מכירות זה במקום הלוואות

להמציא את עצמנו כול יום מחדש!

אחד הדברים המסוכנים בקיומו של עסק או חברה הוא הנושא של "ההקפאה" ולמה אני מתכוון?

 כמי שנותן ייעוץ עסקי אני יכול לקבוע כי עסקים בדרך כלל מתכננים או שלא מתכננים את התכנית העסקית שלהם ובין השאר הם כמובן מצביעים על המוצר או השירות שלהם, אקח דוגמה הכי קשה מבין הדוגמאות שאני יודע ומכיר: "משרד עורכי דין המטפל בסוג משויים של פעילות משפטית אך בתוך הארגון הזה של אותו משרד יש עו"ד צעיר/ה אשר מחליטים להניע את גלגלי המשרד בקצב יותר מהיר" ואז נכתבת תכנית עסקית חדשה אשר המטרה שלה לפתח במשרד לדוגמא: מחלקה שתעסוק בשירות המוני "פעילות הוצל"פ" "רישום מהיר בטאבו" ופעילות אשר תתמקד בשירות אחד (המוצר) תשכלל ותפתח אותו ובדרך זו היא תהיה מחלקה מרוויחה ועוד תביא עבודה נוספת למשרד כולו.

 כ יועץ עסקי כול מה שציינתי כאן הוא בדרגת הרעיון! לא קבעתי אם יצליח או לא, לא בדקתי תכנית עסקית, לא חישבתי את מספר הלקוחות הפוטנציאלים, לא עשיתי דבר שיריץ את המיזם הזה במשרד עורכי הדין קדימה (כמו שנאמר להמחשה בלבד)

 עסקים מחייבים שינויים.

השתנות השווקים היום, המהירות שזה קורה, התחרות, הסינרגיה בין המוצרים או השירותים, כול אלה מחייבים אותנו "להמציא את עצמנו כול יום מחדש" ולהמציא את עצמנו כול יום מחדש זה לא אומר כי כול יום אנו מוציאים לשוק מוצר או שירות אחר זה אומר שמדי פעם אנו "אורזים" את המוצר שלנו בצורה חדשה בחזקת אותה הגברת בשינוי האדרת. דוגמה מצוינת לאריזה מחודשת של מוצר כול יום מחדש הינו ה "מילקי" של שטראוס, ראו כמה סיבובים עבר ה"מילקי" שכול כך הרבה כסף השקיעו במיתוגו וכיצד הוא שומר על המיתוג הזה רק בזכות שכול פעם מלבישים אותו מחדש.

 כ יועץ אסטרטגי אני מאמין כי כול מוצר או שירות ניתן להציג אותו בווריאציות שונות מבלי לפגוע במוצר עצמו, בתמחור, בייצור, בעלויות הבסיסיות, דבר אשר לכאורה יפגום בשיווק הרגיל של המוצר או השירות.

 כול עסק (בטח עסקים גדולים כמו שציינתי קודם אלה ודומיהם) עם כוח הפרסום הענק שיש להם והיכולת ליצור ביקוש ומודעות למוצר נהנים מהיכולת ליצור המשכיות למוצרים על מנת להחזיק חיי מדף ארוכים לגברת בשינוי האדרת, אבל גם עסקים קטנים בשיטות שיווק יותר אזוריות ובעלות לא גבוהות יכולות גם הם ליצור את המוצר או השירות שלהם מחדש או ביחד.

 לא, אני לא מחפש זעזועים, אני בסך הכול מנסה לרגש ולחדש ללקוח עד כמה שניתן ועל מנת להמשיך ולשווק את המוצר הקיים ביחד עם המוצר באריזה החדשה שלו.

 עסקים וחברות חייבים את המהלכים האלה ולו רק על מנת לא לדרוך במקום ולהישאר עם עודף מזומנים בבנק.

 הכותב מתמחה בתחום השיווק והמכירות לתקופה הצרכנים השופעת מכול.

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו