משבר בעסקים!
לנבול או לפרוח, לקבל החלטה להמשיך או לסגור,
עסקים נקלעים לקשים, זה בסדר, זה קורה, לא צריך יותר מדי להתרגש, טעויות עושים כולם, גם חברות ממשלתיות קרסו, גם חברות ציבוריות קרסו, גם מותגים גדולים קרסו! אין שום סיבה שזה יקרה לעסקים קטנים, בינוניים, וגדולים!
נכון, זה מדיר שינה, זה מוציא מריכוז, זה לא מאפשר לחשוב רציונלי, שלחוצים עוד עושים הרבה יותר טעויות, לא יודעים מה לחשוב, לא יודעים כיצד לתפעל, מערבבים את האמוציות והאגו עם המציאות, לא נעים מהספק הזה והספק האחר, מה עושים עם שכר הדירה, איך משלמים לספקים, מה אני עושה עם השקים שצריכים לרדת!!! ואוו! איך אני בורח מכול זה!
ידידי, יש מוצא, רק נדרשת החלטה שלך, האם להמשיך או האם להפסיק.
לשתי התובנות גם יחד יש מענה ופתרון.
הפתרון האמצעי של להמשיך כמו שזה עכשיו ולחשוב ולקוות שיהיה טוב זה רק מחמיר את המצב.
אם ההחלטה להמשיך! חובה עליך! לעצור! לעשות בדק ביית! לזרוק את כול ההוצאות הלוא חיוניות, או אלה שחושבים שכאן אסור לנגוע, להיכנס עם המקדח עד הסוף על מנת ראשית כול להתאים את ההוצאות להכנסות (אני מדבר על רווח חשבונאי ולא תזרימי) ברגע שיש רווח חשבונאי או שהמאזן החשבונאי שווה לא למעלה לא למטה ורק הרווח התזרימי הוא זה שמפריע להמשך העסק (יש פתרונות) שאפשר לטפל בהם. בד בבד עם חפירה מעמיקה בנושא שיווק העסק, הפיכת המוצר למוצר חדש (באריזה חדשה) לא בשיטה של הורדת מחירים (יש הרבה שיטות לתת את ההרגשה ללקוח של ירידת מחיר אבל בפועל אין הורדה של מחיר) אני חוזר, אסור להתייאש, לכול עסק החיות שלו.
והיה והחלטתם לסגור, לנעול, זהו אפסו כוחותיכם, ראשית נסו למכור את העסק, כול עסק עם מחזור שווה כסף, ויכול להיות שמישהו אחר שיכנס במקומכם ייהנה מרווח כבר מהתחלה, בפרט אם הוא יתנהל בפקחות וינהל את העסק ניהולית ושיווקית נכון.
ולא הצלחתם למכור את העסק, תכינו אותו לסגירה, יש דרכים רבים להכין עסקים לסגירה שזה לא המקום שאפרט אותם בגלל גודל הגיליון וכמה הנייר יהיה מוכן לסבול, אבל גם לקריסה וסגירה יש דרך אמורה לפגוע כמה שפחות ברמה האישית שלך ושל בני משפחה.
חשוב מאד, לדעת מה שקורה בעסק עוד הרבה לפני שהעסק מתגלגל כאבן במורד הרחוב, קשה מאד לעצור מהלך של התדרדרות מתמשכת.
קרא מאמרים נוספים בנושא משבר בעסקים באתר