אם הבנק אומר כך האם נקח או נברח

אם הבנק אומר כך האם ניקח או נוותר?

בואו נתאר מצב שבטח כולנו יודעים אותו. היציבות העסקית ממזמן איבדה את צורתה, יום העסק יכול להיות ככה וים הוא יכול להיות כך, ההשתנות בעסק שלנו שקוראת כתוצאה מתחרות, משפע, מהורדת מחירים, מעליות ומורדות בתקופות המכירה (סופי שבוע, חגים, וחופשים) ועכשיו גם בפתיחת השוק הגלובלי האחד באתרי אינטרנט השולחים  מאות אלפי חבילות ללקוחות בישראל והשערים  הפתוחים של התעופה האזרחית בה אלפים נוסעים מפעם אחת  ועד חמש פעמים בשנה לחו"ל ושם מבצעים את קניתם קניות אשר מפחיתות מכירות בשוק הישראלי.

מצבים אלה יוצרים לעסקים חורים בתזרים המזומנים ויש כאלה עסקים אשר לא יכולים למדוד או לחזות זאת מאחר וההסתמכות על רוכשים קבועים (או לקוחות שבויים עבר חלף לו מהעולם בעידן האינטרנט ומנועי החיפוש)

המאמר הזה מדבר על לקוחות עם הכנסה רציפה, ירידה או עליה בהכנסות בהתאם להשתנות הדרמטית שיכולה לקרות בשוק שהעסק או החברה עוסקת בו שלא לדבר על מצבים של מלחמה או מבצע המשתקים את המסחר כולו.

לקוחות, אשא שומרים קשר עם הבנק ואני ממליץ בחום רב ליצור קשר טוב אם הבנק (לעדכן אותו בשוטף,  להודיע לו מראש על חריגות, להלוות כספים לתקופות קצרות לפי הצורך ולהחזיר בזמן, לעמוד במסגרות ובכלל לתת לבנק את התחושה שהוא שותף שלך ולהיות כמה שיותר  שקוף עם הבנקים) לבנות מערכת יחסים טובה אם הבנק נותנת יתרון מאד גדול ללקוח שלא יודע מתי הוא יזדקק לבנק למרות שאולי היום החשבונות שלו ב-+ והוא לא נזקק לו. הפעם הראשונה תגיע אני מבטיח לכם.

קראו למה הבנק לא נותן לי הלוואה

כמי שעוסק בייעוץ עסקי ומבין כי לא ניתן לקיים מערכת עסקית ללא בנק ומאחר והמושג בנק הוא חנות לממכר כסף (זה הרי המודל העסקי של הבנק) אז כמו "שהעגל רוצה לינוק כך הפרה רוצה להיניק" כך גם הבנק רוצה למכור את כספו ויש פעמים כאשר נדלקת מנורה ירוקה במחשב של הבנק על החשבונות הטובים מתקשרים אלה אל הלקוח ומציעים לו הלוואה בשם X כמו שקורה במספר בנקים כאשר הלקוח נכנס לחשבון הוא מגלה כי עומדת ומזומנה לו הלוואה.

יהיו כאלה מבין הלקוחות שיקפצו על ההלוואה ויהיו כאלה שיגידו "מה סתם לשלם ריבית" וכאן אני נכנס עם ההמלצה שלי שכל עוד שהבנק מציע לנו הלוואה "עסקית כמובן" עלינו לקחת והיה ואנו לא צריכים אותה לאותו רגע נשמור אותה לעת צורך. בדרך כלל שהבנק מציע לך הלוואה הריבית היא די סבירה כאשר אתה בא לבנק ומבקש הלוואה זו לא אותה ריבית כמו שהבנק הציע לך.

אנשים המנהלים עסקים לא צריכים לחשוב על הרגע, הם חייבים לקחת כל מקרה או סיכון כאפשרי, ולכן עם הבנק אומר להם כן עדיף שייקחו וישמרו לבלתי נודע כי עסקים זה נדנדה כולל עסקים יציבים פעם למטה ופעם למעלה.

מניסיון שלי עם המערכת הבנקאית הן כעצמאי והן כמלווה לקוחות עסקים חייבים שיהיו מרופדים בכסף לשעת הצורך בפרט במצב שוק כל כך מתנדנד בו אנו נמצאים כעת.

 

399635_10151170498928447_1634468737_n

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן