לבנות מותג מחויב

במערבולת הספקים הסחורות וההיצע הגדוש המוצע לצרכן הישראלי מכול עבר, כאשר רק דבר אחד עומד לטובת אלה ששורדים וממשיכים למכור הלוא הוא המיתוג והבידול, ניסיתי ללקט מספר תובנות ממגוון העסקים הקיימים היום בישראל למען זה שישמשו לנו בסיס לחשיבה "מותגית" .

כמי שנותן ייעוץ עסקי ומודע לחשיבות המותג ככוח מכירה בלתי נלאה, וככזה שכול הזמן נשאל ע"י לקוחות, ספקים, יצרנים, חנויות ונותני שירותים כאלה ואחרים "כיצד ניתן להרים מותג" "כיצד משמרים מותג" "מה יוצר מותג" הרי לא כול העסקים הם "קוקה קולה" משקה שישתו אותו עוד שנים רבות זה מצד אחד, אבל מה קורה עם המותג ארוך השנים מדטרויט גנרל מוטורס שהתרסק לכולם בפנים. אז התשובה שלי כ יועץ עסקי כי גם "מותג" חזק ברגע שאין לו ביקוש, שהרגולציה גמרה אותו, שהטכנולוגיה ריסקה אותו יכול לקרוס ולאבד את המותגיות שלו, החדשה הטובה כי מותג טוב יודע לחדש ולרגש לקוחות כול פעם מחדש ולכך אני יכול להצביע על הדוגמאות הבולטות בשוק הישראלי קרי הקמפיינים כול פעם של חברות הסלולר וחברות הכבלים המצליחות כול פעם לרגש לחדש ולהיות אותה הגברת בשינוי האדרת.

בכדי לנהל מותג חייבים בראש ובראשונה לטפל בארגון הפנימי של החברה, למותג צריך שתהיה שפה משלו, למותג צריך שתהיה נראות משלו, למותג צריך להיות משפט מחץ המגדיר את עיסוקו, למותג צריך להיות לבוש אחיד ומיוחד (לא החלוקים הבלויים של המותג שופרסל וכן לחלוקים הנקיים של מגה) לעובדי המותג צריכה שתהיה הגדרות פעולה, הגדרות מענה, אחידות במענה, אחידות במחיר, ומדפים מסודרים באותו סדר בכול סניף של המותג. "מותג מבחינתי יכול להיות גם חנות אחת, נותן שירותים אחד, וזה לא חייב להיות אוסף של חנויות או משרדים פזורים ברחבי הארץ. מותג בסיכומו של דבר צריך להיות גוש אחד בדיוק כמו התלבושות, התסרוקות, כובעי היים של המתעמלות האומנותיות במימי הבריכה.

כ יועץ עסקי מותג צריך לערוך את חשבון הנפש ולשאול את עצמו מה הסיבה האמתית והמשמעותית בקיומו של הארגון "מותג" מותג חייב שיצהיר מי הוא ומה הוא רוצה להיות, מותג חייב להגיד מה הוא עושה ומה הוא לא עושה, בליל של שירותים או מוצרים לא ניתן לבידול או למיתוג אלה עם מחליטים שלמותג קוראים "הכול ב-1$." מותג חייב לשמור על רצף מסרים אחיד אם שינויים קוסמטיים או כאלה שמעבירים מבצעים או מוצרים/שירותים. מותג אסור שינסה לשנות בכול מחיר אבל בהחלט מותר כי יעשה מתיחת מותג לדוגמא "פוקס" "פוקס הום" ואחרים.

חהרים מותג זה התמחות, התמחות כמו כול התמחות נדרשת בעולם העסקים והמסחר, להרים מותג מצליח זו אומנות אשר חייבת בתוכה חומרי גלם ובני אנוש טובים.  

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן