נמאס לי מהעסק רוצה לסגור

די נמאס לי מהעסק אני לא יכול יותר.

יותר ויותר פניות אני מקבל למשרדי מבעלי עסקים וחברות בכל הקשת העסקית והקטגוריות הפעילות בעולם המסחר בישראל.

בגלל מיקום האתר שלנו בגוגל בין הארבעה הראשונים בתחום אנו עונים לעשרות פניות ביום אשר חלקם אומר או זועק "הצילו" אין לנו כוח יותר.

לא שאני לא מבין את המצב אותו מתארים בעלי העסקים, לא שאני באופן אישי כאשר ניהלתי עסקים שלי לא צעקתי את הצעקה הזאת מתוך ייאוש, אכזבה, שוק רותח, קריסה של קטגוריות עיסוק, עובדים, ספקים, רשויות, רגולציות, בנקים שפעם הם כך ופעם הם כך, כן גם אני הגעתי לחשיבה כזאת. אבל! הבנתי שבכדי להחזיק עסק, להיות בעל עסק או מנכ"ל של חברה אתה חייב להיות "לוליין" וללכת בין הטיפות, אם זה להצלחה, אם זה להבראה, אם זה לשינוי, אתה חייב להיות חזק כי עסק שקורס הוא עסק שגורם לקריסה לא רק לעסק אלה גם לבעליו ולבני משפחתו.

הדברים האמורים מעלה לא מצביעים שעסקים לא קורסים, ולשכת ההוצאה לפועל ממלאת תיקים על המדפים, ואנשים נשארים ללא כלום (תעזבו את הבושה שאנשים חושבים שצריך להתבייש כאשר פושטים רגל שזה ממש לא נכון) גם ממצב של קריסת העסק או פשיטת רגל ניתן לצאת, "לא במודעות שרלטניות המכריזות שמחוב של מיליון תשלם 30 אלף ₪)" אבל בחשיבה נכונה ולא לחוצה כפי שקורה ברוב המקרים ניתן לצאת גם מבור זה. זה הכול עניין של רצון וכוח ויועץ לא אינטרסנטי בדמות אלה שמחפשים לעשות את הגרוש גם על גבו של הפושט.

מה מביא אותנו למצב של "נמאס לי" "אין לי כוח יותר"

א. תזרים מזומנים שלילי.
ב. מכירות הולכות ופוחתות.
ג. לקוחות קבועים נעלמים בשדות זרים המציעים להם מחירים יותר זולים.
ד. קטגוריות שנעלמות ונמחקות מעולם העסקים ומוחלפות במוצרים או בשירותים חדשים.
ה רשויות שולחות הודעות תשלום בכל צבעי הקשת לתשלומים כאלה ואחרים. (כמו לדוגמא מס החברות השנתי לחברות בע"מ). "על מה?
ו. מנהל חשבונות, מקדמות למס הכנסה, מקדמות לביטוח לאומי, סוציאליות של עובדים
ז. לא רואים אופק בעסק "מתגלגלים"
ח. אני לבד, צריך לעשות הכול, למכור, לייצר, חשבונות, תזרים מזומנים, לא יודע אם מרוויח או מפסיד, לא רואה כסף, לא נהנה מכסף פרי יצירתי.
ט. בקיצור הכול מבולבל לי וכאשר הכול מבולבל זה לא פלא שהחשק יורד, המוטיבציה ב"תחתונים" ואני בעל העסק רק מחפש "לברוח" להכניס את הראש לתוך "הכרית" ולא לצאת משם.

ליבי ליבי עם בעלי עסקים המנהלים את עסקם ללא שותפים או ללא חלוקת הנטל (לא שאני בעד שותפים שם יש צרות אחרות" אבל היכולת לנהל עסק בריא ואני שם דגש על "ניהול" הוא פשוט בלתי אפשרי הוא שוחק וממוטט כל בעל עסק שנוסע ברכב וחושב על עסקו.

קראו עוד- מי שמוכר בחינם, נעלם

הדגשה: ראו, תיארתי כאן סיטואציות שקורות להרבה מאד בעלי עסקים, זה לא אומר שאם זה קורה להם זה באמת צריך לקרות, נתקלתי בהרבה מצבים שבעל העסק היה במצב הזה אבל בעזרת עזרה מקצועית ואני חוזר "מקצועית" בתקופת הבראה לא ארוכה הוא יכול להפוך את העסק שלו 1. לצף על פני המים 2. להתרומם מעל פני המים (כמובן אם הוא לא הרס את שמו במערכת הבנקאית, חשבונו לא היה מוגבל, והתנהל ע"פ החוק)

כאשר עושים את השיקול לסגור ולקרוס או לנסות להתרומם עדיף לקבל את ההחלטה "לנסות להתרומם" מבלי לגרום לנזק בלתי הפיך. וזה אפשרי.

לא צריך להרים ידיים כל כך מהר או שלא מהא אבל להרים ידיים באקלים עסקי כמו שאנו נמצאים בו מבלי לעשות את הניסיון להחיות את המצב לא הייתי ממליץ.

קח/י עם עצמך חשיבה ונשימה ארוכה וקבלו החלטה

בהצלחה

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן