האם קידום אתרים במנועי החיפוש הוא דבר שיש בו המשך?
האם המשתנים הרבים שקרו בשנתיים האחרונות אכן יכולים להבטיח ללקוחות להגיע למקום הנכסף בעמוד הראשון של כול סיווג וסיווג.
כמי שמעמיק בנושא אני מקבל את ההרגשה כי מלחמה סמויה אך ענקית יש בין מנוע החיפוש המקובל עלינו לפחות כאן בישראל "גוגל" לבין מקדמי האתרים. מסתבר כי מקדמי אתרים ידעו בדיוק כיצד עובד האלגוריתם הבסיסי של המנוע, ולמעשה עשו כול מיני תחבולות כאלה ואחרות על מנת להתל בו. (אם ניקח בחשבון נבין כי מנוע החיפוש של "גוגל" לא קיים הרבה זמן "יחסית" ולכן ההתקדמות הטכנולוגית של המנוע הייתה די איטית)
כמי שנותן ייעוץ עסקי או כ יועץ עסקי הבנתי כי מקדמי האתרים עשו מניפולציות כאלה ואחרות על מנת להתל במנוע, להבין כיצד האלגוריתם הבסיסי עובד, וכמו שנאמר לזרוע לו חול בעיניים.
אם ידעו מקדמי האתרים כי "קישורים" מכול מיני אתרים מקדמים את האתר אותו הם קידמו הרי שבכדי ליצור כמה שיותר קישורים הם היו מקימים חוות של אתרים שמהם מקשרים אתרים אחד מול השני ללא כול אבחנה עם בכלל האתר המקשר תואם לאתר המקושר, או היו רוכשים קישורים עבור האתרים שקידמו, או שהיו עושים עסקת חבילה עם אתרים פרטניים.
מישהו יכול להגיד לי היכן לפרסם
הגדילו לעשות כול אתרי המיידע, הלוחות, וכאלה שנתנו שירות של מציאת עסקים ונותני שירותים בספרים או בחוברות, והקימו אלפי אתרים על מנת שיוכלו לקדם את מנוע החיפוש של עצמם בתוך מנוע החיפוש הגדול אותו אנו מכירים.
והנה, בשלוש שנים האחרונות, התחילו להגיע השינויים, ומנוע החיפוש השתכלל לרמה אליה רצה להגיע מלכתחילה "חווית משתמש ומענה ללקוח המחפש או שואל שאלה ספציפית או מחפש בעל מקצוע או שירות על מנת שיקבל את המענה הטוב ביותר והמלא ביותר לשאלתו תוך פרק זמן קצר מאד "אלפיות של שניות"
כתוצאה משכלול זה ומהרצון כי הלקוחות יקבלו את מה שמגיע להם ואילו העסקים או השירותים אשר רצו להופיע בדפים הראשונים במנוע ישלמו למנוע החיפוש על הפרסום באמצעות תוכנית הפרסום ADWORDS, החלו להיזרק אחורה רחוק אל תוך דפי המיליון אתרים שקודמו בצורה מלאכותית כאשר בעלי אתרים שילמו עשרות אלפי שקלים בעבור הקידום האורגני.
היה מה שהיה, נוצלו האופציות אשר היו קימות לקידום אורגני של אתרים, אבל לצערנו הרב עדיין ממשיכים מקדמי אתרים למכור ללקוחות "אשליות" "אשליות" שאני לא בטוח שניתן להבטיח עם המדיניות החדשה של מנוע החיפוש.
כפי שציינתי בתחילת המאמר אני במשך שנתיים עוקב אחרי ההתפתחויות במנוע החיפוש והתחושה שלי שמי שמשקיע בקידום אורגני שם את כספו על קרן הצבי, אבל זו דעתי האישית בלבד מתוך היכרותי הנוקבת עם מנוע החיפוש.