אסור לחשוש מפתיחת עסק חדש

כמה מאכזב ללמוד את הסקר האחרון של ארגון GME המצביע כי 40% מהצעירים בישראל בגילאים עד 34 היו מאד רוצים להקים עסקים משל עצמם אבל רק 20% ינסו את מזלם כי האחרים פוחדים מכישלון.           

מדוע זה קורה?

מדוע חברה טובים אשר מכריזים כי הקמת עסק עצמאי זו הזדמנות פז לטפס בסולם המעמד החברתי, הרווחה, העצמאות, כאלה שעוברים צבא ולוקחים סיכון חייהם למען המדינה, מפחדים מכישלון בעסקים ולפיכך לא מגשימים את החלום שלהם לפתוח עסק משל עצמם או עם שותפים וזאת למרות העובדה כי לסקר השיבו 63% שטענו כי הקמת עסק תציב אותם ברמה גבוהה בתחומי  הקרירה טוב יותר, מצב סוציואקונומי גבוהה יותר, מובילות חברתית גבוהה, סטטוס חברתי גבוהה, וכ"ד.

 מצא את ההבדל בין ייעוץ עסקי לליווי עסקי 

כמי שנותן ייעוץ עסקי ומשמש כ יועץ עסקי ליזמים מתחילים, עסקים בהקמה,  אני מוצא את הבעיה  העיקרית בנתון הגבוהה שגילה הסקר בו,  כי 55% מאלה שרוצים לפתוח עסקים באים דווקא ממעמד הביניים, ומאחר וביתם היה ביית של אנשים שכירים אשר הרוויחו את משכורתם מלהיות שכירים, ולא לקחו סיכונים, אזי  מצד אחד אין לאותם יזמים  הכשרה או מישהו שיתמוך בהם מבית, וב-DNA שלהם  אין את המושג של "מה זה עצמאי" שהרי בטח שמעו בבית שהכי טוב זה להיות שכיר, עם משכורת בטוחה, ללא דאגות וכ"ד. לעומת זאת דווקא בגלל שהם באו מביית של שכירים התשוקה שלהם לשנות פוזיציה ולהיות בעמדה של אחרים גבוהה.

 השאלה הנשאלת היא איך מגשרים על הפער הזה, איך גורמים לכאלה שמאד רוצים להקים עסקים, ואפילו יש בידם מיזמים מוצלחים ורעיונות טובים, אך החשש וחוסר הניסיון הם אלה שמונעים מעצמם להגיע ולממש את רצונם.

 כולנו מכירים את נושא "מיקור החוץ" נושא שמשתרש בכלכלה שלנו השכם והערב מ-משרדי ממשלה ועד חברות פרטיות וציבוריות, מ-סגירת מפעלים והעברת הייצור למיקור חוץ בארצות ערב והמזרח.

 מיקור חוץ הינו ההמצאה של המאה הזאת ואנו מרגישים אותה ביום יום, אותו דבר לגבי יועצים חיצוניים לחברות או לעסקים, יועצים אשר יכולים להבטיח (לא להתחייב) כי כול אדם שרוצה להקים עסק או מיזם משלו יקבל ייעוץ וליווי עסקי על מנת שיקצר את המהלכים ויביא אותו יותר מהר עם פחות הפסדים לחצות את המטרה ולהמשיך קדימה וימנע ממנו טעויות אקוטיות העוברות על כול עסק חדש או קיים.

 מניסיון עם יזמים צעירים וחדשים אני מוצא פתיחות גבוהה, הקשבה, הבנה, הגיון בריא דבר אשר מוביל יזמים צעירים אל תוך ה"בלגן" העסקי אבל חמושים ומלווים ביועצים ומלווים מתאימים. אם אותו אחוז של יזמים אשר חוששים מהכישלון וגם אלה הבטוחים כי לא יכשלו ייעזרו במלווים מקצועיים תחת הכותרת "מיקור חוץ" אזי הסיכוי שלהם להיכשל נמוך מאד.

 אני מסכים עם החשש של כול יזם, או כול בעל עסק קיים, עסקים זה סיכוי מול סיכון, ולהיות בעל עסק או מנהל עסק זה הליכה זעירה בן הטיפות והשבילים כאשר על כול פינת רחוב אורבת הסכנה לקיום עסקך. כול מה שנראה ליזם חדש או בעל עסק קיים לא אפשרי, אכן אפשרי.

 לפיכך, המלצתי ליזמים צעירים וכאלה שמעוניינים לפתוח עסקים, עשו זאת בדרך נכונה ומקצועית, קחו עליכם סיכון, אבל למדו להקטין את הסיכון.  

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן