אסור למכור בזול

האם באמת מכירה בזול היא תשובה לתחרות.

האם אנו יכולים למכור מתחת למחיר העלות.

מהו הסוד העומד מאחורי החברות או העסקים שמוכרים מתחת למחיר

איך זה חברות מוכרות מוצרים מתחת לעלוותם

מהו הסוד, או מה הטקטיקה כאן.

מאחר ואנו  יודעים כי אפקט הסופרמרקט נגמר. מאחר והצרכן הישראלי יבקר ב-5 מרכולים בכדי לרכוש בכול מרכול את מוצר המבצע שלו, קשה לי כ-יועץ עסקי להבין מהי האסטרטגיה או הטקטיקה של מלחמת המחירים בתחום המזון, התחום הקמעונאי.

האם זה חוסר האכפתיות בחזקת "תמות נפשי עם פלישתים" שהרי מדובר בחברות ציבוריות המנפיקות אגרות חוב לציבור או לקרנות הפנסיה ומקסימום בסופו של יום האזרח ישלם את המחיר? האם התנהלות בלתי אחראית זו אכן יכולה להחזיק מים?

חברות עסקיות אסור שימכרו בהפסד, אם האסטרטגיה של חברות המרכולים היא ההנחה כי לקוח שיכנס לרכוש את המוצר הזול יקנה גם מוצרים יקרים יותר, אזי כפי שכבר אמרתי בפתיח התשובה היא שלילית. (אנשים ולקוחות חכמים בודקים עלות של כול מוצר ומאחר ובקילומטר מרובע נמצאים כול רשתות המרכולים אזי המעבר בין מרכול למרכול הוא רק עניין של הליכה כמה צעדים ברגל).

חשוב שנזכור ציבור הצרכנים כי את המלחמה של המרכולים אנו נשלם בסופו של דבר.

חייבים לזכור בעולם העסקים כי למכור בהפסד-כמוהו כגזר דין מוות למוכר.

בואו ניקח דוגמא נוספת:

לפני מספר חודשים התפרסמו להם מודעות ענק כי רשת קטנה אך ותיקה של מכשירי חשמל לביית זכתה במיקום ראשון במחיר של מרבית מוצרי הבית הלבנים כולל מכשירי החשמל הבידוריים. למעשה נצחה הרשת את כול הרשתות הגדולות והפרוסות ברחבי מרכזי הקניות בארץ וניצחה אותם במחיר יותר נמוך. החשיבה ההגיונית הייתה מאחר והרשת הקטנה לא סוחבת על עצמה הוצאות של עלויות גבוהות אזי היא יכולה לנצח במחיר וזה ההיגיון שעמד מאחורי מסקנה זאת.

לא עברו מספר חודשים והתגלה כי הרשת הקטנה עסקה גם ביבוא אישי של מוצרי חשמל ביתיים יבוא אשר מקטין את המיסוי על מוצרי חשמל ב–30%.

לפי החשד שעלה ע"י רשות המיסים הרי שהיבוא האישי התגלה כיבוא עסקי אשר חסך לרשת את ה-30% ואפשר לה לפרסם את הרשת כרשת המוכרת את מוצרי החשמל במחיר נמוך. מה שהקפיץ את רף המכירות של העסק.

עסקים בישראל, גדולים כ-קטנים, חייבים להפנים כי טריקים ושטיקים לא יכולים להיעשות במצב תחרות כפי שקיים בארץ. כאשר עשרות ומאות משווקים מוכרים את אותם מוצרים, ופתאום קם לו ברווזון ששובר את השוק. מיד שאר המתחרים מכניסים את אפם לבחון הכיצד? ומכאן ההלשנה והדרך לסגור את המתחרה קצרה עד קצרה מאד. (אנו מדינה קטנה).

כן, אפשר להתחרות, אפשר להתחרות וגם להרוויח, לא צריך להוריד מחירים בכדי להתחרות ולהרוויח, לשרוד ולהתקיים. יש עוד הרבה שיטות ניהוליות ושיווקיות על מנת שעסק יהיה רווחי ומבודל. (קחו לדוגמא את כול מוכרי שעוני היוקרה בישראל( ראו איך שוק שלא מוריד מחירים אצל הרשתות הגדולות כמו "שטרן" "פדני" ) למרות שהסלולר משמש כשעון לכול דבר ועניין הצליחו הרשתות הגדולות בתחום לתת ערך ממשי למוצר שלהם ולגרום לאנשים לרכוש את מוצריהם. ואני יכול להביא עוד הרבה דוגמאות איך ניתן לתת ערך למוצר ולא מחיר.

בזמן נתון שבו נמצאים היום העסקים בישראל, אני ימליץ לבעלי עסקים להתמקד באיכות ולא בכמות. במחיר אף אחד לא ינצח, כי מחיר זאת תחרות אבודה מראש. עדיף לעסק להפסיד לקוחות ולהתרכז במכירת הערך של המוצר שלו. מכירת הערך ראשית תקטין את העלויות של העסק ומצד שני תגרום רווחיות לעסק.

כן, אני מבין, יש עסקים שכבר נכנסו למערבולת של המחיר, והיום אם פתאום יקבלו החלטה גורפת זאת תזרים המזומנים שלהם יקרוס כי הם עבדו על גלגול ולא על רווח, כן אני מודע גם לזה, אבל אני טוען שצריך לעצור את הגלגל כאן ועכשיו למען שהעסק לא ימצא את עצמו עוד זמן קצר במסדרונות ההוצאה לפועל בעירו.

אני מציע לעסקים, פנו ליועץ עסקי ומלווה חברות, היעזרו בשירותיו, כגורם חיצוני יש ליועץ כזה הרבה מה לתרום לפעילות שלכם, יועץ עסקי ומלווה הוא לא הוצאה הוא הכנסה. זכרו זאת

מבקשים להמשיך את השיחה

התקשרו עם דורון עמית

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן