שנו אסטרטגיה לפני שיהיה מאוחר

את המאמר הזה כתבתי בהשראת הכתבה המצורפת מטה בקישור."המסעדה"
למעשה מה שאני בא לבשר או להתריע בפני עסקים קיימים, ובאמת לא משנה במה הם עוסקים או מה גדלם עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה, חברה ציבורית עמותה או ארגון כולם חייבים "אם לא עשו עד עכשיו" לבצע רה ארגון בעסק שלהם.
אנחנו כבר יודעים שבעשור הקרוב אם לא במחציתו אחוזים נכרים מהפעילות העסקית בתחום הקמעונאות, השירותים, התעשייה (מה שכבר נשאר ממנה בארץ ישראל) התחבורה, המסעדנות, והרבה ממה שאנו עושים היום יקבלו תפנית חדה מאד והרבה עסקים ועובדים ימצאו "גן סגור" הווה אומר לא תהיה תוחלת למוצרים או השירותים שהם מייצגים.
בדיוק כמו במאמר שצרפתי "נושא המסעדה" כאשר המסעדן מספר שכול התכניות העסקיות שעשה, כל מה שתכנן, כול מה שהכתיב לו את מסלול העסק שלו היה כלא היה כלום, הכול השתנה, הכול התהפך מה שהוא מצא את עצמו עובד בשביל להוציא את "ההוצאות" וגם זה בקושי.
אותו דבר קורה כמעט בכול סקטור, ומפיל ארצה עסקים/תעשיות/ושירותים שעד אתמול היו חיוניים ונדרשים ואילו עכשיו את תחנת המוניות החליפה האפליקציה, את שומרי החניון החליפה הטכנולוגיה, את העומדים ליד מכונות הייצור החליף הרובוט, את ייצור כרטיס הביקור החליפה שוב האפליקציה, וכך אני יכול למנות עוד אלפי קטגוריות שהוחלפו על ידי הטכנולוגיה או שלא נצרכים יותר בגלל אותה טכנולוגיה.
אפילו את האינסטלטור שנקרא לפתוח סתימה מחליף מוצר שמקבל בתקופה האחרונה במה המייתרת את הקריאה הנואשת לאינסטלטור לפתיחת הצנרת.
לפיכך, עסקים או חברות חפצות חיים, כולל נותני השירותים עורכי דין, מנהלי חשבונות, סוכני ביטוח, מרפאים למינם, ובכלל כל הצד התעסוקתי הכולל גם איגודים, עמותות, ארגונים, בתי בידור, היכלי תרבות וכל מי שידו נוגע בכסף "חייבים לעשות שינוי ולהכין את עצמם לקראת הבאות" וכאשר אני אומר הבאות "לא ירחק היום שהאוטובוס והרכבת והמונית" תיסע ללא נהג ואז גם הנהגים יהיו מיותרים. כן, זאת המציאות שאנו חיים ונחייה בה. מי שבנה את המכונה/הטכנולוגיה לא חשב על הנהג שמרוויח את פרנסתו מנהיגה…
מה עושות חברות
דוגמא אחת טובה לתת על מה שעושה בכוון "שופרסל" החברה הזאת מתפתחת ומתקדמת בחוכמה רבה כאשר היא מרחיבה מדי יום ביומו את רצפת המכירה שלה, מרחיבה את שירותי הקנייה באינטרנט, נגישה יותר ללקוחות הקצה, מנפיקה כרטיס מועדון, נכנסת לתחומים נוספים גלויים או לא גלויים של "המותג" ולאחרונה נכנסת גם לתחום ההלוואות (לא עלינו עוד מכבש שיציע לנו הלוואות ואנחנו נתפתה לקחת)
תארו לכם סצנריו שלקוח עומד בקופה, קונה קנייה גדולה, והקופאית בזמן הכי קריטי של האדם "הוצאת כסף מהכיס" היא אומרת לו אין צורך אתה לא צריך לשלם לי אני ישלם לך…קח הלוואה…אדיר… פסיכולוגיה שיווקית ענקית.
וזה בדיוק מה שיקרה, זה השלב הבא של הצרכנות, להכניס את הלקוח לחובות, למכור לו בנקודות הרגישות ולחייב אותו "כאילו" הוא לא מרגיש.

קראו עוד על אסטרטגיה עסקית
מה שאני ממליץ לעסקים וחברות לעשות:
1. לצאת מהקופסה.
2. לחשוב אחרת.
3. לא כולם יכולים להיות "שופרסל" המזומנים שבידיים שלהם לא יכולות להיות בכל עסק.
4. צריך למצוא את נקודת התורפה אצל הלקוח. ולהכות בה. אנו עולם של שיווק.
5. חייבים להתאים את אתר האינטרנט לאתר של קניות גם היא זה עדיין לא מצדיק, כמובן לעסקים שיש להם את ההון להשקיע באתר אינטרנט מכירתי.
6. חברות חייבות יועץ אסטרטגי וארגוני להפוך את העסק שלהם לעסק ממשיך.
7. אין דבר כזה בעסק בריא או כזה שמתחיל להתנדנד שלא ניתן לחולל בו פלאים ולהחזיר אותו לקדמת הבמה. רק צריך לרצות ולהאמין.

אני נתקל בהרבה מאד עסקים וחברות שמאמינים שהם יחיו לאורך כל חייהם. "טעות" תסתכלו אחורה!!! (יש כבר תור בלשכת כונס הנכסים הרשמי לקבלת אישור לפשיטת רגל)

להמלצות ומאמרים נוספים לחצו על הקישור

לקריאת הכתבה על המסעדה לחצו בקישור

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו