איך נתמודד מול מתחרים בגבורה

ניהול עסקים בדק ביית

בדיוק כמו שנשות ישראל הופכות את הבית לקראת חג הפסח, משנות, מוסיפות, רוכשות מוצרים חדשים, משפצים וכ"ד כך צריכים לעשות בדק ביית בעסקים וחברות.

לא, אני לא ממליץ לעשות זאת כל חודש אבל אני בהחלט חושב שבתנודות העסקיות הקיימות היום בעולם העסקים הרי ששינוי האסטרטגיה או הטקטיקה מדי פעם היא מחובת המציאות.

אז למה בדיוק אנו מחויבים לעשות זאת

  1. ההשתטויות בשוק הייעודי של העסק מקבלים תפניות מדי יום בימו בתחום התחרות, המחירים, כניסת מתחרים חדשים לשוק, פתיחת קטגוריות נושקות למוצרים הנמכרים, הרחבת רצפת המכירה ואולי רגולציה.
  2. כל הפרמטרים שציינתי בסעיף 1 הם ברי השפעה מידיים או ארוכי תווך היכולים להשפיע על פעילות העסק ולכן אסור להשאיר אלמנטים אלה פתוחים.
  3. בזמנו ואפילו עד היום חברות אשר חוזות סכנה כאשר עסק חדש נפתח בתחום תעסוקת העסק הקיים, או מוצר חדש מאיים על מוצרי העסק הקיים היה העסק הקיים רוכש את העסק החדש וזאת על מנת למנוע מהעסק הקיים ירידת מכירות, תחרות על המחיר, והתגוששות במלחמת הורדת מחיר (שהייתה טובה ללקוח בלבד) אבל עמדה בסכנה גדולה מאד בהישרדותם של שני הספקים.
  4. היום בגלל מבול העסקים שנפתח, המזרח שמשתלת על השווקים, הקושי בלחבר בין 2 עסקים או לרכוש עסק מתחרה הולך ונחלש כי מיד עסק שלישי ורביעי נפתח בתחום.

קראו: כל תזוזה בעסק היא הוצאה

אם כן מהי הדרך הנכונה להתמודד מול מחירים של מתחרים ותחרות בכלל

א.         אסטרטגיה1 שינוי האסטרטגיה בעיקר בתהליכי המכירה והשיווק והתאמת כוח האדם לפעולה זאת, זה לא אומר שצריך להוסיף עוח אדם זה אומר שצריך להשתמש בכוח האדם הקיים על מנת להרחיב את נפח התפעול מול הלקוח. (יותר שירות, יותר תשומת לב,)

ב.         בחינה של הכנסת מוצרים סינרגטיים לרצפת המכירה של העסק (כפי שהתחילו בכך רשתות המזון, חנויות אופי דיפו ואחרים, אשר הכניסו למעגל המוצרים שלהם מוצרים לא קשורים לענף שהם ממותגים בו.

ג.          הכנסת מגוון רחב יותר של ספקים בתחום עיסוק העסק תוך מתן אפשרות להציע ללקוח תחרות העונה למתחרים אשר צצו או החלו למכור מוצרים/שירותים הדומים למוצרי העסק.

ד.         יצירת ביקוש: לגרום לעסק לפרסם את מוצריו באזורים מוגדרים (מעל ראשם של הלקוחות) על מנת לדרוש צריכה למוצרים של העסק.

ה.         להשתמש בטקטיקה של פרסום דיגיטלי אזורי דבר אשר עלותו זולה והאפקטיביות באזור גבוהה.

ו.          לחלק עלונים כמו (שופרסל, סופר פארם, ואחרים (לא פלאיירים דף אחד A-5 אלה כאלה המודפסים ברוטציה ומהווים כהן עיתון או פליירים מכובדים המתאימים לרשתות) המחיר הוא לא היסטרי, ניתן להדפיס כמות כדולה וזה מרים את העסק גבוה מאד מול מתחריו.

כל אלמנט הקשור באסטרטגיה יש לו כוון ומטרה, ולכן אנו צריכים להגדיר את המטרה שלנו לאן אנו רוצים להגיע, פעילות "מותגית" נוסחת בלקוח בטחון כי אכן מדובר בעסק שהוא מוביל בתחומו במגזר הארצי או המקומי אבל הוא עסק מוביל.

האם יש לטפל רק בתחום השיווק?

  1. לא
  2. חובה לדאוג גם לתזרים מזומנים לצורך פעילות זאת, אפשרי לקבל הלוואה ייעודית לעלות השינוי אם זה בבנקים, או בהלוואות חיצוניות או הלוואות חברתיות ומי שעדיין לא קיבל הלוואה ממוסדות המדינה עדיף שיחשוב על כך.
  3. יש לבדוק שוב את כוח האדם בעסק ולהטיל מטלות נוספות בהתאם לאסטרטגיה שנקבעה לעובדים קיימים, עדיף לא להוסיף למערכת ולהכביד על הרצון למכירה ע"י הוספת עלויות עובדים (היום בגלל החוקים הסוציאליים עלויות העסקה הם גבוהות מאד)

סיכום והמלצות  

היום יותר מתמיד אנו צריכים להיות ערים מה קורה אצלנו בעסק ועוד יותר ערניים מה קורה אצל המתחרים שלנו, פעם לא ייחסנו חשיבות למה שקורה אצל השני ומאחר והיינו בארבעה עשורים אשר הטכנולוגיה והשינוי פרצו איבדנו את עסקנו "כי לא היינו ערניים" היום אסור שתופעה כזאת תקרה, הערנות מחייבת אותנו להיות כל רגע עם יד על הדופק ולא להחליט שהיכולת היחידה להתחרות במתחרה זה באמצעות מחיר.

עסק שחושב שהכלי היחידי להתקיים ולהתחרות זה בהורדה של מחיר טועה טעות חמורה עד כדי כך שעסקים קורסים כאשר את מקטינים את הרווח שלהם ובפרט שגם לא טיפלו בסעיף ההוצאות שלהם.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי מלחמה במחיר יכולה להיות רק בצמצום והקטנת העלויות הן מבחינה גולמית והן מבחינה תפעולית, אז, אזי ניתן לבחון ירידה של מחיר לקו מסוים אך לא מעבר לזה.

יש עוד הרבה טקטיקות שאפשר להתחרות ולא במחיר.

576987_428266843877004_1842372426_n

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן