077-2014-553 ✆ לקביעת פגישת היכרות ובירורים חייג/י:

שיווק מכירות

אם מרכזים את פעילות השיווק, הפרסום, והמכירות של העסקים בישראל, חייבים לחשוב אחרת ממה שחשבנו עד היום. עסקים נוטים לבלבל בין שלושת הפעילויות קרי שיווק, פרסום, ומכירות, ועושים בלבול משווע בין התחומים.

 

המטרה היחידה שצריכה להיות לנגד ענינו היא מכירות. כאשר נושא השיווק קרי מודלים אקדמאים שיווקיים, נשארו בגדר מודלים בלבד ולא משקפים כלל ועיקר את התקופה הנוכחית. אם פעם היינו קושרים את נושא השיווק ביחד עם תמהיל הפרסום, הרי שהיום הפרסום "נעלם מענינו" בחזקת "מרוב עצים לא רואים את היער" בני האנוש לא רואים את הפרסום, הוא קופץ להם מכול כוון אפשרי, מהשירותים, מהסמארטפון, מהמחשב, בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות, במקומונים, בדפים שנופלים מעיתון, בעלונים על הדלת ומחוץ לדלת, בדרך, בכביש והיכן לא?, הדבר דומה למכונות המזל בלאס ווגאס הנמצאים גם בחדרי השירותים בכול פינה בעיר. ולכן יש קושי רב  להבליט את המוצר או השירות אותו אנשי השיווק רוצים למכור.
לעומת זאת אם אנו מדברים על מכירות, שם הקשר נעשה בין בני אדם. תקשורת של אדם לאדם, ובתקשורת הזאת ניתן לנצח בתחום השיווק והמכירות (לא, על תחשבו כי הפרסומות יסתיימו, או שאין יותר ערך לפרסום, בטח שלא אצל המותגים הגדולים שם שטיפת המוח הפרסומית יוצרת שפה ואפילו מודלים לחיקוי בתוכנית "ארץ נהדרת" . אך כמה חברות יכולות להשקיע בפרסום ברמה של שפה בישראל. לא יותר מ-100 החברות הקבועות המפרסמות בטלוויזיה, ברדיו, בפורטלים הנחשקים באינטרנט, במסעות פרסום ברחבי העיר וכמובן באמצעות יחסי ציבור מתוקשרים וממומנים.

 

כשאני חושב מה ניתן לעשות בכדי לקדם מהלכי שיווק בשאר מאות אלפי החברות הקיימות בשוק הישראלי אני מוצא מקום רב לעשייה לא דווקא בהשקעה כול כך גדולה במדיה, (למרות מחירי המדיה היורדים) עדיין מי שרוצה להוביל קמפיין או אסטרטגיה שיווקית צריך הון לא מבוטל, שלפעמים הולך לפח וחבל. כי הרי מה שמתאים היום כבר נשכח מחר.
שיווק ופרסום אפשר לעשות בדרכים אחרות, יותר יצירתיות, עם חשיבה שונה ולא בנאלית, עם סיכונים בכדי לזכות בסיכויים, עם תקציב לא גדול בתחום הפרסום, אם הפעלת משאבים בתוך הארגון, עם שימוש מסיבי ביחד עם לקוחות הארגון, עם ניצול מרבי של המדיה הפרסומית בת זממנו הלוא היא מנועי החיפוש של גוגל, ואם עוד כלים כאלה ואחרים.
חזרה לנושא אנשי המכירות האנושיים, אזי כדאי היום יותר מתמיד להשקיע אצל אנשי מכירות בהכשרתם לטכנולוגיה החדשה בתחום המכירות, טכנולוגיה שהתפתחה ביחד עם התפתחות המדע ובעיקר חקר "מוח" האדם. מחקרים אלה חושפים בפנינו קיצורי דרך משמעותיים להגיע את ליבו של הלקוח ולהעביר אותו לרכוש דווקא מאתנו כמקצוענים בתחומנו ומיישמים שיטות מדעיות ולא שיטות של איזה "גורו" כזה או אחר. אנשי מכירות מדברים בשפת בני אדם, ואותם צריך להכשיר על מנת שיביאו עוד "גשם" לארגון, גשם של מכירות.
אין דבר כזה NO I CANOT יש דבר אחד מוחשי YES I CAN.

זאת הטכניקה שלנו ש-אנו באים להטמיע מערכת שיווק, פרסום ומכירות בשפת התקופה לנו הכלים והכוח להניע מערכות מכירה, ולפתור קשיים במכירה. אנחנו יודעים איך לפתוח מכירה, איך להביא את הלקוח, ואיך לשכנע אותו לרכוש "דווקא" אצלנו. אנחנו יוצרים יש מאיין, ולכן העבודה אתנו בתחום השיווק היא חובה לכול עסק. עסק עם ראש פתוח ונכונות לעשות שינויים למען הבאת המכירות לארגון.
זכרו! עסקים היום הולכים "אחורה" וזאת כי המרוץ נהייה עם הרבה יותר משתתפים.

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו

כתבות אחרונות של דורון עמית

איך לא תאבדו את העסק

איך לא תאבדו את העסק

פורסם בתאריך: 05/03/2019 נכתב ע"י:

עסקים צריכים להיות יותר זהירים ככל שמתפתחת הטכנולוגיה, ככל שהממסד הולך ומשתכלל וחוקים חדשים נערמים ע...
איך מחברים עסקים בעולם העסקי

איך מחברים עסקים בעולם העסקי

פורסם בתאריך: 20/02/2019 נכתב ע"י:

חיבורים, כן חיבורים!!! העולם הופך להיות עולם של חיבורים, חיבורים בפוליטיקה (שעכשיו בבחירות 2019 אנו ...
כמה באמת עולה ייבוא מסין

כמה באמת עולה ייבוא מסין

פורסם בתאריך: 11/02/2019 נכתב ע"י:

הפרה החולבת של מדינת ישראל. בעוד ממשלת ישראל מיטיבה עם אתרי האינטרנט והקניות הגדולים בעולם, חנויות ה...
ייעוץ עסקי בתחום ההלוואות

ייעוץ עסקי בתחום ההלוואות

פורסם בתאריך: 05/02/2019 נכתב ע"י:

בואו נדבר על הלוואות אז הבנו שיש עסקים בישראל אשר עיסוקם הוא במתן הלוואות וזה כולל את הבנקים, שוק הה...
המלצות כיצד מצליחים במכירות

המלצות כיצד מצליחים במכירות

פורסם בתאריך: 26/01/2019 נכתב ע"י:

כ – יועץ שיווק אני רוצה להעביר לכם כמה המלצות מוכחות איך בכל זאת תצליחו למכור בעולם השפע והריב...
איך לא לאבד לקוחות

איך לא לאבד לקוחות

פורסם בתאריך: 18/01/2019 נכתב ע"י:

האם אנו צריכים שירות הודעות לעסק שלנו רקע התקשרתי לאחד מנותני שירותים בתחום מסוים, נשארתי על הקו עד ...
דברו איתי!