האם כדאי להעסיק עובדים בשכר

הדרך לעצמאות כלכלית לעובד ולחסכון למעביד.

.
כן, אתם בטח תגידו לעצמכם "איזה מטורף רוצה שבאקלים העסקי הקיים אני יקים עסק" "הוא בטח מחפש לו עבודה לייעץ לעסקים ובגלל זה הוא מכריז את ההכרזה שבכותרת.

.
אז שלא

.
כולנו יודעים כי עולם התעסוקה הולך להשתנות דרמטית.
הדרמטיות כבר החלה לא היום זו תופעה שכבר קיימת כמה עשורים של שנים
אני יודע שזה מאד לא פוליטיקלי קורקט הדברים שאני הולך לכתוב עליהם עכשיו אבל המדיניות שקבעה "טבע" בגישה העסקית הטהורה היא לעשות את מה שנכון לחברה להצלתה תוך דריסה של כל אמות המידה שהכרנו בנושא העסקת עובדים" "טבע" עושה זאת עכשיו ורבים מהחברות בארץ ובעולם עשו זאת וימשיכו לעשות זאת ככל שהמגזר העסקי ילך ויצומצם, הטכנולוגיה והרובוטיקה תחליף כוח אדם, אסיה, המזרח, דרום אמריקה, הודו, ואפילו אפריקה תכנס לתחומים שעד היום היו מחוץ למשחק, חברות ומעסיקים יעדיפו להיעזר עם כוח אדם "במיקור חוץ" מאשר להחזיק עובדים כשכירים עם כל העלויות הסוציאליות והנלוות, ומעמד העובד השכיר הולך ונהיה פחות כדאי לעסק, שהרי "הנאמנות" ממזמן עפה ופרחה לה כנפיים גם עובד המוצא מקום עבודה יותר טוב מבחינתו "עוזב" וגם מעביד מוצא לעצמו פתרונות תעסוקתיים יותר זולים ומפטר עובדים קיימים.

קראו עוד: כללי ייסוד בניהול עסק 

.
דוגמה נוספת שאני רוצה להזכיר הינו נושא "הבנקים" ההולכים ומרחיבים את השירותים שלהם דרך מערכות האון ליין, סגירת סניפים, איחוד סניפים והתלבטות קשה בשינוי המודל העסקי והאסטרטגיה דבר שמביא לפיטורי עובדים ולהקטנת הצורך בעובדים שכירים.
זאת הסיבה שאני כמי שנותן ייעוץ עסקי מסתכל על העתיד הקרוב וחושב מה יכולה להיות אלטרנטיבה לאנשים שיצטרכו להמשיך ולהתקיים בתוך הציוויליזציה המציאותית שהולכת ומתבהרת יום אחרי יום בעולם העסקים השירותים והתעסוקה בכלל.
זה ברור שכבר היום אני ממליץ לעסקים, על מנת שיוכלו לשרוד, להתקיים ולהתפרנס לבצע שינויים דרמטיים בארגון מחדש של העסקים שלהם, ארגון מחדש בכדי לעמוד בתנאי השוק והתחרות שהשפע יצר לנו. אותו דבר אני רוצה להציע או לפחות לגרות את המוח האנושי בחשיבה ארוכת טווח מה כדאי לעשות.

.
המלצותיי כפי שאני רואה אותם לעובדים שכירים:

.
1. להפוך להיות עצמאי.
2. להמשיך לעסוק בתחום ההתמחות.
3. לבוא אל המעסיק ולבקש ממנו לעבוד כנגד חשבונית כפרילנס (מיקור חוץ)
4. מחיר השירות כמי שמנפיק חשבונית פטור או חשבונית מס למעביד יהיה פחות ממה שעולה לו העסקה של העובד בגישה של יחסי עובד מעביד. (מבחינת המעסיק זה כדאי עסקית מבחינת העובד נפתח לו עוד שוק שלם שהוא יכול לתת לו את שירותיו)
5.לאתר עסקים הזקוקים לשירות העובד ולעבוד גם מולם.
6. לפרסם את דבר השירותים ברשתות החברתיות או באמצעות קשרים, חברים, קולגות וכ"ד.
7. צריך לזכור כי פרסום יכול להיות חינם ויכול גם לעלות "אגורות" ברשתות החברתיות בעיקר.
8. לא לפחד לפתוח תיק במס הכנסה (הם לא יתנפלו עליך-תעבוד בצורה מסודרת כנגד חשבוניות ולא תהיה לך שום בעיה עם מס הכנסה (נתקלתי בהרבה יזמים שרוצים לפתוח עסק אבל בני משפחותיהם הוותיקים מפחידים אותם במילה "מס הכנסה" וזה טעות)
9. פוחד לזרוק את עצמך לבריכה, בקש מהמעביד שירשה לך לתת שירותים גם במקומות אחרים ואז אולי הכנסתך תהיה בטוחה ומה שיצטרף אליה הוא המוניטין שלך בקרב לקוחות אחרים אשר תמצא.

לסיכום

לעובדים שכירים אין היום "אזור נוחות"
אין עובד שכיר שיודע בדיוק מה הולך לעשות המעביד, העצות הנכונות שהוא מקבל, והחובה של המעסיק להקטין את ההוצאות שלו על מנת להישאר במשחק.
עסקים אשר יכולים להעסיק במיקור חוץ, יעשו כן.

על תגיד מחר מחרתיים חשוב/ חשבי על עתידך ועתיד משפחתך.

תוכלו לקרוא עוד מאמרים בנושא  דורון עמית 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן