אני מזהיר!
אני מזהיר את כול אותם הספקים, נותני השירותים, מסעדות, בתי קפה, ובכלל כול עסק חדש מ"להוריד מחיר"
אם יש ספק שבנוי למכור קפה ב-5 שקלים זה לא אומר שיכולות אלה מתאימים לבתי קפה שהתמחור והעלות שלהם שונים בתכלית השינוי!
יוצא מצב שגם רשתות גדולות אשר ההוצאות והתקורות שלהם הרבה יותר גבוהות מעסק יותר קטן מחליטות על הורדת מחירים דרמטית ולדעתי ללא כול חשיבה מקדימה.
כמי שנותן ייעוץ עסקי לכול עסק יש את המיתוג, הבידול, הצפייה מצד הצרכנים, וההוצאות שלו, עסק אחד לא דומה למשנהו! עם רשת קופיקס מחזיקה מזנון קטן בעלות נמוכה מחירו הנמוך אכן מוצדק אך אם רשת גדולה הפרוסה על שטח גדול, במרכזי קניות, בקניונים, אם הוצאות הנהלה, השקעת זכייניות, תפעול, לוגיסטיקה וכ"ד רוצה להוריד מחיר! זה תמיד חייב לבוא בעקבות פעולה כזאת או אחרת בתוך סל ההוצאות של הרשת או להילקח מהרווחים אשר הרשת קבעה לעצמה.
אין ירידת מחיר כך סתם, עסקים שמורידים מחיר בגלל שההוא הוריד מחירים הם עסקים כושלים שלא ירחק היום ויאלצו לסגור את שעריהם וזאת לאחר גלגול בלבד של מספר חודשים שנה או שנתיים.
כ יועץ עסקי אני ממליץ לתת יותר ולא להוריד מחיר! העלות של "לתת יותר" זולה הרבה יותר מהעלות של הורדת המחיר ולכן כול עסק חייב למצוא "מה הוא יכול לתת יותר ללקוח" להבליט את המתן הזה ולא לזרוק מחיר נמוך בגלל פלוני או אלמוני שהחליט להתאבד או להיכנס לטרנד כזה או אחר.
כ יועץ שיווק המקרה הכי דומיננטי בהליכה בטרנד העכשוי הם השלטים שהופיעו כמעט על כול קיוסק בצפונה דרומה ומזרח הארץ המודיעים על קפה ב-5 שקלים! למה? ללא מחשבה אלה מתוך רצון להיות IN עכשווי הולך עם הטרנד. אבל טוב זה לא יעשה לעסק.
ראו, הרבה מאד עסקים קרסו והתרסקו בגלל הליכה על טרנד, עם ההוא מוריד אז אני חייב להוריד רק שלא בטוח שהיכולות שלך מרשות לך להוריד מחיר כפי שההוא עושה ולך תדע אם הוא לא עושה את ירידת המחיר כי ההוצאות שלו או ההתחייבויות האישיות שלו לא מחייבות להכניס כסף לעסק בכול מחיר.
אני לא טוען שלא ניתן להוריד מחירים, אך לטכניקת הורדת המחירים יש כול כך הרבה שיטות אשר יכולות לשרת את מכירות העסק ואף להעלות אותם מעלה.