היזהרו ממוקשים!
סף הכניסה הנמוך לעסקים בישראל הוא כל כך נמוך עד שיזם פותח עסק בתחום מסוים מיד אחריו צצות כמו פטריות עסקים דומים שכבר מראש מקטינים דרמטית את פעילותם של העסקים הקודמים בתחום.
שימו לב שזה קורא בכל תחום אפשרי מחנויות הסלולר שצצו כמו פטריות אחרי הגשם ועד חנויות לדיו ומדפסות שהופיעו בכל פינה אך כתוצאה מהריבוי 80% מהם נעלמו זה עובר לכל מיני יועצים בכל מיני קטגוריות כולל הקטגוריה שלנו הלוא היא ייעוץ עסקי בה כל אדם שלישי שהיה מנהל, מהנדס, כלכלן, סוכן ביטוח או כוכב ראליטי הופך להיות יועץ עסקי.
למה הקדמתי ומדוע אני כותב מאמר זה.
כמי שחי את עולם העסקים 50 שנה אני נדהם לראות עדיין את השרלטנות השולטת במגוון תחומים, למרות כל תכניות התחקירים בכל הערוצים אנשים עדיין זמינים לאוותם אלה המציעים את מרכולתם כאשר ההבטחות הם לא הגיוניות אבל לקיחת הכסף מתבצע גם מתבצע.
אני מבקש לפרוס בפניכם את נושא הפרסום באינטרנט של עסקכם.
לפני שאני מתחיל בתזה שלי חשוב לי גם שתקראו מאמר מצ"ב (לחצו על הקישור)
90% מבעלי העסקים בישראל חסרים את הדבר האחד החשוב ביותר בשיווק ומכירות והוא שופרות הפרסום, יצרן בגדים בישראל לא יכול לפרסם במדיות המרכזיות כפי שמפרסמים הרשתות הגדולות הישראליות ואלה המגיעים מחו"ל. (מצב זה יוצר איפה ואיפה ואינו מאפשר ליצרנים טובים להתקיים)
אם עד לפני עשור היו ליצרנים כלי פרסום בעיתונות, בלוחות, במגזינים (שגם הם לא היו זולים) אזי יש ליצרנים אלה את התקווה של פרסום בעולם האינטרנט.
עוד באתר מאמרים בתחום העסקים
נוצר מצב שהמצגים המוצעים ע"י מקדמי האתרים ועושי הפרסום באינטרנט מפיחים תקווה מחודשת אצל מגוון רב של עסקים המבינים כי האינטרנט פועל לטובתם ועוד ההבטחות אשר מבטיחים להם אלה העוסקים בשוק זה רק מדברנים את העסקים לצאת, להשקיע ולפרסם.
כמו שתקראו בכתבה המצורפת הדבר לא כל כך פשוט ויש בו מין האחיזה במציאות מדומה. שהרי כל אחד יודע שהאינטרנט זה כלי הפרסום החם אבל לא כולם מבינים שבכדי לקבל תוצאות מזעריות יש להשקיע הון עתק של כסף.
נכון, יש דברים שלא ניתן לפרסם באינטרנט, גם הרשתות הגדולות בארץ ובעולם מפרסמים באינטרנט ומוכרים באינטרנט (ראו את אמזון עם 52% מכירה באינטרנט) אבל מה לנו העסקים הקטנים והרייטינג של "אמזון"
אם אני מנסה לתרגם את הפעילות הזאת למונחים של השרלטנות אני מוצא שגם בתחום זה האינטרנט הפך להיות לפיתיון להרבה מאד עסקים אשר המכירות שלהם "תקועות" וכל הסיסמאות החכמות המוצעות להם באינטרנט רק גורמות להם להפסיד כסף ולא להביא עוד לקוחות לעסק.
חשוב לציין: לא לכל עסק מתאים תמהיל כזה או אחר בעולם האינטרנט.
- יש קטגוריות שאנשים מחפשים בגוגל (אתם צריכים להיות שם)
- יש קטגוריות אשר אתר האינטרנט משמש קטלוג והלקוחות מזמינים דרכו.
- יש קטגוריות של אתרי תדמית משם לומד הלקוח על מהות השירות איכותו ומקצועיותו,
למעשה הפרסום הנכון ביותר בתחום האינטרנט זה מערכת הפרסום של גוגל אשר מביאה את הפרסום ללקוח בזמן שהוא מחפש אותו, גם שם עד ביצוע הרכישה לוקח זמן וזה תלוי בהרבה פרמטרים, ועד שלא נשלף כרטיס אשראי או תשלום אזי אין מכירה.
אני יכול להמליץ רק על מנוע חיפוש של "גוגל" כפתרון חלקי אבל מועיל למכירות שלנו.
ברור הוא כי גם עסקים קטנים יכולים לעשות קמפיין כמו הגדולים רק בתקציב הרבה יותר נמוך ובעזרה ושילוב של מספר כלים פרסומיים.
חברי בעלי העסקים, אם לא נפתח את הראש, אם לא נטמיע שיטות, אם לא נמציא את עצמנו כל יום מחדש אנו פשוט "נעלם" כאשר כל מוכרי החלומות לכם יתאשרו על חשבונכם.
מאמר זה אינו מכליל או מאשים הוא משקף מציאות הנגלה לעיין
בהצלחה
אם מצאתם טעות בכתבה אנא כתבו לנו