למה אתם חייבים שירות לקוחות חזק

מדוע שירות הלקוחות כל כך חשוב ושווה להשקיע בתהליכי שיפור שירות לקוחות בארגון.

בשנה האחרונה עזבה חברת אורנג את ישראל (לא יודע מה הסיבה, מי אשם, קבוצת פרטנר או אורנג הבינלאומית אבל הפרידה הזאת התקיימה ואורנג העולמית השאירה כאן את פרטנר הישראלית.

אז זה נכון שחברות הסלולר (בטח החברות העומדות STAND ALONE כחברות לאספקת שירותי סלולרי וטלפוניה) חטפו מכה קשה וכואבת מאד בעקבות הרגולציה של השר כחלון רגולציה שריסקה את ערך החברות הסלולריות, הרווחיות שלהם וכתוצאה מזה רמת השירות שלהם שנהיה גרוע מאד ללקוח לאחר שהתרגל לרמת שירות מצוינת כאשר הוא שילם הרבה מאד כסף עבור השירות.

זה דבר ברור במסחר כאשר אתה מוריד מחירים בצורה כל כך דרסטית אזי השירות שלך הופך להיות גרוע אולם השירות הטכנולוגי נשאר כפי שהיה בתקופת המחיר המלא ששלמו הלקוחות.

קראו למה עסקים במשבר

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אם ניקח את הסיפור הזה למסחר הכללי ונראה כי חברות עסקיות נאלצות להיאבק על מחיר ולא על איכות ושירות הסכנה לנטישת לקוחות גבוהה כי מצד אחד הלקוח רוצה איכות מוצא ושירות ודבר שני הלקוח גם רוצה לשלם פחות, אבל הוא לא יחזור לקניה השנייה ולא ימליץ למשפחתו ולחבריו על בית העסק שרכש ממנו. זהו פרדוקס שכל בעל עסק צריך לחשוב עליו בהפניית משאבים מתוך התפעול השוטף לשיפור ערך השירות (לדוגמא מוקצנת אם חמשת המנהלים נוסעים ברכבים יקרים הנלקחים מחברות הליסינג עדיף שיעברו לרכבים יותר זולים ואת החיסכון שחסכו מהפרש עלות הרכבים ישקיעו בנושא השירות כמו, מנהל שירות לקוחות, או כל פרמטר שירותי שאפשר להתאים לעסק) תמיד אפשר למצוא מה לקצץ על מנת להגביר את רמת השירות כי אנו יודעים שלקוח מביא לקוח זה הפרסום הכי אפקטיבי בעסק.

כיועץ עסקי ארצה לחזור ולסכם את הסיפור של אורנג/פרטנר הרי שאני מוצא כי לפרטנר היה וקשה מאד להיכנס לנעלים של אורנג, או יותר נכון קשה לה לעשות את המאמץ של העברת משאבים מתחומים אחרים לתחום שירות הלקוחות, זמן ההמתנה על הקו לשירות זמן מרובה מעל לשעה, שירות לקוחות מקוצצים בשעות (לא תחום המכירות זה עובד כל הזמן) אבל מה זה שווה שאתה מוכר מהר נותן שירות לאט הלקוח נוטש. איכות של נותני שירותים נמוך ביותר (כמובן מהתרשמות שלי) בנוסף שינוי המיתוג לא מרגש אין בו נשמה אין בו את הכתום שכל כך התחברנו אליו וכל המרכיבים האלה ביחד הופכים את חווית רכישת השירות מפרטנר ללא נעימה. (עוד פעם מהתרשמות אישית שלי הבוחנת מותגים באלפי עיניים)

לסיכום מה שחשוב לי להמליץ בפניכם הוא שלמרות שאתם נאלצים להוריד מחיר בגלל תחרות קשה עשו הכול על מנת להשקיע בתהליכי שיפור שירות לקוחות, מצאו את הדרך איך לפצות את הלקוח בשירות טוב למרות שהוא קונה את מוצרכים בזול. על תחשבו שאם אתם מוכרים בזול אתם רשאים לעטוף את המוצר בנייר עיתון.

המסחר הולך ונהייה יותר ויותר קשה וגם מה שאני ממליץ היום כבר יהיה מיושן מחר ושוב נצטרך להמציא את עצמנו מחדש.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן