מהי עלות גולמית, מהם עלויות התפעול

מדוע נחוץ לנו לדעת מהם עלויות הגולמיות ומה הם עלויות התפעול.

עלויות גולמיות הם החובה של העסק, הם העלות האמיתית מול המחיר הנמכר, ואילו העלות התפעולית היא עלות סביבת העסק, עסק אשר העלות הגולמית שלו היא באחוז מסויים חייבת להכליל בתוכו את העלות התפעולית כולל השארת רווח תפעולי. ניתן לטפל יותר בעלות התפעולית ופחות בעלות הגולמית.

התנהלות חשבונית בתוך הנהלת החשבונות של החברה.

כולנו מכירים את החלוקה הנעשית בדוחות הרווח וההפסד בחברות ובעסקים.

א. אנו מוצאים את הרווח הגולמי (הווה אומר כול מה שמרכיב את עלות המוצר או השירות ביחס למחיר המכירה שלו) ב. העלות התפעולית אשר מרכיב ההוצאה הינו שכר עבודה, שכירות, הוצאות קיום, חשמל, מים, רכבים, פרסום, דלק, מובייל, חניות, ספרות מקצועית, כיבודים, וכול הוצאה אשר אינה קשורה לעלות הגולמית של המוצר.

הדילמה המרכזית מתפתחת בנושא העלות הגולמית של המוצר והשירות, האם שכר העבודה צריך להיכלל בעלות הגולמית או כהוצאות משכורת. האמת שהתשובה לכך היא מאד פשוטה, אך כ-יועץ עסקי או מי שנותן ייעוץ עסקי אני נתקל לפעמים בחומות של בטון מצד רואי חשבון וכלכלנים שלא מוכנים להכניס עלות שכר כחלק מהעלות הגולמית. ומכאן בוא ניקח דוגמא: חברה לשטיפת מכוניות, העלות הגולמית שלה זה אחזקת מכונת השטיפה, החומרים הקשורים לשטיפת הרכב, ובמקרה הזה גם עובדי הייצור, אלה ששוטפים את הרכב נכללים בעלות הגולמית של המוצר שהרי אם לא כן הלקוח לא היה מקבל את המוצר בעבורו הוא שילם. (השכר שלא נכלל בעלות הגולמית במקרה הזה הוא שכר המנהל, המזכירה, המוכרת בחנות המכירה, והפקיד/ה. אם זה ברור. לא תמיד! נוסיף. חברה העוסקת בשירותים, אנשיה הם אלה שנותנים שירותים ללקוחות, יועץ עסקי, רופא, עו"ד, אינסטלטור, בעלי מקצועות חופשיים. העלות הגולמית שלהם הוא השכר של עצמם ושל העובדים איתם הקשורים ישירות ביצירת המחיר. היכן הרווח הגולמי לא כולל את שכר העבודה, במסעדות, במסחר, בקמעונאיות, חשוב לזכור כי עובדי הנהלה לא נכללים בהוצאות הגולמיות וגם אנשי שיווק או מכירות לא נכללים בעלות הגולמית. אך כול עובד אשר הינו חלק מהרכבת המוצר חייב להירשם בין ההוצאות הגולמיות (נכון, כול עסק חברה או ארגון צריך לבדוק לגופו של עניין) מצאתי גם עסקים וחברות שלמרות ועובד היה חלק מייצור המוצר הגולמי לא היה צריך להכליל אותו בעלות הגולמית

קרא עוד על תוכנית עסקית ולא מצגת לבנק

במערכות הנהלת החשבונות הישראלית מנסים לתקן לפי התקינה הבינלאומית האומרת כי את ההוצאות האלה חובה לרשום ביחד אם הוצאות או הכנסות התפעוליות דבר אשר מטשטש את הפעילות האמיתית של הפירמה, לדוגמא הוצאות של מחקר ופיתוח, הוצאה חד פעמית בתערוכה, הוצאות או הכנסות שהם לא באופי הפירמה השוטף.

ניסיתי לגעת במאמר זה בבעיה שאני נתקל בה ביום יום והוא יותר האופי של הוצאות הגולמיות כיצד לראות אותם וכיצד לחשב אותם על מנת לקבל תמונה מדויקת מהמאזן השנתי או החודשי בכדי שנדע כיצד להמשיך בפעולות ניהול העסק.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן