האם מחיר מנצח
האם הורדת מחירים אכן יכולה לנצח!!! לנצח הווה אומר ניצחון של המוכר!
נכון, אם מסתכלים היום על קופיקס, ייתכן ובאזורים מסוימים בהם יש לקופיקס סניפים ארומה מוכרת פחות קפה טו גו, אבל האם יש לזה השפעה משמעותית בתחום הקפה, או בכלל האם לקוחות ירוצו לחפש את סניף קופיקס לעמוד בתור חצי שעה בשביל קפה ב-6 שקלים או אלכוהול ב 5 שקלים.
כ ספין תקשורתי האמת זו הצלחה
המכירה של הקפה ב-5 שקל למרות שהיא מתרכזת במרכז תל אביב היכן ששותים הרבה קפה עדיין לא ניתן להכתיר את המיזם כהצלחה כלכלית, מישהו יודע את המספרים, מישהו מכיר את העלויות, מישהו ראה מאזני בוחן, ובכלל האם בתקופה כול כך קצרה אפשר ללמוד על הצלחת העסק. לדעתי כ יועץ עסקי השמחה עוד מוקדמת, יותר מזה לדעתי היציאה לתקשורת מוקדמת מאחר והבזז התקשורתי יכול היה למלא רק 3 סניפים, או שאולי הבזז התקשורתי היה בכדי להביא זכיינים ולמדוד את ההצלחה על גבם.
לעולם לא נדע!
התרכזתי בנושא של קופיקס מאחר והנושא הזה לא יורד מסדר היום התקשורתי והכי נוח לתת כדוגמא את המיזם הזה. אבל בכלל, האם מחיר הוא דבר מנצח, האם אנו לא מעריכים מוצר זול כמוצר עם איכות ירודה. אני באופן אישי חסיד המבצעים, חסיד המבצעים של קנה אחד קבל את השני ב-X כמו שרשת סופרפארם מעלה שבוע אחרי שבוע (והאמת שזו הסיבה להצלחת הרשת והתוצאות העסקיות שלה) מבצעים שונים על מגוון מוצרים אזי כאן אני רואה מקום להורדה של מחיר ביחס למחיר מלא מלווה. שהרי עם נפרוט את מבצעי הבשמים של החגים ברשתות הפרפומריה השונות כולם בסופו של דבר מעניקים את אותם מחירים האחד בקנה אחד קבל שלושה והשני מחיר מיוחד על האריזה בסך הכול הכללי המחיר נשאר אותו מחיר ולפעמים גם כול השנה מעבר לחגים.
בהסתכלות כללית מלחמה על מחיר לא יכולה להחזיק עסקים חיים ולא רק בעולם הקמעונאות אלה בכלל, ספק נותן הצעה במחיר X אשר ספק אחר לא קונה את עלות הסחורה באותו מחיר שההוא מוכר, איך? למה? כיצד זה יכול להיות? לדעתי לא דין ולא דיין יש אלמנטים אחרים של ספקים רק להתגלגל, למכור במחיר הקניה הגולמית מבלי להתחשב על עלויות התקורה וזה רק בכדי לגלגל ולהתגלגל. זה בדיוק כמו בסוף יום השוק הירקנים מתחילים להוזיל את מחיר הסחורה ומה שנשאר נזרק לפח ממתין לבוא האוספים בחינם.
תחרות על מחיר היא תחרות שאין לה מדרגה תחתונה, תחרות על מחיר יכולה לדרדר את העסק עד לקריסה, תחרות על מחיר אין לה אחיזה במציאות ומי שנהנה ממנו זה הצרכן המחפש את הזול. לזול יש מחיר גם לצרכן וגם לספק ובסופו של יום הם ישלמו את המחיר, לעומת זאת למבצע יש ערך והערך הזה משאיר את הספק עם רווח תפעולי ואת הלקוח עם קנייה מנצחת.
בואו למדו איך לא מורידים מחירים ומתחרים