האם כדאי לנו להשקיע בקידום אורגני במנוע החיפוש גוגל

האם קידום אתרים במנועי החיפוש הוא דבר שיש בו המשך?

האם המשתנים הרבים שקרו בשנתיים האחרונות אכן יכולים להבטיח ללקוחות להגיע למקום הנכסף בעמוד הראשון של כול סיווג וסיווג.

 כמי שמעמיק בנושא אני מקבל את ההרגשה כי מלחמה סמויה אך ענקית יש בין מנוע החיפוש המקובל עלינו לפחות כאן בישראל "גוגל" לבין מקדמי האתרים. מסתבר כי מקדמי אתרים ידעו בדיוק כיצד עובד האלגוריתם הבסיסי של המנוע, ולמעשה עשו כול מיני תחבולות כאלה ואחרות על מנת להתל בו. (אם ניקח בחשבון נבין כי מנוע החיפוש של "גוגל" לא קיים הרבה זמן "יחסית" ולכן ההתקדמות הטכנולוגית של המנוע הייתה די איטית)

 כמי שנותן ייעוץ עסקי או כ יועץ עסקי הבנתי כי מקדמי האתרים עשו מניפולציות כאלה ואחרות על מנת להתל במנוע, להבין כיצד האלגוריתם הבסיסי עובד, וכמו שנאמר לזרוע לו חול בעיניים.

 אם ידעו מקדמי האתרים כי "קישורים" מכול מיני אתרים מקדמים את האתר אותו הם קידמו הרי שבכדי ליצור כמה שיותר קישורים הם היו מקימים חוות של אתרים שמהם מקשרים אתרים אחד מול השני ללא כול אבחנה עם בכלל האתר המקשר תואם לאתר המקושר, או היו רוכשים קישורים עבור האתרים שקידמו, או שהיו עושים עסקת חבילה עם אתרים פרטניים.

 מישהו יכול להגיד לי היכן לפרסם

הגדילו לעשות כול אתרי המיידע, הלוחות, וכאלה שנתנו שירות של מציאת עסקים ונותני שירותים בספרים או בחוברות, והקימו אלפי אתרים על מנת שיוכלו לקדם את מנוע החיפוש של עצמם בתוך מנוע החיפוש הגדול אותו אנו מכירים.

 והנה, בשלוש שנים האחרונות, התחילו להגיע השינויים, ומנוע החיפוש השתכלל לרמה אליה רצה להגיע מלכתחילה "חווית משתמש ומענה ללקוח המחפש או שואל שאלה ספציפית או מחפש בעל מקצוע או שירות על מנת שיקבל את המענה הטוב ביותר והמלא ביותר לשאלתו תוך פרק זמן קצר מאד "אלפיות של שניות"

 כתוצאה משכלול זה ומהרצון כי הלקוחות יקבלו את מה שמגיע להם ואילו העסקים או השירותים אשר רצו להופיע בדפים הראשונים במנוע ישלמו למנוע החיפוש על הפרסום באמצעות תוכנית הפרסום ADWORDS, החלו להיזרק אחורה רחוק אל תוך דפי המיליון  אתרים שקודמו בצורה מלאכותית כאשר בעלי אתרים שילמו עשרות אלפי שקלים בעבור הקידום האורגני.

 היה מה שהיה, נוצלו  האופציות אשר היו קימות לקידום אורגני של אתרים, אבל לצערנו הרב עדיין ממשיכים מקדמי אתרים למכור ללקוחות "אשליות" "אשליות" שאני לא בטוח שניתן להבטיח עם המדיניות החדשה של מנוע החיפוש.

 כפי שציינתי בתחילת המאמר אני במשך שנתיים עוקב אחרי ההתפתחויות במנוע החיפוש והתחושה שלי שמי שמשקיע בקידום אורגני שם את כספו על קרן הצבי, אבל זו דעתי האישית בלבד מתוך היכרותי הנוקבת עם מנוע החיפוש.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן