש לא לכם.

וכך מתרסקים להם עסקים שלא הפנימו שרק מכירות יכולות להחליף הלוואות,  ורק התייעלות בעסק יכולה להביא לחוסר הזדקקות מהבנק, שרק שליטה על ההוצאות הפרטיות יכולה לנתק אותם ממעגל הבנקים וכרטיסי האשראי, ובמקום לנסוע על ג'יפ מפנק אפשר גם לנסוע על אחד מהמכוניות החדישות היפיפיות הקימות בשוק וגם לחסוך דלק איתם, שהרי אם תפנימו כי הרכב יותר עומד מאשר נוסע אזי תבינו שכול ה-הוא-אה- מיותר וכואב בכיס.

זכרו, הבנקים ימצו כול פוטנציאל אצלכם כול עוד הוא מבטיח לעצמו את ההחזר-המודל העסקי של הבנק למכור כסף במקסימום ובמינימום סיכון. (זה בדיוק כמו שאני אומר לך כך מיליון ₪ אבל תשעבד לי את הנכס שלך ב- שני מיליון ₪) זה החלום הרטוב של הבנק. בנק הוא לא פילנתרופ הוא עסק עצמאי למכירת כסף.

אם תבין זאת אזי תוכל לנסות דרכים אחרות להשגת כסף.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן