בוא לא נפגש בבית המשפט

כל עסק שלישי נקלע היום לבעיות של תזרים מזומנים.
מאסתי במאמרי האחרונים לאורך העשור האחרון למנות את הסיבות המביאות עסקים למצבים של תזרים מזומנים שלישי, עובדה היא אחת "השינוי הדרמטי בעולם העסקי ממשיך לתת את אותותיו הן במגזר הציבורי, הבורסאי, העסקי וכ"ד.
במאמר זה אני רוצה להתייחס לצד המשפטי או יותר נכון לרפורמות והשינויים שהוכנסו בחוק ההוצאה לפועל כתוצאה מזרימת פתיחת התיקים בלשכת ההוצאה לפועל, בעלייה המטאורית של עסקים המבקשים פריסה רחבה לחובותיהם ובחברות ואנשים המבקשים בקשות לפשיטות רגל (הבקשות לפשיטות רגל גדלו בעשור האחרון במאות אחוזים)
כאשר נולדה הרפורמה החדשה בתחום תיקי פשיטות הרגל היא התבססה ע"י ועדת שרים ושופטי בית המשפט במינוח "שכתוצאה מזרם ההלוואות שהושטו על לקוחות עסקיים ופרטיים" התוצאה הייתה שיותר ויותר תיקים התווספו למעגל החייבים במדינת ישראל ומכאן נבעה הרפורמה אותה הציעה הועדה שהתקבלה ע"י כנ"ר הראשי הקודם מר דוד דאהן.+
יש בה ברפורמה הזאת הקלות לחייבים אך לא בכל המלצותיה אכן באה רפורמה זאת למען אותם אלה אשר כשלו עסקית ולא רק בגלל ניהולם את עסקיהם אלה גם לאור האקלים העסקי הנוראי אותה עוברת הציוויליזציה בעשורים האחרונים.
אני רוצה רק לציין את הקלות שניתן להיכנס להליך של פשיטת רגל מתוך מטרה ברורה של המחוקק כי "הליך פשיטת רגל" הינו הליך "סוכריה" לחייב מאחר ובתקופה קצובה הוא יכול להיפרד מכל חובותיו, לתת את כל רכושו (הכול) להישאר ערום ועריה, ללא יכולת לפעול באופן עצמאי בתקופת פשיטת הרגל וכל זאת במטרה שיחזור לאחר קבלת ההפטר להליך חיים טבעי, יוצר מבלי שיפול נטל על אוצרות המדינה.
אך לצער רבים כאשר אדם נכנס להליך של פשיטת רגל, מוסר את כל רכושו, מתנתק מעצמאותו, ממלא את מחויבותו ומקבל את ההפטר הנדרש אזי אין הוא יכול לחזור לחיים רגילים כי כל המערכות הפיננסיות במדינת ישראל דוחות אותו מכל בקשה אשר יבקש וכך הוא מוצא את עצמו ללא יכולת שלא ליפול על הקופה הציבורית כי המגזר הפרטי "מחק אותו מאדם שיכול לקבל אשראי, כרטיס אשראי, שיק, משכנתא, הלוואה, או כל פעולה רגילה של אזרח מן השורה.+
למה אנו מגיעים לכל זה 
+שוב לא אחזור לכל המניעים שמביאים אותנו לתזרים מזומנים קשה או לחוסר רווח בעסק היוצר את התזרים הקשה ביחד עם החזר ההלוואות שלקחנו לכיסוי המכירות שאנו לא מוכרים.
+אילו היינו יכולים להגיע להסדרים "נוחים" לא מחויבים (הווה אומר אם יכולנו לפרק חוב ל-24 תשלומים במקום 12 תשלומים אצל הספק שלנו) כמובן מתוך ידיעה ב-80% שלאחר שנעשה תכנית עסקית לעצמנו נהיה בטוחים בהחזר, הרי הדבר לא היה מכניס אותנו למפתני ההוצאה לפועל, אך מאחר ולהרבה ספקים יש את נשק יום הדין דהיינו הכנסת תיקים להוצאה לפועל אם הטלת עיקולים, ובכדי להשביע את רעבונם של חלק מעורכי הדין הרעבים לכל מקרה שכזה ההינו יכולים להמשיך ולעבוד אם הספק (גם בתשלום מזומן) היינו משלמים את חובנו מבלי ללחוץ על העסק, והיינו חוסכים את ההוצאות והעמלות שייגבו מאתנו עורכי הדין המורעבים וכולם היו נהנים.
+אני כבר לא רוצה מלהזכיר כמה בעלי עסקים לא מתמצאים בנושא החוקים, או הסעדים העומדים לטובתו ולכן בקבלת הפנייה הראשונה מטעם ההוצאה לפועל ידיו רועדות, כלי מלאכתו נופל מידיו, ומרגע זה ראשו עסוק רק בזה. ואם ראשו עסוק רק בזה? ברור איזה יחס מקבל העסק ממנהלו. "השבתה"
+במאמר מוסגר יש היום גישה של בתי המשפט לשלוח כל תביעה לפני שהוא מגיע לבית המשפט להליך של "גישור" לא מחייב את הצדדים.
שלוש הערות יש לי בנושא:
+.כבר בתהליך זה הצדדים הוציאו כסף, איסוף החומר, תשלום למומחה, איסוף ראיות, וכמובן תשלום לעו"ד.
+.מאחר ואנו יודעים איך נכנסים לבית המשפט אבל בפירוש לא יודעים איך יוצאים ממנו אני מביא כאן 2 המלצות:
+הראשונה בזמן הפניה לעורך הדין קבעו שכר לנושא עד הגישור.
+נסו לסגור את הנושא כבר בהליך הגישור "על תכנסו לבית המשפט לא רוצים אתכם שם".
המלצות
בואו נסתכל רגע על העסק כעסק שעובד, עסק שמכניס כסף עסק מתפקד אם בעיות או ללא בעיות זה לא משנה כרגע, בעלי עסקים ספק ללקוח או נותן שירותים ללקוח על תרוצו ישר לפי צו האגו שלכם או כעסכם המידי על שלקוח לא שילם או חזר לו תשלום, בואו קודם בגישה של "לפתור את הסוגיה" נסו בכול כוככם 2 הצדדים לראות את הצד הנגדי ולבוא מטעמו, ריצה לבית המשפט תוציא ממכם כספים מיותרים, לא בטוח שתצליחו לגבות את כספיכם וכל צעד כזה רק מגדיל את ההפסד וההוצאה שלכם כאשר ממול אתם יכולים רק להרוויח, להבין את הצד החייב, ללכת לקראתו, להמשיך למכור לו בתנאים אחרים על מנת לא להגדיל את אובליגו, כאשר בתהליך זה אתם יודעים שאתם לא מפסידים.
בתי המשפט "לא רוצים אותנו" הם מלאים עד 0 מקום, הדיונים לא ענייניים, שופטים לא אמורים לדעת את המקצוע שלכם ועד שאתם מספרים לו בכתובים, בהוכחות, בדוגמאות, בהקלטות, בחוות דעת, עדיין לא הגעתם לסיפוק תאוותכם. וותרו על האגו! זו ההמלצה הכי טובה שאני כיועץ עסקי עם המון שעות בית משפט יכול להמליץ לכם.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן