הגשת תביעה בבית המשפט האם כדאי

האם בתי המשפט מקשיבים לנו

תהייה רבה עומדת לנגד ענינו האם באמת מלחיצה המערכת את שופטי בית המשפט להאיץ תיקים, לסגור תיקים, להביא לפשרה את התובעים והנתבעים ולפעמים על חשבון ה"צדק" שלא נעשה לאזרח הפונה לבית המשפט לקבל את יומו והסועדים המגיעים לו.

משני מקרים שאני מלווה כרגע לקוחות אשר היו צריכים את בית המשפט המסקנה היא ששופטי בית המשפט "אחוזי טירוף בכדי לסגור תיקים אפילו שאין כל הגיון מוסרי ופרוצדוראלי לעשות כן.

מקרה ראשון

המקרה הראשון אשר הוגשה בקשה זהה ל-2 תיקים והשופט בבקשה א החליט כך ובתיק ב החליט אחרת (שתי הבקשות היו דומות כמו אחיות עסקו באותו ענין אבל החלטות היו שונות) דבר שמלמד מהגיון כי השופט בכלל לא קורא את החומרים המובאים לפניו או בגלל עומס התיקים המונחים על שולחנו אינו יודע מימינו ומשמאלו שהרי אנו יודעים כי דברים הנעשים בלחץ המערכת היו לא רק מבלבלים שופטים שהרי הם בני תמותה כמונו אלה כל אדם מקצועי אחר העובד לחץ הלחץ המופעל על השופטים בעקבות ריבוי התיקים.

עוד באתר כלים משפטיים לפתרון סכסוכים

מקרה שני 

תיק המתנהל בבית המשפט בו ביקש השופט חוות דעת מומחה שעלותה X כסף מהצדדים על מ
נת לסיים את התיק כמה שיותר מהר, צד אחד שהוא הצד השמן בתיק המציא מידית את התשלום למומחה ואילו הצד השני שהוא הצד הרזה בסיפור ביקש לשלם את התשלום שנחת עליו במספר תשלומים. השופט לא אפשר זאת וקבע שאם לא יוגש כל התשלום במזומן מהחלק הרזה אזי לא יאפשר לחלק הרזה את יומו בבית המשפט, כל התחינות והבקשות לא עזרו. לבסוף נאלץ החלק הרזה לפנות להלוואה בשוק אפור על מנת לעמוד בדרישות השופט.

למה אני כותב דברים אלה לקוראי 

כאשר למעלה מחצי מיליון תיקים נפתחים בשנה אין ספק כי מערכת בתי המשפט לא יכולה לעבוד בדרך של עשיית צדק, אנו שומעים כל הזמן על הסדרים בתיקים בעיקר פליליים וזאת על מנת לא למשוך את זמנו של בית המשפט אותו דבר בתיקי תעבורה שם מגיעים להסדרים והסכמות ולא לעשיית צדק ולמתן הזדמנות לאזרחי ישראל לקבל את השירות לו הוא זקוק. וכך זה עובר לתיקים אזרחיים, מוניציפאליים, ומשפחה.

כל משפט שני בסכסוך נאמר "אני אתבע אותך" 

לצערי בגלל קושי החיים אנו מגיעים לסכסוכים אם אחרים, אני מכוון את דברי לתיקים אזרחיים ובעיקר עסקיים, הכול הפך היום להיות שפיט, סכסוך קטן עובר לניפוח אצל עדת עורכי הדין שהופך להיות עוד תיק ה-100 בבתי המשפט, רק שהלקוח המכריז "אני יפנה לעורך הדין שלי" לא מבין מה התהליך שהוא הולך לעבור בבית המשפט! ואם הוא כבר יעבור אותו הוא יבין מהר מאד שעדיף לו להתפשר ולא לעמוד על זכותו. התשלום שהתובע יצטרך לשלם יכול לעבור את הפיצוי שאולי יקבל.

משחק האגו 

במצב הנוכחי בבתי המשפט כדאי שמהתובע והנתבע יירד אלמנט ה"אגו" אין לתכונה הזאת כל מקום בסכסוכים היום, ה"אגו" רק מפריע בניהול התהליך, מבזבז את זמנו של בית המשפט, מבזבז את כספו של התובע והנתבע והוא לא נלקח בחשבון בפסקי הדין המתקבלים. לפני שאתם מתחילים הליך משפטי "זרקו את האגו החוצה"

עורכי הדין 

אין זה סוד כי עולם עורכי הדין בישראל עלה על גדותיו וישראל מוצפת בעורכי דין, יש עורכי דין אשר יסבירו ללקוח את האמרה הידועה "אתה יודע איך אתה נכנס לבית המשפט אך אתה לא יודע איך אתה יוצא ממנו" וזה צריך להיות נר לרגליו של כל עו"ד או תובע ונתבע. יש עורכי דין שבראשית מנסים כבר בשלב כתב התביעה וההגנה להגיע להסדר פשרה ולמנוע מהלקוח הוצאות מיותרות ואי וודאות ויש כאלה המבטיחים ללקוחות שלהם הרים וגבהות הבטחות שאין בהם כל אמת צדק והגיון בריא.

לסיכום:

דברי אלה לא נאמרים או נכתבים בהכללה כוללת הם מתארים מצבים שונים הפוקדים כמעט כל אחד מאתנו בעיקר בנושאים עסקיים בו האתר שלנו עוסק. כל אחד יעשה את חשבון הנפש שלו לפי שיקולים ענייניים, מסחריים, כספיים, בהתייעצות עם עו"ד.

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן