תזכרו אסור להוריד מחירים!
הדבר הנוח ביותר בעסקים הוא להוריד מחירים.
אמרת מחיר ללקוח והלקוח מיד הוריד אותך במחיר, או שהוא מוכיח שיש מחיר יותר זול, או שהוא אומר לך "לא מוריד לא קונה" ומה שאני אומר "שלא יקנה" ולמה.
לצערי ישנם עסקים שלא עובדים בצורה מסודרת: אין להם תמחיר, הם לא עושים את היחס הנכון בין עלות גולמית לעלות תפעולית (מי שלא מבין את המושג שיעשה בגוגל) הם לא בונים תמחיר אשר יכול לעזור להם לקבוע מחיר מכירה + הנחה מקסימלית ואז שהם מורידים מחיר הם אפילו לא יודעים כמה הם מפסידים ואפילו יש כאלה שאומרים אני אמכור לך בלי חשבונית וכך המחיר יהיה נמוך וזאת טעות בסיסית איומה של סוחרים או בעלי עסקים – יועץ עסקי.
אני לא חי בגן עדן שכולו טוב ומבין את המשמעות שלקוח לא רוצה לצאת "פראייר" ולשלם מחיר יותר גבוהה ממה שיכול היה למצוא בשוק, אבל אני חושב שלכל מוצר או חנות או רשת יש את הייחודיות שלה ויש לה את היתרונות והמיתוג שלו הוא רק צריך לסדר את העסק שלו מבחינה חשבונאית ובקרה ואז הוא יגלה שיש בידו הרבה כלי משחק שאיתם יוכל להוזיל ללקוח את המחיר או להגביר מכירה בעזרת מוצרים משניים ששווים הרבה יותר מאותו 100 או 200 שקל הנחה (או כל סכום אחר)
חשוב שנטמיע חזק בראשנו עסק שהוא לא מסודר לא יכול לחלק הנחות והורדת מחירים
עסק שהוא מסודר יכול לתת הנחות ללקוחות ולא רק בכסף.
יותר מזה עסקים מסודרים יכולים להגדיל מכירות אם העסק שלהם מסודר מהבחינות שהזכרתי ומהנראות של החנות העסק עצמו מה שייתן תחושה ללקוח ש"כאן" כדאי לא לרכוש זה נראה רציני.
לקוחות כבר למדו היום את כל השתיקים של המוכרים ושל הסוחרים בחנויות הרחוב או אצל נותני שירותים למינם, והם יודעים שכאן אפשר להוריד מחיר בנקל, (ראו את הרשתות הגדולות: נכנסתם שם פעם אמרו לכם מחיר וביקשתם הנחה וקיבלתם במקום) לא!!! השיטות ברשתות הגדולות הם גם השיטות שכל סוחר או חנות או נותן שירותים יכול לעשות:
לאחר שהעסק יסודר מבחינה חשבונאית, תמחור נכון, נראות החנות, צוות המוכרים הוספת מוצרים סינרגטיים לרצפת המכירה אזי יהיה ניתן למכור ללקוח במחיר המכירה ולאפשר לו הנחות בדוקות שיינתנו לו או במקום, או בשובר קנייה לפעם השנייה, או במוצר אחר ושווה במחיר מצוין מה שיהיה שווה פי אלף מאותה הנחה בכסף וגם בדרך זאת להגדיל את המכירה ללקוח, בפריסה של תשלומים, גם בשיקים (היום יש לנו אפשרות לבטח שיקים ולקבל עליהם מזומן).
קראו: על איזה יועץ עסקי הייתם מהמרים
חברי! העולם זז רחוק רחוק קדימה ואתם אם חפצי חיים ועסקים אתם אז חייבים להתקדם אעם הזמן ולעשות שינוי מהותי בראש ובעסק.
זכרו! שיטת ההנחות ושיטת השחור כבר לא קיימות בעולמינו זה ומי שיעשה את השינוי יראה שיצמח ויגדל. ויש שיטות מקצועיות לזה.
כמומחה בתחום העסקים בישראל ממליץ לכם בחום ללכת אם הזרם.