היכן לפתוח את החנות שלי

בעלי חנויות הרחוב "על תגידו שלא אמרנו לכם"

בצעדי ענק, בלי משים לב, יעברו יחלפו להם מהעולם חנויות הרחוב ולא יהיה להם מקום בעולם המסחרי בישראל, וזאת למרות שפרנסי הערים מתכננים שוב להחיות את מרכזי הרחובות ומרכז העיר שפעם היו שוקקים ופעילים.

רקע 

חנויות הרחוב שפעם היו שוקקים כמו רחוב הנעליים בנוה שאנן, חנויות היוקרה בכיכר המדינה, העיר העתיקה בבאר שבע, רחוב העצמאות או שכונת הדר בחיפה, רחוב יפו בירושלים עדיין מוכרות אך לא לאורך זמן, הקניונים, מרכזי הקניות, אמזון, EBAY, ALIEXPRESS, אתרי המותגים הגדולים החדשים הפזורים בעולם, מרכזי הקניות באירופה ארצות הברית ושאר העולם בסימן דגש לאירופה המזרחית המתחדשת ומתקשטת למען קהל הלקוחות העולמי הביאה את השפע לרמה כזאת שהלקוח כבר לא מגיע לחנויות הרחוב ועושה את הקניות שלו או בשילוב עם בידור מזון ורכישה בקניון הממוזג והנוח, או ברכישה ממרכזי הקניות בעולם, או שמשתמש בחנויות המותגים כ-SHOW ROOM ורוכש במחיר נמוך באינטרנט.

עוד באתר איך מקדמים אתרים בגוגל

תחילת התופעה

תחילתה של התופעה אנו רואים בארצות הברית במסחר הקמעונאי כאשר כבר עכשיו בחודש אפריל אנו מגלים כי 3000 חנויות נסגרו במרכזי רחוב בארצות הברית מעל 10% משטחי המסחר באמריקה יאלצו לפרוש או לשנות כוון בבתי המסחר שלהם. יותר מזה חנויות של מותגים שפעם אהבנו ללבוש כאשר זה שידר יוקרה כבר לא מדבר לצרכן האופנה והוא מחובר יותר לרשתות חדשות, חדשניות, יצירתיות, ולא לאלה שפיארו את השדרה החמישית בניו יורק או את החנויות ברחוב רודאו בלוס אנגלס. לתופעה זאת יש השלכה ישירה למצב התעסוקה שהרי אם אין קונים אז לא צריך עובדים. בארצות הברית הירידה ברמת התעסוקה מהמגזר הקמעונאי בעיקר במותגי האופנה ירד ב-30% וקצב החנויות הפנויות במרכזי הרחוב הולך וגודל.

בעלי חנויות לא יכולים להתעלם מהעובדות האלה ולהכריז לא שמעתי, לא ידעתי, לא ראיתי! 

זה זמן רב שבעלי חנויות הרחוב במרכזי הערים סובלים מהאטה במכירות, יש כאלה שפינו וסגרו, יש כאלה שמחזיקים את החנות "בכוח" אולי יהיה טוב? יש כאלה שכתוצאה מהבטחת ראש הרשות לשפץ, להוסיף, ליפות את הרחובות המרכזיים מפריעים בעבודתם לחנויות וגורמים ללקוחות להדיר את עצמם מלהגיע למקום (ראו את הסבל שעברו סוחרי ירושלים ב-10 שנים ועכשיו את סוחרי גוש דן עם בניית הרכבת הקלה) ויש כאלה אשר בטוחים כי המצב ישתפר אך זאת תקווה לא הגיונית כי העולם הגלובלי נפתח ברמה שבכדי להביא את הלקוח לחנות צריך להיות מיוחדים, ספציפיים, לחדש ולרגש.

גם חוסר התמיכה המחויבת של הגברת הצורך בשימוש בתחבורה לא נושאת פרי בישראל ואנשים עדיין משתמשים ברכבים פרטיים ומעדיפים חניה ליד בית העסק. חניה שלא קיימת.

אם כך, מה עושים, יגיע היום שלא יהיה כלכלי להחזיק חנויות פתוחות במרכזי הערים. 

להל"ן מספר רעיונות "מה לעשות"

  1. שינוי LOCATION להתקרב למיקום שם מסתובבים אנשים, מרכזי עסקים (ראו את רמת החיל בתל אביב) ליד מרכזי קניות או קניונים, במרכזי שכונות הומים כאלה שמשרתים את הלקוחות סביב המרכז.
  2. סידור החנות בדיוק כמו שמסדרים חנות בקניונים, חלון ראווה מודרני מעוצב ע"י תפאורן ואיש מקצוע, בניית מחלקות מכירה (כן גם בשטחים קטנים) אנשים אוהבים לרכוש כאשר יש להם חווית קניה.
  3. להגדיל את רצפת המכירה ולדאוג לעוד מוצרים סינרגטיים.
  4. להמציא מבצעים שווים ולהתרכז ב-עד 3-5 מבצעים "חזקים" שיוצרים הד.
  5. לנצל את יכולת הפרסום והשיווק "לשכונה" ו"להפציץ" אותה בפליירים ופרסום בגוגל ובפייסבוק (ברגע שהקמפיין או הפרסום שכונתי ומקומי העלות נמוכה ושווה לכל חנות)
  6. להזכיר ללקוח שהוא רוכש כאן בשכונה את אותו מחיר במבצע רק שכאן הוא מקבל את המוצר מיד, יש לו אחריות ולמי לפנות,
  7. לחדש ולרגש את הלקוח באופן קבוע.
  8. להפוך להיות "חבר" עם הלקוח.

אחת מהדרכים האלה מקצתם או כולם יכולה לפתוח דלת חדשה ואטרקטיבית ללקוחות ושווה מאד להתאמץ על מנת לעשות את זה, צריך לזכור כי לרכוש לקוחות היום קשה מאד מול השפע וחווית הקניה שיוצרים לו מרכזי קניות ושטחי מסחר למינם, עוד צריך לזכור כי הרשתות הגדולות ומרכזי הקניות משקיעים הון עתק בפרסום ברמה הארצית, ואילו כאן אני מבקש מכם להתנהל כמו "רשת" אבל אם תקציב פרסום ושיווק נמוך יותר וקולע למטרה.

לסיכום 

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אין עסקים קלים, ככל שאנו יותר מתפתחים כך קשה לעסקים לפרוח, אבל יש עולם חדש, קהל חדש, צריכה שונה, התייחסות צרכנית אחרת ואותה ניתן לקיים גם מחנויות הרחוב במרכזי הערים "זה לא לבעלי לב חלש אבל סוחרים הם חזקים הם רק צריכים להשתנות בקצב העכשווי"

בהצלחה

אם יש טעות בנוסח המאמר אנא כתבו לנו

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן